Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Uplakané období
Autor: Cobain (Občasný) - publikováno 23.11.2004 (12:49:22), v časopise 24.11.2004

Široká paleta smutných barev

pláčící mraky, větrné bouře

v zemi teď tlejí skořápky larev

 

Nad zemí stoupá obláček kouře

krásně voní pečené brambory

tak bílý Martin osedlal oře

 

A na stromech barevné fábory

zavlály nám teď namísto listů

vítr už píská vánoční nešpory

 

a vše se chystá vzdáti hold Kristu. 



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 23.11.2004 >

Mno, je tam moje jméno, tak je to pěkné:-))) Mno, dělám si samozřejmě legraci:-), krásně melodicky prorýmovaná atmosféra!

časopis


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 23.11.2004 > jé, další... taky povedená, taková lidovější, do zpívava
Body: 5
<reagovat 
Lei (Občasný) - 23.11.2004 > Připadne mi to u stuopeň horší než Jannis a zviřátko. Na první pohled psaný do formy, podivný rýmy, a ten závěr, mno, nelíbí se mi.
Body: 3
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 23.11.2004 > Dekujuuu:-))
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 23.11.2004 > Diky ti:-))
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 23.11.2004 > Dekuji i tobe:-))
<reagovat 
Zviřátko (Občasný) - 23.11.2004 > Taky jsem už psala včera:)), je dobré, jak každý přemýšlíme jinak
<reagovat 
g morr (Občasný) - 23.11.2004 >

jako že bojová hra? podle fáborů do kostela na nešpory? nebo kde se tam ty fábory vzaly?


<reagovat 
g morr (Občasný) - 23.11.2004 > na to bych se mohl zeptat i před-čitatelů: jak je to s těma fáborama, kluci a holky?
<reagovat 
g morr (Občasný) - 23.11.2004 > jo... a brambory, by na martina měly už bejt chvíli doma... nagy spálená. kruci, znáš ty něco o polní práci?
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 23.11.2004 > moc pěkná
<reagovat 
g morr (Občasný) - 23.11.2004 > a jinak bych měl teda ještě připomínku k tercíně. nejsem si docela jistej, ale když jsou tam ženský rýmy, nemělo by těch slabik být jedenáct?
<reagovat 
Jannis (Občasný) - 23.11.2004 >

Další přírůstek do naší mošničky:))

Pěkná


<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 23.11.2004 > jeden přívlastek je víc než dva, říkával už Baudelaire... zcela prost přehnané povýšenosti doporučuju pročíst si malinko Reynka, Skácela... a třeba i Demla... a popřípadě egila ... aby se viděl rozdíl mezi s prominutím bukolickými popisnými tlachy a skutečně významy sevřenými texty s ruralizujícími motivy... vnější tvar, který nedrží zevnitř, text nezachrání, spíše naopak...
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 24.11.2004 > Má to své věcné nedostatky (i když já se v polních pracích taky moc nevyznám) a trochu rozostřený rytmus, ale to závěrečné čtyřverší se mi hodně líbí.
<reagovat 
swf (Občasný) - 24.11.2004 > :)libí
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Leodegrance (Občasný) - 24.11.2004 > Vymalovaný jako od Slavíčka. Ale jsou tam místa, kde se to jakoby zvrhává do Lady, a ten mě irituje.
Body: 4
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 27.11.2004 > Jezismarijaaa ja tady resim problemy vstupu do EU a regulernost voleb na Ukrajine a vy na mne tady vyfrcite s chrostikama a chitinem:-))))...zkus se vratit na zem a vyrazit do podzimni krajiny bez ryce, mikroskopu a chemickych tabulek a rozhlednout se jen tak po kraji:-)) Takhle to citim, takhle jsem to napsal a za tim si stojim:-))
<reagovat 
R.Samildanach (Občasný) - 30.11.2004 > Tahle básnička se mi líbí. MYslím, že je zbytečné ji pitvat tolik jako g morr. Ostatně pokud čtu dobře, tak se jedná o pečení bramborcož můžu dělat klidně i na vánoce.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 30.11.2004 > DDDekujuuuu
:-)))
<reagovat 
cirrat (Občasný) - 14.12.2004 > Nazdar chlape, jakožto jeden ze zakládajících (i když vlastně v tuto chvíli externích :) členů, ti mohu vysloviti své uznání... Ovšem bodíky za ni nečekej, "naše" rundy neznámkuju... :-))
<reagovat 
Cobain (Občasný) - 23.11.2004 > :-))) Mas zajimave pochody myslenek:-))) Nee...ty fabory jsou vlastne listy, ktere na podzim meni barvy a vypadaji jak faborky...treba na prespolni beh do kostela na nespory:-))) Dekuji za reakci:-))
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.11.2004 > Cobain> 

no. na martina jsou to tedy jedině duby. zajímavé, kolik se člověk dozví o krajině, o které poét mluví. aniž by bylo řečeno explicitně. dycky si vzpomenu na tu povídku od čapka. labutí šíje, ňadra, buben a činely...

 

ale i kdyby dub (s těma barvama to u něj nebude tak ostrý, šedozrzavá až vybllitá), porád tam jsou nesrovnalosti.

teplota klesla pod nulu...: máloco tleje. a ještě jinak: skořápky larev – pokud larvy nějakou skořápku staví ze zdrojů z okolí, využívají většinou látky minerální, to netleje. třeba chrostíci zas, ti seberou všechno, i dříví – ale to zas netleje v zemi, voni jsou mrchy vodní. viz příslušná kapitola ve ferdovi m. pokud larva vytváří skořápku z vlastních zdrojů, bývá to většinou chitinové, houby to tleje. a pokud třeba soukají něco z vlákna... asi se tomu nedá už říkat skořápaka ani. a asi to nedělaj larvy...


<reagovat 
 Lei (Občasný) - 24.11.2004 > g morr> :-)) vzpomínám si, že onehdá si u mojí básničky taky vyžadoval věcnou podloženost, myslím, že jsi namítal, že chvíle stop na chodnících (v zimě) není krátká. dodnes to považuji za sporný bod, nicméně tady není pochyb. ani jsem netušil, že filologové mají takové rozsáhlé přírodozpytecké znalosti.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 15.12.2004 > g morr> chrostící - já si to myslela, že to bude Fred Ant ;o))

mmchdm ad žoužell - http://www.totem.cz/enda1.php?a=79507 ;o))
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 24.11.2004 > Lei> vím, že tam byl nějakej takovej fíkl, vzpomínám si. jakýpak speciální znalosti, ferda mrvenec je celej pravda :)))
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.12.2004 > Kelly> jj, mám už to leta uložený, díky ;))
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 24.11.2004 > g morr> moje oblíbená četba to taky je (kam se hrabou Broučci, že), což o to, ale na úvahy o chitinu a možnosti jeho tlení si nějak nepamatuju:-))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 15.12.2004 > g morr> eslis to sám nenapsal, že ;o))))
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 24.11.2004 > Lei> ale na chrostíky ju, alebo ne?
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 15.12.2004 > Kelly> bohužel, tentokrát ne.
<reagovat 
RottingZERO (Občasný) - 27.12.2004 >
Body: 5
<reagovat 
methadon (Občasný) - 15.2.2005 > Hezky:o) Jen nemam rad Krista:o( Ale u Tebe vypada dobre.
Body: 5
<reagovat 
 Cobain (Občasný) - 15.2.2005 > methadon> Ja Krista taky vubec nemusim, jen mi tam tak celkem padnul jak obsahove tak i rymem:-)) Kdybych nebyl atheista, taxem satanista, takze to je nas vztah s kristem:-)))))))))))))))))))))))

Kazdopadne dekuji za reakci:-))

Mej se faj a basnim zdar:-)

Cob.
<reagovat 
Věza (Občasný) - 7.7.2008 > Umíš to tak emotivně zpracovat. Bravo.
Body: 5
<reagovat 
 Cobain (Občasný) - 7.7.2008 > Věza> Děkuju:-)
<reagovat 
Marco rain (Občasný) - 17.8.2018 > Cobain - jsi stále tu, potěšilo mne ... ")
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter