Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Noční drama
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 9.5.2005 (14:07:07)

Kde to jsem? Jak jsem se zde ocitl?

 

Jenom dlouhá chodba s nejasným světlem na konci. Žádné zdi, pouze tma a v dálce to zpropadené světlo.

 

Jsem snad někde v tmavém tunelu? A probůh co je zase tohle?

 

Něco po mě jde, slyším to. Dýchavičně mě to pronásleduje. Otočím se a…nic. Pouze neprostupná tma. Něco mě nutí utíkat.

 

Pud sebezáchovy?

 

Jde mi to po krku, to je jasné! Zlotřilé Cosi za mnou utíká a kdo ví, co mi chce udělat. Chtěl jsem se rozeběhnout, ale… zjistil jsem, že už dávno běžím! A to hnusné Cosi mě sleduje z povzdálí. Vím to. Neumím si to vysvětlit, ale vím, že mě to zkoumá.

 

Co mi To chce udělat?

 

Tiše se To za mnou plíží. Dosti rychle, abych Tomu nemohl uprchnul. Běžím co můžu, ale stále To cítím za svými zády. I když se To snaží skoro nedýchat, cítím, jak mi přítomnost jeho životních potřeb vlhčí krk.

 

Kde jsem se to ocitl?

 

Asi jsem v nějaké pasti. V kobce, která nemá zdi a kde vládne pouze ten vzadu. Ten, který běží za mnou. Jsem myška v bludišti, která se snaží zachránit a To zlé, nenasytné, dýchavičné je had, který mne chce pozřít.

 

Možná…

 

Jisté je, že To vzadu je lovec, a ten kdo utíká vpředu je bezvýznamná kořist. Cosi upjatého na to světélko naděje tam někde v dálce před ním.

Opět se otočím do tmy za mnou.

Sípot Čehosi za mnou mi orosil obličej. Není pochyb, chce mě! Ale to já nedovolím. Budu utíkat ještě rychleji a dostanu se ke světlu na konci!

Děsuplné Cosi zrychlilo také. Slyším, jak to dupe. Jak pomyslná chodila té zrůdy plaskají o podlahu tvořenou tmou tak hustou, že se po ní dá jít.

Utíkám a utíkám, ale stále se toho nemůžu zbavit. Je mi v patách a světlo se nepřiblížilo ani o píď.

Jak důmyslný trenažér pro záhadného lovce za mnou. Já králíček, běžím za mojí jedinou nadějí. Kdybych neměl světlo, vzdal bych se už dávno. Stal bych se kořistí…

 

Snad se ode mne očekává, abych běžel stále za tím světlem?

 

Je také možné, že já jsem tím světlem, co utíká. Světlem pro tušené Cosi za mými zády. A možná, že ten děs za mnou, který mi ježí chlupy jsem já sám.

Možný je vše! Běžím po neprostupné tmě.

Mé nohy mlaskají při doteku s tím normálně nehmatatelným jevem a stejně tak nehmatatelné a přesto reálné nebezpečí mi hrozí ze zadu.

 

Zvládnu to? Zvládnu utéct a dohonit světlo?

Není tohle celé jeden začarovaný kruh? Nejsem své vlastní světlo i lovec?

 

A pak mě to napadlo. Očekává se ode mě, že budu utíkat! A víte co? Já na to kašlu. Jen ať si mě to hnusné a slizké Cosi chytí.

Třeba chytím sám sebe.

A opravdu světlo chytlo tmu. Lovec svojí kořist a já jsem dohnal světlo. Oslepil mě příval bílého agresivního světla.

Tušené Cosi mě dohnalo. Opět jsem to nemohl zahlédnout v mém oslepení ze závalu světla.

Zrůdné Cosi chraptělo, dýchalo a smrdělo levnou kolínskou. Když se to nabažilo vzduchu, naléhavě to řeklo: „ Ceny u nás jsou nejlevnější!“

 

Kde to jsem teď? A proč objímám polštář?

 

Aha! Jsem ve svém obýváku na pohovce.

Zase jsem usnul, když v televizi dávali reklamy!



Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 9.5.2005 > A já celou dobu přemýšlela nad tim, co to mohlo být.
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.5.2005 > Rony Rubinek> Děkuji moc. Je to můj stihoman :-)
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 9.5.2005 > Skvělé.
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.5.2005 > fungus2> Dííky moc. Noční můra dnešních povalečů:-)
<reagovat 
Přítel antisvěta (Občasný) - 9.5.2005 > Popis stihomamu myslím kvalitní, ikdyž závěr se dal čekat
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.5.2005 > Tanzdebil> Díky. Jen...opravdu jsi tušil závěr? Nebo poslední dvě tři věty?
Jinak můžu příště teda mlžit více..
<reagovat 
 Přítel antisvěta (Občasný) - 9.5.2005 > dondedog> Tušil jsem že je to stíha, ze které se vypravěč probudí. Ale mlžit asi není třeba, pokud teda tohle neměl být překvapivý kopanec. Text to nijak neshazuje.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.5.2005 > Tanzdebil> No to, že to je sen skoro hraničilo s klišé to je pravdo nooo.
<reagovat 
A.P. (Občasný) - 9.5.2005 > oceňuju vtipný (u)závěr...

možná by to chtělo trochu zkrátit, ale je to jen můj názor
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.5.2005 > A.P.> Já se snažil udělat to krapet kratší. Hodně to nabralo visualně odřádkováním.
Podívej se na moji předchozí povídku a zjistiš, že u mě je to opravdu jedna z nejkratších:)
<reagovat 
 A.P. (Občasný) - 29.5.2005 > dondedog> No, je pravda, že troškař zrovna nejsi...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 31.5.2005 > A.P.> To víš nestuduji s poslanci holé věty :)
<reagovat 
Potvurka.nad.všechny (Občasný) - 6.6.2005 > Je to dost dobré. Ale jaksik mi to něco připomíná. Myslím, že nějakej film ale nemůžu si vzpomenout jaký ale jinak je to super.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.6.2005 > R.e.z.a...> Ty jo tak to děkuji moc. To jsem netušil, že se ti líbila takhle moc :-)
Jinak jooo je to hrozné kliše. Jen jsme si s ním pohrál v jiném světle.
Popravdě za nějaké spojení, které jsem použil se fackuji.
<reagovat 
 Potvurka.nad.všechny (Občasný) - 6.6.2005 > dondedog> Ale prosímtě nekecej bludy ju?
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.6.2005 > R.e.z.a...> No dobře. Masochista nejsme noo
<reagovat 
 Potvurka.nad.všechny (Občasný) - 6.6.2005 > dondedog> no vidíš...Taky dobře...
<reagovat 
wenusians (Občasný) - 22.6.2005 > je to dobry :o)
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.6.2005 > wenusians> jujda děkuji:)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 22.7.2005 > Opravdu zajímavě zpracované.
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.7.2005 > Lamarski> Dík to byla moje studie...
<reagovat 
Balcarka (Občasný) - 6.11.2005 > Sípot Čehosi za mnou mi orosil obličej
:)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.11.2005 > Balcarka> projíždíš oldies? :)
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 6.11.2005 > DondedoG> :)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.11.2005 > Balcarka> tak mi se prdni aspon nějaký názor...at to je tiptop:)
<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 6.11.2005 > DondedoG> názor? Připomnělo mi to bytí v mlíně, jinak technika popisu úzkosti by chtěla více promakat, líbila se mi věta, kterou sem ti už vypsala. Musím se přiznat, že konec sjem absolutně nečekala, četla sem a čekala, co z toho vypadne, docela dobrá haluz :)
pěkná novota ty oddělené řádky :)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.11.2005 > Balcarka> Díky...bylo to jen takové cvičení:) Procvičoval jsem se na tom.

<reagovat 
 Balcarka (Občasný) - 6.11.2005 > DondedoG> jo, já takových cvičení mám spousty, ty sou hodně důležité. no vidím, že svou fotkou si přitáhl pozornost lidí co se vyskytují převážně v galerii :)
<reagovat 
hajka (Občasný) - 6.11.2005 > ja vedela, ze umis i psat...:o))))
ale zarazila me tahle veta,

cítím, jak mi přítomnost jeho životních potřeb vlhčí krk.

neumim si ji dost dobre predstavit...jinak skvele, konec jsem cekala ve smyslu, probudi se ze sna, ale ne takhle vtipne....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 6.11.2005 > hajka> Díky.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter