Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Malinová středa z kolekce Prózy
Autor: Maria (Občasný) - publikováno 31.3.2005 (20:03:58)
Pokračování>
 

Nenáviděla jsem středy v Gothenbergu. Vlastně jsem středy nenáviděla celý svůj život, ale když jsem ještě žila v Tibru, daly se snést. Většina lidí nemá ráda pátek třináctého. Já nenáviděla středu jakéhokoliv data a ročního období.

   Každou středu jsem zákonitě přišla pozdě do práce, cestou mě málem přejelo auto a zlomila jsem si minimálně jeden nehet. Trolejbusy mi ujížděly před nosem a sklo jsem se ve středu neodvažovala vzít do ruky.  

   Přežívala jsem středy jen s malinovými taštičkami z kavárny na rohu. Horké pyré z malin mě dokázalo aspoň trochu uklidnit. Snědla jsem tři nebo čtyři taštičky a mohla jsem ještě existovat. Měla jsem šanci, že se dočkám čtvrtka.

   Tahle středa byla obzvlášť špatná. Taštičky měly vychladlou náplň. Seděla jsem na trolejbusové zastávce, na plechové lavičce, kterou někdo postavil tak chytře, že si na ni normální člověk nemohl sednout, aniž by měl kolena málem pod bradou, a naštvaně jsem ukusovala z vychladlých taštiček. Doufala jsem, že trolejbus přijede o něco dříve než měl, abych se dostala do obchodu, kde jsem pracovala, aspoň před polední pauzou.

   Dojedla jsem poslední taštičku a hodila obal do koše. V dálce jsem viděla svůj trolejbus a oddechla jsem si. Aspoň něco šlo tuhle středu podle plánu.

   Nastoupila jsem a posadila se hned ke kabině řidiče, abych si mohla rychleji vystoupit. Řidič se na mě z nejasného důvodu mračil do zrcátka. Středa působila na všechny.

   Příští středu jsem si koupila taštičky s tentokrát horkou náplní a rozhodla se sníst je v trolejbuse.

   Nastoupila jsem do stejného trolejbusu se stejným řidičem. Tentokrát se na mě usmíval. Jenže já pochopila. Usmíval se na moje malinové taštičky. A já si umínila: nikdy v životě mu nedám kousnout!

 



Poznámky k tomuto příspěvku
jelen (Občasný) - 31.3.2005 >

 

Vlastně nic zvláštního.

ale je to příjemný.


Body: 5
<reagovat 
wopi (Občasný) - 31.3.2005 > Jo, docela příjemný.
Body: 5
<reagovat 
easy (Občasný) - 31.3.2005 >
Dětský a co se mě týče, dobrej nápad nic moc zpracovanej.
<reagovat 
kink (Občasný) - 1.4.2005 > :-))
<reagovat 
Maria (Občasný) - 1.4.2005 > Easy: jesli myslíš dětský jazykem, tak je to záměr. Ta postava je jednoduchá, takže se nepředpokládá, že bude používat květnatou mluvu nebo nějaké básnické obraty. Je to jakoby záznam z deníku obyčejného člověka. Jinak děkuji za kritiku.

Kink: :-))

Wopi a Jelen: Děkuji :-).
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 2.4.2005 > jazyk bych volil jiný

je to samozřejmě diskutabilní, ale k takové postavě mi nesedí slova jako : jakéhokoliv, data, existovat, minimálně..

Ty krátké věty a jednoduchá souvětí jsou pravděpodobně taktéž tvůj autorský záměr, ale stavěl bych to jinak, někdy ve dvou třetinách text ztrácí na dynamičnosti

závěr je ovšem velmi dobrý
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.4.2005 > Libilo se mi to, az na ten zaver. Ten mi pripada dost rozpacity.
<reagovat 
Gabra (Občasný) - 2.12.2010 > fajn
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
0 (1) 2 3 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter