Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jaro, léto, podzim, zima a zase jaro
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 29.12.2004 (17:40:42)

Jaro, léto, podzim, zima a zase jaro

 

Kim Ki Duk

 

 

 

Obraz, film korejského režiséra Kim Ki Duka Jaro, léto, podzim, zima a zase jaro je především filmovým obrazem pouti člověka tímto světem. Jeho největší předností je výtvarnost, která zdařile nahrazuje fabulaci, jež zde ustoupila do pozadí. Film se odehrává na jistém korejském jezeře, které je lemováno špičatými kopci s hustým lesím porostem. Ve scéně stvořené touto krajinou se Kim Ki Dukovi podařilo mistrně využít vší barevnosti, kterou krajina mírného pásu během roku nabízí. Dějově, jak název napovídá, se film skládá z pěti části, kde každá je ve svém názvu metaforou jistého období lidského života. Hlavním hrdinou je mnich Young-su Oh (jeho jméno zazní ve filmu v podstatě jedinkrát), který od útlého dětství vyrůstá se svým mistrem v domku (miniklášteru) umístěném na hladinu jezera. Jezero tvoří přirozenou bariéru mezi jejich (duchovním) světem a civilizací a jakoby hraje roli symbolu klidu a míru. Do života mladého mnicha vstoupí dívka (Yeo-jin Ha, její jméno nezazní snad vůbec J), která přijela na jejich ostrov ticha hledat uzdravení ze své nemoci. Naprosto přirozenou cestou se mezi těmito hrdiny vytvoří milostné pouto, které mladému mnichovi nedovolí pokračovat v jeho duchovní kariéře. Světský život, který je ve filmu popsán jen náznakem, se ovšem Young-su Ohovi nestane místem naplnění, spíše naopak, jeho cesta se opět (za poměrně dramatických okolností) navrátí na začátek, k životu na jezeře. Film, přestože reflektuje jisté základní principy lidské existence, je nijak neverbalizuje a základním jeho komunikačním prostředkem zůstává, místy až meditativní, výtvarnost. Kim Ki Dukovi se tak podaří vyhnout leckterým klišé, která ve filmech s touto tématikou leckdy nacházíme. V závěrečné části filmu se objeví sám režisér a scénárista filmu, Kim Ki Duk. Rád bych Vám tento film doporučil a to nejen proto, že ve sto třech minutách filmu, je počet replik stlačen přibližně na dvacet:).

 

 

Režie, scénář, střih: Kim Ki Duk

Kamera: Dong-hyeon Baek

hudba: David Holme

Korea – SRN, 2004



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 4.1.2005 > Film vypada zajimave (podle charakteristiky bych tu videla jistou paralelu s Udolim vcel), ale jazyk recenze dost suchy, oznamovaci, takova slohovka ze zakladni skoly.Nema to stavu.Nicmene jsem rada, ze v nasi rubrice neco pribylo...
Body: 4
<reagovat 
čtenář sandal - 17.1.2005 > nahodou me se ten fiml libil ....zadnej velkej dej ale to prave bylo supa
<reagovat 
čtenář sandal - 17.1.2005 > nahodou me se ten fiml libil ....zadnej velkej dej ale to prave bylo supa
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 17.1.2005 > však mně se taky líbil
<reagovat 
čtenář Fuego - 19.3.2006 > ja bych potreboval jestli nekdo nemate nazev pod kterym byl tento film uvede v USA..
<reagovat 
uran (Občasný) - 14.11.2007 > videl som ,dobra vec - inak bol tam skvely odkaz pre basnika - do podlahy vyryte pismena, ked sa premaluju roznymi farbami - vzniknu nove pestre verse
<reagovat 
wandalka (Občasný) - 29.7.2008 > líbil se mi.....
silné ty scény s vázáním kamínku....a nakonec kamene...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter