Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
O hodných lidech z kolekce cesty
Autor: adammo (Občasný) - publikováno 24.4.2001 (21:25:21), v časopise 26.4.2001
Je začátetek července,vedro k zalknutí a já se svojí přítelkyní stojíme na stopu,s neuvěřitelně těžkými batohy na zádech.Jsme na výpadovce kousek za Ravennou,a provoz není nijak velký.Je právě doba oběda a Italové pravděpodobně vesměs obědvají.Občas projede pár aut,ale nikdo nedává ani náznakem šanci,že by chtěl zastavit.Nikdy mi nevadili řidiči,co sice nezastaví,ale aspoň dají najevo,že si vás všimli,pozdraví,zamávají,pokrčí rameny,udělají odmítavé gesto nebo tak něco.Zkrátka nějaká reakce.Ale co vyloženě nesnáším je když vás úplně ignorují a předstírají,že vás vůbec nevidí.Stojíme na místě už skoro hodinu a začíná to vypadat docela beznadějně,a čím dál více se začíná projevovat nepsané italské pravidlo,že čím více jedete na jih,tím je menší šance,že vám někdo zastaví.Ale v tom okamžiku již malá dodávka naložená ovocem háže blinkr a zastavuje.Hážeme batohy na korbu mezi ovoce,je tam přece jenom ještě trochu místa a vstupujeme do kabiny pro tři.Tam sedí usmívající se řidič,asi kolem čtyřicítky a hned něco povídá,čemuž ani jeden z nás nerozumí.Řidič to však velice rychle chápe,podává nam ruku a představuje se:"tony".odpovídám:"adam".nejdříve se zamračí,jakože nerozumí,ale potom se opět rozzáří a vyhrkne:" a adááammo" ,poté ukáže prstem na moji přítelkyni a samozřejmě dodá:"Éva" a víc ho její skutečné jméno nezajímá.poté hned pokračuje otázkou,kterou nedokážu napsat,ale obsahuje slovo andate a za dobu svého pobytu v Itálii jsem se jí naučil rozumět-kam jedete?.Odpovídám stručně:"Firenze" a on hned kroutí hlavou,jako,že tak daleko nejede,ale že nás může vzít do Forli,což je asi na třetině cesty z Ravenny do Florencie.Pak se znovu ptá na věc,které rovněž rozumím,ale nedokáži ji interpretovat."Odkud jste?".Odpovídám,že della Republica Checa.Všiml jsem,si že se na chvíli zarazil,pak ale rychle sáhl do kapsy,vylovil peněženku a z ní odpočítal 100 000 italských lir a snažil se mi je dát.Jsem překvapený,ale zmůžu se ještě na to,že kroutím hlavou a naznačuji,že to nemůžu přijmout,ale on si nedá říct a nekompromisně mi ty peníze srká do ruky a tváří se tak hrozivě jako ,že bych ho urazil kdybych si ty peníze nevzal.Nedá se nic dělat,schovávám je do peněženky.To už se opět rozzáří a lámanou angličtinou začíná vysvětlovat,že není Ital,ale Albánec,který před deseti lety emigroval na lodi do Itálie a dnes se živí prodáváním ovoce a je hrozně spokojený.A pokračuje,že je hrozný fotbalový fanda,čímž si hned porozumíme,protože já fotbal miluju a hraju ho od té doby co jsem se naučil chodit.Říká,že v roce 1996 se rozhodl,že vsadí asi 10 000 korun na výsledek evropského šampionátu ve fotbale.A že si vsadil na jedinou postkomunistickou zemi,která podle jeho názoru měla šanci na vítězství-Českou republiku.A mě v tu chvíli začíná svítat.Postupem do finále mu Česko vydělalo asi 160 000 korun a on říká,že už dlouho chtěl potkat nějakého Čecha,kterému by za to nějakým způsobem poděkoval.No a mi jsme po čtyřech letech první.....
Poté si ještě chvíli povídáme,a on říká ,že se do Florencie stopem dostaneme jen velice těžko,a ať si za ty peníze co nám dal raději koupíme lístek na vlak a cestujeme pohodlněji.Ale to už jsme ve Forli a Tony nám zastavuje před vlakovým nádražím,potřese nám rukama,popřeje šťastnou cestu a odjíždí za prací.My jsme si však ten lístek na vlak nekoupili a do Florencie se nakonec dostali úplně jinak,ale to už je zase jiný příběh.



Poznámky k tomuto příspěvku
adammo (Občasný) - 24.4.2001 > diky
<reagovat 
ljucca (Občasný) - 24.4.2001 > Toniho znám, je to masovej vrah. Vždycky mi zaplatí lahváče na hlaváku. Jo holt, tyhle kšefty sypou. Je to moc hodnej kluk.
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 24.4.2001 > Jestli je to první pokus, tak je fakt dobrej... moje prvorozená povídka byla daleko horší. Jasně, sem tam se nějaká ta vada najde, za interpuknčníma znamínkama se vždycky dělají mezery, ale to jsou jenom takový formalistický hnidy. Sem tam nějakej ten překlep... Občas se ti opakujou slova ve větách hned za sebou, ale z toho se dá vypsat, pokud budeš mít čas a chuť na tom máknout.
Jak to bylo dál? Mimochodem, proč jsi to nezařadil mezi cestopisy, když to tak zní?
Body: 3
<reagovat 
Madman (Občasný) - 24.4.2001 >
Body: 3
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 24.4.2001 >
Body: 3
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 24.4.2001 > Na to, ze to je prvni pokus...
Body: 3
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 24.4.2001 > Chtěl sem se rozepsat, ale většinu mých myšlenek už sem prsk farářskej.
Asi tě nepřekvapím ž dílko není převratných kvalit ale zase není nejhorší. trochu mi schází invence. Je to jen opsaná realita, nic z tebe. Zajímalo by mě jak bys pojal jiné téma třeba smyšlené, takže piš dál, určitě máš kam se lepšit
Body: 1
<reagovat 
čtenář Thuringwethil - 25.4.2001 > No, začala bych psát víc, ale možná by pomohlo mít nějakého kámoše, co už třeba má nějaké zkušenosti...
Povídky obvykle mívají pointu, ale to jen tak...
Zkus něco smyšleného, mohlo by to nmít alespoň nějakej lesk, tohle je popis, ne povídka..
<reagovat 
Buick (Občasný) - 25.4.2001 > Štve mě, jak jsi lidi zmanipuloval tím dojemným: " Tohle je můj první pokus." Nevšiml jsem si, že by ses někdy zajímal při svých hodnoceních o kolikátý pokus onoho autora jde. Takže: Je právě doba oběda a Italové pravděpodobně vesměs obědvají - to je věta jak z Járy Cimrmana. Háže blinkr...hážeme batohy je dobrej obrat pro blinkr, ale nehodí se to použít dvakrát bezprostředně po sobě. Totéž v případě poté-poté, hrozně-hrozný. A mě se píše mně, protože takové je pravidlo pro třetí a šestý pád u tohoto zájmena. V čárkách plaveš, ale to asi víš, protože se je snažíš vpravit i před a - když tam nepatří. Seš hodně inteligentní, to je vidět. Mám rád nekomplikovaný styl psaní - potud je to o.k. Myslím, že se dala ta příhoda s Eurem v Anglii líp vypointovat, jde o zajímavý příběh. Popsat reálný zážitek ( nebo vytvořit iluzi skutečné příhody ) není lehký, ale myslím, že se ti to vcelku zdařilo. Uf je to za mnou :c)
Body: 5
<reagovat 
adammo (Občasný) - 25.4.2001 > odpoved buickovi:prvne:diky za hodnoceni,jak si poznal gramatika nebyla nikdy moje silna stranka,ale tuhle povidku jsem napsal na okamzity popud od flynna,trvalo to asi deset minut a psal jsem to na klavesnici co ma hodne smazany pismena(nechci aby to znelo jako nejaky sentimentalni zvast,coz nebyl ani ucel te poznamky pod tim,bylo to mineny fakt vazne).taky proto,ze to byl jenom pokus,jsem se rozhodl,ze to po sobe ani neprectu.chapu,ze nektere vety zni jako nase stare hodiny,nase stare hodiny.ale ja uz jsem se prekonal tim,ze jsem pouzil hacky a carky,coz normalne nedelam,takze snad to priste bude lepsi.jeste jednou diky a cau
<reagovat 
Petr Krasny (Občasný) - 26.4.2001 > Gramatika je pro zbabělce, co nemají o čem psát. Historka s Albáncem je skvěle praštěná (tudíž asi pravdivá). Chtělo ji jen víc vypointovat i za cenu úpravy skutečnosti.Při psaní je prostě třeba víc lhát.
<reagovat 
wopi (Občasný) - 27.4.2001 > Jo, dobře se to čte, ale konec je jako soulož bez orgasmu - tak nějak do ztracena.

<reagovat 
adammo (Občasný) - 27.4.2001 > absolutni souhlas
<reagovat 
Flynn (Občasný) - 28.4.2001 > Ty kluku vlasatej, mně se to moc líbí. A to nejenom proto, že jsi mi to věnoval. _JiKo_ Ti vyčítá nedostatek invence, že prý "...to není z Tebe...". Opak je pravdou. Samozřejmě že pokud bychom byli úplně přesní, mnohou chybu bychom našli. Samozřejmě. Ale již by to nebyla taková krásná reportáž ze srdce. Chlapče, jen tak dál, máš čím dál tím více mých sympatií...
... Jo, a toho Toníka jsme potkali na Bibione. Onehdá jsem se díval na video z naší svatební cesty a je zde na pásku zaznamenáno, jak jeden klidnější podvečer na centrálním Bibionském náměstí jeden chlapík silným hlasem na druhého pořikuje "... Tony! Tony! Tony!..." Třeba je to ten Tvůj Toník
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter