Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sestava struktury vědomí
Autor: romann (Občasný) - publikováno 16.11.2004 (15:15:00)

Osobnost má svoji strukturu, kterou můžeme rozdělit na vědomí a nevědomí, jež obsahuje podvědomí i nadvědomí. Ale ani vědomí není jednoduché, má svoji šířku ve které jsou emoce, myšlení a malá část intuice. Každá má své názory a mají různý vliv na to, jak se vědomí rozhodne. U duchovně nerozvinutých jsou silné emoce, u vyspělých intuice.

To jsou vcelku známé věci, ale skutečnost je ještě daleko složitější. Vědomí každého člověka obsahuje totiž obrovské množství částí všech třech stupňů. Každá je trochu jiná, mohou se rozdělit nejen podle vyspělosti, ale i podle zaměření na lásku, sílu či třeba agresi. Další obrovské množství není do inkarnace vůbec zapojováno, čeká na další.

Všechny části mají postupovat ve vývoji a zdokonalují se hlavně aktivitou. Rigidita je blokující, proto nežádoucí. Všechny jsou zapojovány tak, aby se přibližně rovnoměrně rozvíjely. Na to existuje určité řízení, většině lidem skryté. To určí, které části jsou aktivní a které ne. A ne vždy silnější bude rozhodovat. Kdo to vede? To je velmi složitá otázka, za řídící silou je vždy další a vyšší. Záměr je však zřejmý, Hra Boha na Sebepoznání.

Právě v mystice jsou procesy změn částí vědomí velmi zřetelné. Nejprve se zapojí ty nejlepší části, aby ochota přijímat božské převedla zasvěcence přes úvodní meditace. Zlepšování kvality vědomí je jím chápáno jako výsledek meditací, ačkoliv ten zdaleka není tak výrazný. Když se přijímání Boha upevní, božské síly zapojí do vědomí i horší části a nastávají problémy. Tyto části Boha nechápou a ani nechtějí chápat tak kvalitně. Už nemají takové nadšení do mystiky, nejraději by se před Bohem schovaly pod zem. Je to zkouška vztahu k mystice a projdou jí jen málokteří.

Vstup do nižších je daleko nepříjemnější než do vyšších. Žádná z nich si nemůže dělat co chce, musí přijmout vedení i s očistnými a transformačními procesy. Tyto části se navíc proměňují také jiným způsobem. Když se schovávají před božskou transformační extatickou energií, jsou proměňovány opačnou, tj. tísnivou.

Tyto energie jsou vlastně koncentrátem  životních dějů. Znovu a znovu nastává temná noc duše, stav podobný ukřižování. Trvá mnoho let a zlepšení bývá pomalé. O tom se zmiňují všichni mystikové. Sv.Tereza z Avily píše o osmnácti letech střídavě bolestivých i extatických procesů.

Není však jiná cesta, jinak se nerozvinutost nedá napravit. Mystikové umějí již pozorovat, jak se jim části vědomí přepínají, vždy podle potřeb aby neudělali chybu. Božské rozšířeného vědomí i z nadvědomí je stále sleduje a pomáhá jako Učitel. Může i ovlivnit děje, aby cesta byla průchodná. Je to tedy zkouška odevzdanosti, jinak se tím nedá projít.

V meditacích je jim ukazováno, jak zvláštní strukturou jáství je. Je to vlastně fraktál. Části pozorující a hodnotící děje jsou spojeny vzájemnými vztahy. Tak vzniká nový celek, který opět pozoruje sám sebe. Tím však vzniká další ohnisko pozornosti a tak se to opakuje donekonečna. Odpověď na otázku kdo jsem já je tedy nekonečně složitá, navíc když vše je propojeno se Vším.



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 17.11.2004 > Když se schovávají před božskou transformační extatickou energií, jsou proměňovány opačnou, tj. tísnivou.   - kdo se schovává dostane za uši!!!!!   :o)))))))))))
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 17.11.2004 > Božské je stále sleduje a pomáhá jako Učitel - Komeskej byl větší frajer! von i Makarenko hodně uměl, mystici jsou trumpetisti!
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.11.2004 > Sestavu struktury nechápete? A přitom máte počítač, který má také svou strukturu. A ten může měnit sestavu, ne? Dám jiný procesor, jinou paměť, jinou grafickou kartu a výsledek je hned znát, ne? I vám se mění vědomí, jen si račte všímat.
Jinak to nejsou jen moje zkušenosti, ale i těch dvaceti lidí, co v mystice znám osobně. Další zkušenosti jsou v literatuře. Třeba rigorózní práce Mystika a schizofrenie od Jana Bendy viz http://go.to/benda
<reagovat 
romann (Občasný) - 18.11.2004 > trochu jsem to upgradoval
<reagovat 
g morr (Občasný) - 16.11.2004 >

Chlape,

 

1. bez ohledu na to, co říkáš, říkáš to strašně, ale strašně blbě.

 

2. S ohledem na to, co říkáš, to vlastně ani nevadí, protože jsou to bláboly.

 

Gratuluju k úžasnému závěru. Jdu se propojit.

 

Bodíky dostáváš za bod jedna, myslím, že to stačí.

PS: "sestava struktury" – nedávno jsem četl sportovní stránku jistého týdeníku. sportovnímu redaktorovi se tam podařil výron zcela srovnatelný: fotbalistovo "samostatné sólo nebylo korunováno brankou"
Body: 1
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 17.11.2004 > g morr> 

struktura struktur ustruktorovaná, ale k čtení to neni.

někdo je jako chytrej, ale česky to neumí....


Body: 2
<reagovat 
 Mira (Občasný) - 19.11.2004 > g morr> tady nerozumím tobě?????????????
<reagovat 
 Mira (Občasný) - 19.11.2004 > stanislav> stando,že by u tebe tak málo fantazie??????????????
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 20.11.2004 > Mira> 

vidíš. a i já si myslel, jak to říkám stručně, jasně, přehledně :)))

 

nerozumíš mi docela nebo jsou spíš nejasnosti na některejch konkrétních místech – ?


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 20.11.2004 > Mira> s fantazií potíže nemám, horší to je s levým očičkem....  
<reagovat 
Čtenář - 22.11.2004 > Myslím, že je zbytečné psát o věcech, které nejdou vysvětlit, natož nějak pojmenovat ... takto verejne, pak to dopadá přesně tak, jak vypadají reakce na dané téma :) To jako by sis předem koledoval o odsouzeni, ktere ti pravem patri. Je dobre rozlisovat, kde co budu rikat, psat. Tezko muzes vysvetli slepci, jak je kvetina krasna, kdyz ji v zivote nevidel ..... vnimam to jako plytvani energii
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.11.2004 > souhlas, ale i tohle ma cenu. Podivej na Krista. Ani při ukřižování ho nechápali ani jeho nejbližší, ba ani dnes ne, a přece do toho šel...
<reagovat 
Miloš... (Občasný) - 22.11.2004 > ...TO jo, ale lidi to beztak touhle formou neberou, když o tom uděláš film jako třeba ten bláznivý Matrix, nebo ještě ljépěji Animatrix, či napíšeš s desetinou těch myšlenek fci-fi, tak z toho budou všici pav a přemýšlet o tom budou daleko víc, takhle to rovnou spíš odsuzují a ani nechtějí pochopit, protože se to míjí s jejich vysněnou představou o duchovnu, o Bohu, jakožto podstatě naší existence a reality ani nemluvě.
<reagovat 
čtenář coda - 30.11.2004 > Myslím že spodek se musí změnit jako první, protože jinak neprojdeš přes sebeochranné bariéry nadvědomí. Když lezeš po žebříku, musíš vylézt přes nižší šprušle k vyšším. Ty jsi asi jeden z těch,nebo si to myslíš:-) kteří vylezli nějak někam nahoru, aniž by bylo po čem,nebo se tam nechal něčím vystřelit...tak jenom bych si být tebou položil otázku, zdali se pouze ego nevzepjalo a jestli by nebylo od věci trochu revidovat pro ego pohodlné theorie,...čímž by jsi mohl udělat ty spodní šprušle a dostat se přes ochranu. Rozplácávat to na několik životů,...to je jen zas krmení pro tebe od toho rošťáka v tobě, který nechce změnu. Ale on ti dopřeje jistě zase jiná potěšení, třeba "mystika učitele". Jen zapomeň na vnitřní svatbu s čistou duchovní ženskou částí a ostatní dovybavování charakteru tvého lidského vědomí dalšími částmi, "archetypy". Jinak tě zdravím:-), a taky taková malá Anežka:-), pětiměsíční. Mail nemám

<reagovat 
romann (Občasný) - 1.12.2004 > ááá, Coda je zase na webu. Gratuluji k ditěti, to mé bude mít už 23. Jinak - jistě, že se spodek musí proměnit, to se také děje a bude dít léta. Dneska jsem se kvůli tomu nevyspal, transformační energii do mě prali jak mohli. A přináší to bolest, ač se o tom píše v bibli, ty jí nebereš. Tím se brzdíš. Doufám, že jsi z komunikace s Bohem neutekl jako jiní tzv.duchovní lidé. Jak vůbec žiješ, napiš mi mail sem.
<reagovat 
romann (Občasný) - 22.11.2004 > no možná, ale já to jinak dělat nechci, nerad někomu povídám pohádky, ale pěkně narovinu. To budu raději zticha...
<reagovat 
 Čtenář - 25.11.2004 > romann> No sláva, to je nápad. :-). Jak dlouho to asi vydržíš.
<reagovat 
 čtenář tms - 3.12.2004 > čtenář> řekl bych, že dlouho ne. ježíše by přece taky neukřižovali, kdyby mlčel ;-)
<reagovat 
čtenář coda - 3.12.2004 > :-)díky, snažím se

...jinak, oni to za tebe dělat nebudou, ty jsi kapitán lodi.
Jo, pořád mám upravenou stravu, bez bolesti,...ale já začal nejdříve na spodních egoistických a sebezahleděných komplexech, a na čisto, kvůli rozlišení a zodpovědnosti.Asi je to něco úplně jiného, ve stejné nádobě
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.12.2004 > hlavně že sis egem vymínil, že bez bolesti chceš trhat zkažené zuby :-)
<reagovat 
čtenář coda - 8.12.2004 > Obvykle jsem u skutečných doktorů radši, když mi tito zubaři trhají zuby bez bolesti, právě asi na rozdíl od tebe:-), ty si to nejspíš hřebíkem dloubeš sám. Tím začnutím dole , u těch egoističtějších částí, bys právě přišel na to co dál a že tě tam s nima ve tvém zájmu nelze vpustit. A třeba i na to že není dobré si ego uměle vystřelit na horní periferie, rochnit se tam a nafukovat osvícen menší než malou dávkou endorfinové lampičky :-). Sám to budeš vědět, ...ale až tě to tam pustí.
:-) Já ti to přeju, ale nevím, co potom bude s tvým starým tisíckrát opravovaným flašinetkem a sebranými spisy? ...Napíšeš poučení z krizových let?
<reagovat 
romann (Občasný) - 10.12.2004 > ale hochu. Přece víš, že stejně tak jako ty jsem i já žákem božských sil a oba nás učí jak je potřeba. Mám to sice jiné než ty, ale jsem jiný. Proto máš zbytečnou starost, Oni si se mnou poradí, nemám nejistotu. A bolesti se vyhnu kde mohu, nejsem fakt masochista.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter