Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Svobodná volba...
Autor: Dharmo_dhej (Občasný) - publikováno 2.4.2001 (12:59:41), v časopise 6.4.2001
Takže co se týče té slavné svobody, na čem závisí???
Kdo ví, protože každej ji vnímá jinak, podle mého není
žádný člověk svobodný neboť, je uvězněna jeho duše - tím myslím pravá podstata,
ve svém těle. je to dost iracionální na představivost.
Ale to je jedno. Takže pokud si všichni myslíme, že jsme svobodní
tak se velice mýlíme, ať už sice máme jakékoliv peněžní prostředky nebo ať jsme jakkoliv spokojení
to je jen hmotná svoboda. A ta nemá vůbec co dělat s tou pravou svobodou podle mě teda.
Jsme svázání příkazy zákazy vlády, které nikdo nevnímá, a pořád nám něco stojí v cestě, svoboda není svoboda byla kdysi dávno.
Kupříkladu člověk stojí na přechodě, může přejít, jenže jedou auta, co to znamená???
Nemůže dělat to co chce??? Doufám, že to chápete. Příkladů
je bezpočet... A nemůžeme to vůbec srovnávat.... Jsme ovlivňování od rána do noci a budeme
ovlivňování celý svůj život aniž si to uvědomujeme... Kdo ví co bude po smrti...
Ráno --- budík. zvoní co to je... Práce .... Bla bla bla
A takhle to půjde pořád.
Nebo například mobily. všichni říkájí je tu super věc jsme úplně freee...., ale na druhé straně
jsme zavázání a svázání tím přístrojem...., který může zazvonit kdykoliv, kdekoliv a vyruší nás
něco je potřeba víte jak to chodí...
Proto ho nemám....
Takže svoboda je něco nedefinovatelného na příklad jako štěstí - je to všechno přitom nic....
Takže zatím ave keba zdravím vás...


Poznámky k tomuto příspěvku
markyp (Občasný) - 7.7.2002 > Vobec nie sme slobodni. Sme strasne obmedzeni, zahnivame. Slobodni sa staneme pri svoje smrti. Mozno, na chvilu. A potom sa prebudime, zazvoni budik, mobil, stavat, do prace a tak stale dokola. Ak si mysli ze je niekto slobodni tak sa myli, alebo si namysla. K slobode sa priblizuju najviac asketi so svojim sposobom zivota, ale ani ti nie su slobodny, mozno su viac stastnejsi, ako my ostatni, nas egoizmus nas robi neslobodnymi ludmi. Niekto je vacsi egoista, niekto mensi egoista, ale kazdy sa narodi so svojim egom. Ten vacsi egoista ti nakoniec aj tak neda prejst cez tu cestu, takze to co tu pisem je aj tak zbytocne..
<reagovat 
romann (Občasný) - 6.4.2001 > ..a to ani nepišeš o tom, jak jsou lidi omezení. Nejdřív si vymyslí fašismus, pak komunismus, dali by za to život, ač už na začátku je jasné, že je to hovadina. Fungovat to nebude. Když to krachne, hledají dál a dál... vlastně se spíš přikloní k tomu, co je obklopuje, ne? Svoboda by pak byla být mimo omezení, tj. Dokonalý, ne?
Body: 1
<reagovat 
Buick (Občasný) - 6.4.2001 > A taky hlavou nelze pokácet strom = šílená nesvoboda. Tak takhle hustou úvahu, a ještě v šuplíku filozofie, jsem už dlouho nečetl.
<reagovat 
Čtenář - 6.4.2001 > tak tohle je totem demence
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 6.4.2001 > Promiň, nemohu s Tebou souhlasit. Např. ten příklad s přechodem. Ono asi nelze zaměnit slovo svoboda s anarchií. I kdejaký vandal (viz. nedávno Praha) se zaštiťuje svobodou, hlavně při zadržení, a přitom sám omezuje svobodu jiných - nemohou jít svobodně ulicí, nemohou navštívit obchod, který má zavřeno kvůli vymlácené výloze. Napadá mne jedině (staré a otřepané - také dost nepřesné, jelikož si právě na přesnou formulaci nevzpomenu): svoboda každého končí tam, kde začíná svoboda jiného...
<reagovat 
Čtenář - 6.4.2001 > Majka:asi vím, co jsi tím myslel.Ale ono je opravdu několik vysvětlení a "způsobů" slova svoboda. Hlavně, že se můžu svobodně rozhodnout,zda budu na přejíždějící auta nadávat nebo půjdu jinou cestou...:))


<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 6.4.2001 > Jakub - kdyz ti tak vadi byt ovlivnovan, mas naprostou svobodu prestat kupovat noviny, sbalit radio, TV, telefon domaci i mobil a odvezt to vsechno na smetiste. Mas prece svobodu se rozhodovat, nikdo ti dneska nediktuje jak mas myslet a co smis rikat nebo psat, jako to bylo za mych studackych let, kdy byl na kazdem rohu a v kazde hospode fizl a delal si poznamky o tom co kdo rekl. Nevaziz si svobody, protoze si nezazil svobodnym nebyt! Svoboda neni v tom, ze si muze kazdy delat co chce. Zakon se musi respektovat stejne, at jsi v diktature nebo nebo ve svobodne zemi. Svoboda je moznost neomezeneho rozhodovani se a pocinani si v mezich lidske slusnosti a cti na zaklade inteligentniho mysleni. Ze si nejaky dementni tager s dvoucentimetrovym celem usmysli vandalisovat neci majetek pod rouskou svobody projevu je pripad zraly pro mentalni instituci. Jen at jde "sedet", though cheese. Ze s nim nekdo sympatizuje...proc ho ta krvacejici liberalni srdce nenechaji rovnou vyhodit do vzduchu Hradcany...

Na svobodu projevu se nelze odvolavat pri pachani kriminalniho cinu nebo ublizovani jak materialnim tak psychickem nekomu jinemu. No a to,ze bys chtel prechazet ulici kdyz jedou auta radeji nez pockat az prejedou nehranici s nedostatkem svobody ale s blbosti.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 6.4.2001 > jak řekli předchozí...tohle zamyšlení se ti podle mě moc nepovedlo :(((
<reagovat 
tragos (Občasný) - 11.4.2001 > Jakube, vadí ti, že žiješ ve společnosti, která uznává lidská práva? Jinými slovy, že tvůj život je chráněn pomocí dohod a morálního kodexu společnosti, který se v neposlední řadě promítá i do institucializace lidských práv, ať již mám na mysli právo na život či na svobodu slova...
Svoboda, o které ty se zmiňuješ, je s pojetím lidských práv neslučitelná. Lidská práva jsou zakotvena v ideji distributivní pravedlnosti, kdy každému jedinci je přidělováno tolik svobody, aby stejnou míru svobody bylo možno zajistit i druhým...
Svoboda, kterou ty hledáš, je svobodou rozhodnutí v osobním smyslu. Dněšní individualistická společnost plně akceptuje tvoji originální osobu, takže ti nebude bráněno ráno nejít do práce a za pár dní chcípnout v posteli hlady a žízní. Ale bude ti bráněno svými rozmary a rádoby "svobodnými rozhodnutími" omezovat druhé. Žiješ v konsensuální společnosti založené na tom, že v ovládaném prostoru je si každý s každým roven - ve smyslu pojetí člověka jako osoby a individua (nejde tedy o rovnost finanční ale v duchu humanitas) - pokud tedy tvá "rozhodnutí" přesáhnout přidělenou míru svobody na úkor druhého, budeš omezen a případně zatčen - čímž je ti proporcionálně odebrána svoboda, kterou jsi svým rozhodnutím omezil či znehodnotil u druhého...
A pokud koketuješ s myšlenkou determinismu všeho lidského chování společností, pak si uvědom, že žít chceme všichni a tak se musím nějak dohodnout. A ten podle tebe "omezující stát a vláda" je zde proto, aby tobě i každému druhému zajistil "jeho" malou část svobody, ve které ho bude chránit...
Pokud ti to vadí, odstěhuj se na pustý ostrov. Té společenské svobody tam budeš mít habaděj...ale nikdo ti nezaručí, že nepřiplave parta lidojedů a nesežere tě. Zrovna tak ti nikdo neposkytne sociální podporu, když náhodou ochrneš atd. Všechny tyhle výhody jsou vyvážením omezení tvé "společenské svobody"...

<reagovat 
čtenář Lamel - 11.5.2001 > Docela chápu co jsi chtěl říct. Jenže je problém, že jsi to napsal trošilnku divně. Například ten příklad s tím přechodem mi připadá fakt ujetej. Jseš omezenej autama nebo zákonem. Je to totiž uplně jedno ty si klidně můžeš přejít kde chceš, záleží jenom na tobě. Oni vědí proč to tak vymysleli. SVOBODA je taková jakou si ji uděláš. Většinou je to jenom ve tvých silách. No ale každopádně to chápu. Sám někdy něco napíšu a pak zjistím, že je tam uplně něco jinýho než jsem chttěl napsat. Kolikrát pravej opak tý původní myšlenky.
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter