Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
PLODY MANDRAGORY z kolekce Mrtví by neměli vstávat z hrobů
Autor: Rony Rubinek (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
BELA1 (Občasný) - 12.5.2005 > Pěkné čteníčko:-))
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 12.5.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 12.5.2005 > ALISSIE> Děkuju, to je dobře.
<reagovat 
Lei (Občasný) - 12.5.2005 >
Body: 5
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 12.5.2005 > Zdařilé.
Body: 5
<reagovat 
wopi (Občasný) - 12.5.2005 > fajn, kvalitní prózu člověk najde málokdy ;-)
Body: 5
<reagovat 
obrubník (Občasný) - 13.5.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
tat (Občasný) - 13.5.2005 > šťavnatá povídka !  J_:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 13.5.2005 > Piš do erotických magazínů.Platěj víc než na totemu.
Při popisu smrtelného sexu jsem se málem vzrušil, kdyby mi to "postavení" a věk dovolily. Tuto polohu jsem neznal. Musím vyzkoušet.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Valin (Občasný) - 13.5.2005 >

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 13.5.2005 >
Body: 5
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 13.5.2005 >

Velmi dobře napsané, moc se mi to líbí, jen mám pocit, že v rozmachu své tvůrčí činnosti někdy přeháníš popis akce

Např. zkus si představit, že tě někdo škrtí, ty se samozřejmě snažíš odtáhnout, takže ho asi nechytáš (a tím pádem nedrápeš) na zádech, podle mě by škrábance měl spíš na obličeji, na krku, nevím, na mě to z tvého popisu dělalo dojem, jako by se oběť bránila vlastně obejmutím pachatele a drásáním jeho kůže na zádech.

A pak mě trošku pobavil ten příměr:usazuje mezi zuby jako kávové zrno, představila jsem si ty zuby, když se mezi ně usadí kávové zrno Jasně, měla jsi na mysli mletou kávu, ale mě nejdřív naskočilo prostě kávové zrno, jeho velikost.

Jinak ovšem klobouk dolů - nenudí to, plné akce, atmosféry, pocitů, pěkné.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
krtek (Občasný) - 14.5.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 14.5.2005 > Díky vám všem, nemůžu se teď připojit k debatě, mam rozbitý PC a bude opraven v pondělí. Pak na to mrknu a samozřejmě opravím chybky. Děkuju vám, moc jste mě potěšili, potom za to stojí psát, když se to líbí. Gramatika-ach jo, bývaly doby, kdy mi šla dobře. Opravím, protože i to je prezentace a moje vizitka a taky proto, že si čtenáře vážim a nechci ho rozptylovat hrubkami. Díky moc!!!
<reagovat 
Lizard (Občasný) - 14.5.2005 > Na můj vkus to bylo až příliš dramatické. Přehnaně přehnaná slova. I tak to bylo zajímavé počtení.
Body: 3
<reagovat 
delikt (Občasný) - 13.5.2005 > Čte se to opradu dobře, člověk se nenudí, ale.. gramatika, stylistika, neadekvátní použití některých přívlastků.. Celková pochybnost o situaci, kdy by manžel zapomněl, že jeho žena nejezdí, protože nemá řidičák.. A taky ty plody mandragory - z mandragory se v okultních záležitostech "používá" kořen... No, přes to všechno, co tomu vytýkám, mě bavilo to číst.. A to je to hlavní :)
Body: 4
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 14.5.2005 > delikt> Tady si dovolim trošinku nesouhlasit. V okultních záležitostech se pravda užívá kořen, ale někde není vytyčeno, že to musí být jenom kořen. Proč ne bobule? Kdo určil že se bude používat kořen? Ti, co to sepsali, nebo vymysleli. A člověk přece pořád experimentuje, že?Jinak ano, propracuji to.
<reagovat 
 krtek (Občasný) - 14.5.2005 > delikt> Manžel byl trochu na hlavu, jako většina z nás.
<reagovat 
johny45 (Občasný) - 14.5.2005 > Co k tomu dodat? Bolo tam par gramatickych a stylistickych chyb, to je pravda, ale pri takom skvelom citani je to podla mna zanedbatelne.
Vyborne.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 ztratila (Stálý) - 14.5.2005 > johny45> 

obecně pro mě je obojí důležité. Hrubky jen částečně, to se dá opravit. Stylistika je ale jedna z nejdůležitějších věcí...


<reagovat 
 johny45 (Občasný) - 15.5.2005 > Ztratila> Samozrejme, ze je to pre teba dolezite, ale ty si redaktor, takze inak to ani nemoze byt.;)
<reagovat 
 ztratila (Stálý) - 15.5.2005 > johny45> No, to taky, ale nemám pocit, že by mi coby redaktorce přirostl nějakej novej orgán:)
A MIMOCHODEM,cením si přístupu Rony:)
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 15.5.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 15.5.2005 > napínavé, výborné čtení (až na to mrazení v zádech)...:o))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
blok (Občasný) - 15.5.2005 > není sporu, že je v tom talent a nadání
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 13.5.2005 > Pat. Nemůžu bodovat.Hnidopich:)
Napsané je to skvěle.

Vadí mi množství chybek, pravopisných a stylistických.

Problematická místa:

Rozechvělýma prstama vytočil telefonní číslo a čekal na spojení. Dlouhý tón vyzvánění ho přiváděl k šílenství. Kde sakra ta ženská zase vězí? Odjel sotva před pár hodinama, měl tu ještě práci. Musel zahladit stopy. Modlil se, aby se jí v tý pitvorný hlavičce nerozbřesklo a nešla na policii. Nechal telefon vyzvánět a se sluchátkem u ucha nervozně přešlapoval na místě. Pod podlahou zasyčely trny, jak se snažily prorazit mezi prkny. Uskočil stranou. Nesmějí ho dostat! Prostě nesmí!
PROČ: najednou jako by jeho vnitřní řeč. Jakýsi náznak toho, ve skutečnosti tomu tak ale není. Promluva téže roviny se na začátku obejde bez nespisovnosti.
A DÁL: "To bohužel nebude možné, nemam přece řidičák, drahý.
nemam - drahý...
tak jsem třeba hnidopich, ale vidím, že jazyk není tam, kde by měl být.
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 13.5.2005 > Ztratila>

Určitě to myslíš dobře.......ale co říkáš na naše media?Co taková Vyskočilová, která mluví k celému národu Svou děsnou češtinou...a takových je víc, kteří mluví k veřejnosti a jejich čeština je UBOHÁ.Takže zde si myslím,že ta kritika není na místě,ale pokud RONY RUBÍNEK bude mít zájem publikovat knižně,pak teprve příjde čas na takovou kritiku a opravu...


<reagovat 
 ztratila (Stálý) - 13.5.2005 > ALISSIE> 

Nejspíš jsi mě špatně pochopila, slučuješ dohromady dvě věci, které spolu až tak nesouvisejí. Kvalita jazyka médií a veřejných projevů vůbec je jedna věc. Umělecký text publikovaný papírem, na webu a nebo třeba vůbec je ale něco výrazně jiného. Tam se myslím předpokládá, že se autor jazykem docela primárně zabývá. Že o něm přemýšlí. Jako truhlář přemýšlí o dřevu a klihu. A takový text může být podle mě stejně tak dobrý jako blbý, když je napsán celý ne/spisovně nebo kombinovaně. Záleží na situaci. V tomhle případě jsem měla dojem, že Rony mezi tím vysokým a nízkým tápe. Co se týče hrubek, přepisů a takových věcí, to je pravda trochu hnidopišství a netvrdím, že jsem v tomhle směru sama bezchybná, ale i tak se domnívám, že by je text obsahovat neměl. I když to vlastně s výslekem až tak nesouvisí...

 

Nicméně pokud tvrdíš (a tak jsem to pochopila), že text psaný pro net může jen takový halabala, protože na tom stejně zas až tak nesejde, podceŇuješ čtenáře i autory a to je škoda:)


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 14.5.2005 > Ztratila> .........PŘEDEVŠÍM NIKOHO NEPODCEŇUJI!!!!!.....Nechci se dohadovat, ale myslím, že ty přeceňuješ!! V každém případě se nenacházíš na stránkách "PROFESIONÁLŮ".....a to je vše co k tomu chci ještě podotknout............
<reagovat 
 ztratila (Stálý) - 14.5.2005 > ALISSIE> Nikoho nepřeceňuju. Velmi dobře vím, co se mi nelíbí, co tu můžu čekat i co se mi nelíbí z důvodů subjektivních i objektivních.
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 16.5.2005 > ALISSIE> no jo, pro někoho je profesionalitou i umění psát bez hrubek - jako kdyby se to neočekávalo od každého školáka.
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 16.5.2005 >

Zaujímavo napísané, čo do formy (ja gramatické chyby nerozoznám, takže mi nevadia) a zlepšuješ sa v ľahkosti podania.

Námet sa mi zdá už nie tak originálny, mám pocit, že čo sa týka originálnosti námetu, máš na viac.

 

Doma otravná žena, už psychopat - vybabranie s psychopatom...  - dole jeden bodík

 


Body: 4
<reagovat 
anonymous (Občasný) - 16.5.2005 > Super! A prý, že neumíš psát!
Body: 5
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 16.5.2005 > Děkuju všem moc, těší mě, že líbí a ty drobnosti opravim a příště se budu snažit víc.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 16.5.2005 > Moc pěkná a ucelená povídečka jen co je pravda.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ariel (Občasný) - 16.5.2005 > v komunistickém Světě v obrazech vycházely přeložené povídky ze západních časopisů... a mně je to připomnělo
Body: 5
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 17.5.2005 > Dík moc, doufam, že je to dobře s těma časopisama. Snažim se, učim se, ta řeč, to je fakt, tu musim promakat. Ale začala jsem nedavno publikovat tady, i když píšu celý život, takováhle škola, jakou tu mam, je pro mě bezva. I ty kritiky, ať už kladný, nebo záporný. Mam jenom problém s tim, že mluvim spisovně i nespisovně dohromady, a toho se bohužel neumim zatim vyvarovat v mých povídkách. Ale zlepšim se.
<reagovat 
alana (Občasný) - 22.5.2005 > tak to je fantasie, mne zaujala stavba té povídky, na jedné straně dobře vykreslené hulvátství mužského protagonisty a na druhé přirozené spojenectví dvou žen proti násilí. Také se odehrává na dvou jevištích - v domácnosti, která mu již nenáleží a na chalupě, kde jakoby měl sídlo. Mít tohle v hlavě je fantasie a velký talent - když k tomu přistoupí to zvláštní, jakoby snové vyjádřování..J_:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 22.5.2005 > sonet> Že by tudy vedla cestička? No jo, ale stejně tak to může být jen náhoda. Ó děkuji pane, vřelý dík.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 24.5.2005 > zápory: viz Ztratila a delikt

klady: viz sonet, ariel

ad arielův názor: já těch pár povídek četl taky, myslím, že se to dá považovat za lichotku

šlo o ten žánr, o který se i ty, podle mého názoru snažíš..

nicméně já stejně pořád říkám: nemám nic proti těmto nenáročným povídkám, nikdo neříká, že se musí psát vrcholná umělecká díla, ALE - i King si volil stejný "rámec" jako ty a prostinký nebyl snad nikdy
Body: 4
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 24.5.2005 > Emmet_RAY> ten konec jsem nevyjádřil úplně přesně
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 24.5.2005 > Emmet_RAY> 

V první řadě ti děkuju. Vím, že když nemam zaškrtlou hlubší kritiku, je to chyba. Nedělam to ze strachu, ale z roztržitosti, a proto si prosbu o ni napíšu jako poznámku pod ikonku.

 

Teď k tomu dílku. Chtěla bych psát umělecká díla, čím to? Málo talentu, příliš krátké? Já to totiž už opravila, dle výtek Ztratily i deliktu. Pokud s ní byl dlouho a před pár dny, týdny ji zmlátil tak, že už nemůže mít řidičák- člověk tohoto typu bývá zaměřený příliš na sebe, a on byl, takže se lehce může stát, že si v kritické situaci neuvědomí, že jí kvůli tomu řidičák vzali.

 

Jinak i za chválu dík, ta vždycky potěší. King mě ale příliš neoslovil. Bradbury a Poe, to je jiná.

 

Prosba: Jakou četbu bys mi doporučil? Jakým směrem se mám vydat, popř. co nastudovat, aby to bylo lepší?


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 24.5.2005 > Rony Rubinek> řidičák je ok, já taky nesouhlasil úplně se vším, ale byl jsem líný se rozepisovat :-)

spíš mi napiš co čteš a taky kam bys chtěla směřovat, pak se mohu pokusit ti něco doporučit

co se týče Bradburyho a Poa, tak s nimi mnoho společného nemáš (a teď neřeším zrovna kvalitu)

to, co jsem od tebe zatím četl, byly spíše nenáročné dobrodružně-fantastické povídky, většinou celkem slušné
<reagovat 
čtenář Martin - 27.5.2005 > Je to zmatený, rádoby umělecký (některý podivný slovní spojení). Zase nuda. Bohužel.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 27.5.2005 > čtenář> Jestli to nebude tím, že jsem amatér, milý Martine, který je tu proto, aby se něco naučil.
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 24.7.2005 > Tohle můžu, zdá se, že se učíš čím dál tím víc... :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 24.7.2005 > jan(ek)> Hodnej, jojo, já sem taková pilná žačka :-))
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 24.7.2005 > No, za to je to déčko, jinak by pro něj snad ani nebyl důvod. :-P
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 24.7.2005 > jan(ek)> 

Víš jak syčí zmije, že jo?


<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 24.7.2005 > Jako had?
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter