Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 31.5.
Kamila
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Déšť do očí
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 13.6.2005 (21:44:02)


 tichotam (Občasný) - 13.9.2005 > Kelly> Vata vs. silnější verše odmítám. Z tohoto hlediska bych báseň opravdu asi proškrtal... ale já to psal jinak. Nechci vnucovat že se mi to skutečně podařilo jak jsem chtěl, ale chtěl jsem to asi takto: dvojtečka

Prostě dodržet lehce automatický styl, který se ovšem soustředí na jednu jediou věc: na člověka, který leží celý den s pohledem otevřeným a nehybným směrem nahoru. Ze země nevidí prakticky nic, jen to co přečuhuje bezprostředně do jeho petiferního vidění. Nejčastěji jsou to lidé kteří projdou dost blízko, bnebo něco co přes něj letí, co je na obloze. Šlo mi o to uspat proudění času dál a dál a nahradit toto proudění časovostí cycklickou... skrze opakování různých motivů v průběhu básně. některé vztahy jsou analogicky popsány, některé symboly se objevují v různých konotacích ale epický význam téměř nedávají a když tak zase jen z hlediska cyklu (třeba hra v šachy se bude opakovat...). Mezi mraky se nic neděje ve smyslu směřování.. ale cyklicky se dostáváme čím dál blíž k čistému pozorovatelství... který vidí tak málo, že hledá principy... Vata je monotónností a zároveň obměnou v opakování. Když použiju v básni verš "mám dlouhé vlasy"... může to být vata. když v té samé básni pak řeknu "mám dlouhé prsty"... už je pozornost tvůrčí na prvním banálním verši... Opakování monotónnosti tvoří jedinečný význam... navozený cyklem a nikoli směřováním... což je na tom zajímavé. Tolik k záměru. Jak se mi to podařilo to už je na každém ;-)
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli tichotam
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter