Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jak odbývá den
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 7.6.2005 (14:49:04)

Jak odbývá den

 

 

 

ÚSVIT Slunce v tichosti
tak přesně načasované
jako objev písma

 

 

POLEDNE Kolmice do středu
věcí našich   pravý úhel
mezi nebem a zemí

 

VEČER Krvácí z mapy oblohy
sluneční vrstevnice
se prohlubují

 

 

NOC Je vyslovena
jako dno
můj Mariánský příkop



Poznámky k tomuto příspěvku
MPosp (Občasný) - 7.6.2005 >  pěkný, moc pěkný!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Levity (Občasný) - 7.6.2005 > JO...tak tohle jo....mnohem víc než strom z pusy....(!!!)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
afro (Občasný) - 7.6.2005 >

Nějak moc srozumitelný, doktore.

 

Fajn pozastavení.


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 7.6.2005 > sexy? tak to mě vůbec nenapadlo:-)
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 7.6.2005 > Tentokrát je to takové povídání při černé hodince.Ale pěkné.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Irzing (Občasný) - 7.6.2005 > je to sexy:)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 7.6.2005 > Irzing> Nezdá se mi, že by doktor, při jeho exaktním přístupu k poezii, rozuměl Mariánským příkopem nějakou rozvernost.
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 7.6.2005 > ano ano, Freud by zajásal )))
<reagovat 
skleněnka (Občasný) - 7.6.2005 >

Takové akademicko-překombinované. Poslední se mi moc líbí - Freudem nevoní, spíš tajemnem, samotou.


Body: 3
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 7.6.2005 > teď když ji čteme podruhé trochu s odstupem, tak se nám líbí ještě o něco víc...dva ze tří mravenců doporučují... :o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
wopi (Občasný) - 7.6.2005 > no jo, když akademicko-překombinované, tak akademicko-překombinované :) Ale nejhorší je, že mi s Egilem vždycky vyplácáte doporučení... :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 7.6.2005 > Jonáš se toho tak nějak dotknul, ale pro mne ne úplně... zajímavé, že vím, proč mě ty tvé věci tak často míjejí, ale neumím to říct... což je u mne až divné
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 8.6.2005 > Mariánský příkop je krásný, ale krvácení z oblohy tedy nemusím...to už je snad opravdu klišé
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 8.6.2005 > co je a co není klišé záleží jen a pouze na tobě, na nikom jiném...
<reagovat 
běhařovská_lhářka (Občasný) - 8.6.2005 >
Body: 4
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 7.6.2005 >

Zde vidím uskutečňování tvého postulátu "učinit jazyk samozřejmým".

Báseň sice neklade odpor čtenářskému porozumění, zejména díky tomu, že je jasné, co se metaforicky rozvíjí, ale zároveň tak připravuje o určitou napjatost. U egilových básní se naopak málokdy daří pronikat porozuměním, ale příjemná napjatost, přemýšlení nad důvodem slov nechybí téměř nikdy.

Kdyby zde ovšem šlo o báseň spontánní a ne dlouze vymýšlenou, takové napětí bych neočekával.


<reagovat 
 antikval (Občasný) - 8.6.2005 > Jonáš> Jonáši, jak víš, že to je báseň dlouze vymyšlená? Ty jsi seděl doktorskýmu za zády, když to psal?
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 8.6.2005 > antikval> 

Předpokládám to. Není to přece styl, kterým píše např. Ewonne.

Kromě toho té básni důvěřuji. Kdyby to byla jen bez rozmyslu zapsaná řada rychle napadnutých metafor, ztrácela by báseň cenu. Důvěřuji tomu, že každé slovo a každé jeho místo je přesně odvážené.


<reagovat 
 antikval (Občasný) - 8.6.2005 > Jonáš> Důvěra... Tak to potom jo.
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 8.6.2005 > jo, každý slovo je odvážený. taky se mi zdá. a zdá se mi taky, prostě vidím v tom (trochu to hezké z) Valenteho...
Body: 5
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 9.6.2005 >

V mnohém souhlasím s Jonášem a líbi se mi to. Je to čisté, uměřené a jednoduchost působí cizelovaně.

Z tvé nové vlny mi tohle přijde zatím snad nejlepší.

 Po tobě a egilovi už odmítám dál číst.

(Ostatně už jsou taky 2 hod. v noci.)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Claw (Občasný) - 9.6.2005 >

ty o tom víc asi něco víc než já, ale poledne asi nebude v těchto končinách úplně kolmé, ale to se zas opakuju (nicméně, malá nepřesnost oku lahodí)

věcí našich bych dala naopak (našich věcí) …ale asi v tom bude nějaký (podnikatelský) záměr autora.

a asi jsem už taky říkala, že věcí kolem noci a tak, jsem už trochu nad…

 


Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter