Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Babička o hůlkách
Autor: Kolrka (Občasný) - publikováno 5.4.2005 (16:16:28)

Babička o hůlkách

 

Teplý letní podvečer. Městský park. Pár sportovců, pár párů, pár psů, babička o hůlkách. Nikdo jiný. Vlastně ještě já. Sportovci odběhli, páry se někde ztratily, psi se vrátili ke svým pánům. Babička sedí na lavičce. Já tomu všemu jen přihlížím. Usmívá se. Ta babička. Teď je asi čas na přemítání. Sednu si naproti babičce na lavičce na lavičku. Sleduji její nepřítomný výraz. Toulá se ve vzpomínkách. Možná. Možná taky spí s otevřenýma očima. A nebo jen přemýšlí co má dneska koupit a jestli jí zase nesnížili důchod. Je moc hezká, taková pohádková babička. Nebo taky pohádková čarodějnice. Ze vzhledu se toho vlastně moc poznat nedá.

Nejspíš má šťastný život. Plný radosti a lásky. Doma jistě plno dětí-vnoučat na hlídání. Má je moc ráda. Nebo je moc ráda nemá. Možná je má ráda jenom trochu. A možná je nesnáší. Nebo ani žádná vnoučata nemá. Ve válce jí zemřel manžel a ona ho tak moc milovala, že už se nikdy nevdala a neměla ani děti. Jo. A nebo byl její manžel velký obchodník a když zemřel, všechny jejich děti chtěly dostat co nejvíc peněz a babička jim nic nechtěla dát, takže už spolu nekomunikují. Nebo opačně- babička jim dala všechno a oni se na ni vykašlali. Příběh jiný konec stejný. Babička sedí. Sedí na lavičce. Vedle má položené svoje hůlky. Je pravděpodobné, že byla na nějaké operaci s nohama. A v nemocnici se potkala s elegantním starým pánem, který se jí dvořil. A ona ho odbývala, přece nezradí památku manžela. A teď na toho starého elegantního pána myslí. A proklíná se, že dala přednost nebožtíkovi. Ale co už, stalo se. Hm…na žádné operaci být nemusela. Je stará, v jejím věku je pochopitelné, že člověk chodí o hůlkách. Vytahuje kabelku. Z kabelky menší kabelku. A z menší kabelky zrcátko. Nejspíš památeční, z výletu do Piešťan, kde se seznámila se svým mužem. S tím mrtvým. A teď se upravuje, aby šla na poštu aspoň trošku hezká. Na poště pracuje ten elegantní pán. A ona ho chce zase vidět. Možná ses tím pánem domluvila a čeká na něj tady na lavičce. Nebo čeká na jinou babku, aby mohla s někým klevetit. Nebo, jiná varianta, se strojí aby se líbila manželovi, jde mu asi zanést kytky na hrob. Ty kytky ale musí ještě někde koupit. Třeba v nedaleké květince. Tam mají hodně kytek. Různé druhy. A prodává tam taky jedna stará babča. Nejspíš její přítelkyně. Znají se z domova důchodců, kam babičku šouply její nevyvedený ratolesti. Půjde si nejdřív s babčou květinářkou pokecat, ona jí jistě schovala nějaký hezký kytky, aby je mohla dát tomu svým na hrob, když už maj to výročí. Babča poděkuje a odbelhá se s kytkou a hůlkami ke hřbitovu. Tam zapálí svíčku, odhrabe listí, zalije kytky a chvilku postojí, aby se mohla manželovi svěřit se vším co se událo za tu domu co na hřbitově nebyla. A v neposlední řadě taky zavzpomíná. Jaký to bylo,když se s ním poprvé potkala a jak krátká doba uplynula od toho co si řekli to svoje ano. Uroní slzičku, rozloučí se s mužem, popadne hůlky, ale dřív než z hřbitova odejde, obejde ještě všechny příbuzný co tu má. A samozřejmě všechny kamarádky, který už nežijou. Při té příležitosti si uvědomí, že už má taky věk a konec se blíží. No a potom zamíří domů, do svého útulného pokojíku v domově důchodců.

Jo, takhle to bude. A nebo taky úplně jinak. Co na tom záleží.



Poznámky k tomuto příspěvku
A.x.e.l (Občasný) - 5.4.2005 > je to hezký, i když by to chtělo doladit. mno mě se to líbilo :o)
Doporučil 
<reagovat 
protěž (Občasný) - 5.4.2005 > Hmm.. má to myslím mouchy.. i stylistické.. ale prima nápad a až na ty mouchy dobře zpracovaný.. stálo by to za vyladění.. myslím si :o) Taky líbí.
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 5.4.2005 > Jo, to je hezké.
Body: 5
<reagovat 
Skafloc (Občasný) - 5.4.2005 > Good, cool ;o)
Body: 5
<reagovat 
Lei (Občasný) - 5.4.2005 >
Body: 5
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 6.4.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
čtenář Magnum - 6.4.2005 > Hm... dobrý, bacha ne pravopis!
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 5.4.2005 >

Sednu si naproti babičce na lavičce na lavičku.

:-)


Body: 5
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.4.2005 > blondýna> pamatuji si, že jedna povídka od Kopřivy a Pavlovského (Byl jsem mladistvým intelektuálem, Místo nahoře, Choking hazard) začínala větou: "Jsi rozklepaná, močí páchnoucí stařenka uprostřed přechodu pro chodce.."

tak.. ;-)
Body: 4
<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 7.4.2005 > Emmet: :-))))
<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 7.4.2005 > Přije mi to spíš jako školní cvičení. :-) Proč si víc nevyhrát se slovy? Třeba k párům dodat "babička s párem hůlek". Krátké věty na mě nepůsobí tak úderně, jak možná mají, psaní je jakési nejisté. Jestli ještě chodíš do školy, tak chápu. :-)
<reagovat 
 Kolrka (Občasný) - 7.4.2005 > nečekaná> Jo, mělo to působit úderně, stroze, prostě jako když člověk přemýšlí....no nedopadlo to tak jak jsem chtěla...-)
<reagovat 
xolik (Občasný) - 7.4.2005 > pekny "na to ze este chodis do skoly" :)
Body: 5
<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 7.4.2005 > No a chodíš teda ještě do školy? Základní, střední, vysoké?
<reagovat 
 Kolrka (Občasný) - 9.4.2005 > nečekaná> Jo, chodím, tento rok ukončuju "základní vzdělání"
<reagovat 
nečekaná (Občasný) - 11.4.2005 > Tak to je jiná. Tak piš, uvidíme, jak se ti to postupně v hlavě usadí. :-) /Jinak, já se tě ptala vážně, to nebylo rejpání./
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 21.4.2005 > Klobouk dolu, libilo se mi to i predtim, ale kdyz rikas, ze jsi ze zakladky, tak to uplne...Davam do Casopisu. Jeste mne napadlo, jak lidi automaticky usuzuji, ze stare pani jsou vdovy, maji vnoucata a nemoce...Stereotypy, stereotypy. Dobre jsi to postihla.
Body: 5
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 22.1.2006 >

Jo, není to špatný... Ale myslím, že ten stařík neuvažoval takhle...

Třeba: Sakra, vždyť já ji znám... Že by se mnou chodila do školy?..........

Nebo: (Kouká z lavičky na babičku na lavičce) Sakra, co jsem to ještě dneska měl udělat? No, co to mohlo jenom bejt........ Ahá, už vím, měl jsem se vrátit domů.... 


Body: 4
<reagovat 
 Kolrka (Občasný) - 8.1.2007 > Lenki> ...Já tam psala něco o staříkovi?Ježiš, já už sama nevim;-)...on to byl spíš chlap ve středních letech...ten typ co nad tím, co se děje ostatním, mávne rukou, ale přesto mu vrtá hlavou, o čem ta babka může přemýšlet...a snažila jsem se, aby tam bylo nepatrně toho strachu, kterej ze stáří asi mají všichni...jakoby se tomu stáří a životu staré babky vysmíval a tím si to dělal jednodušší...
No...doufám že to teď mělo hlavu a patu:-)..snažila jsem se
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter