Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Životní cesta dravé duše
Autor: celej on (Občasný) - publikováno 14.6.2005 (21:16:57)

Jen vyslovení mého jména postačí, aby se roztřásla celá posádka zdatných a dobře připravených mužů. Jsem postrachem všech nepřátelských šiků. Moje přítomnost v bitvách postačuje k velkolepému vítězství. Pokaždé, když se o mně nepřítel dozví, vyschne mu v krku a zelenáčům se rozklepou kolena. Nikdo mě nebere na lehkou váhu. Jsem důvod. Jsem symbol. Bohové mi prý nadržují. Krutost, bezcitnost a obrovská síla se pojí s mým jménem. Strach, bezmoc a panika se k němu přidává od lidské přirozenosti.

 

Kolik jsem jich zabil? Nevím…snad tisíce, možná i více. Dobří vojáci to bývali, ale v měření sil na mě nestačili.

Čím jsem si tu pověst bezlítostného zabijáka a legendami opředeného, statečného vojáka zasloužil?

 

Agresivitou, která mě pohlcovala. Mlžila mi před očima a nedovalovala mi přemýšlet. Ztratil jsem tak soudnost i soucit. Animálnost, jež ze mě činila stejně nebezpečnou a nevypočitatelnou bytost jako je dravá zvěř, která se potřebuje nasytit. Nepostrádal jsem ani touhu. Darovala mi úspěch, zapálení v boji a směřovala mé činy. Nechyběla mi ani rychlost a síla. Potenciál vítěze, přednosti lepšího. Nikdy jsem neztrácel přehled. I když se rozvaha vytratila, vždy jsem tušil, co se děje. Za mlada jsem se opájel chtíčem. Bytostně jsem chtěl být nejlepší. A když jsem toho dosáhl, chtěl jsem jím zůstat. Překonával jsem sám sebe. Byl jsem si jediným rovným nepřítelem.

 

A nyní na stará kolena musím stále nosit zvenčí naleštěnou a krásnou zbroj, která je zevnitř rozežraná potem tisíce bitev, tisíce mrtvých. Je už vlastně pouhou skořápkou. Stačí ťuknout mečem a rozpadne se. Ostří si poté lehce najde cestu skrz mojí vetchou kůži.

 

Proč vystavuji svůj život takhle v sázku? Víte, jednou se najde bojovník stejných vlastností jako já. Ten jediný mě dokáže proklát svojí čepelí. My slavní, mocní a udatní rytíři, legendy celé Evropy jsme jako Fénix. Povstáváme z vlastního popela.

 

A skrze mě se zrodí nová legenda…



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 15.6.2005 > mno, ještěže to je jen takovej nápad z tramvaje...a hlubší kritika? tu si snad nechám na konečnou...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 15.6.2005 > Max Bubakoff> MNO, škoda, jelikož kritika typu "hustej kec" je platná jako toale´ták na srajdu, bejby...
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 19.6.2005 > Tento příběh se odehrává v každé lví smečce. Doufám, že lidé jsou již dál než lvi nebo středověk, se svým obdivem k válečníkům.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 19.6.2005 > fanýs> Moc děkuji za Déčko-potěšilo.
Dle mého názoru jsme od tohoto historického motivu ušli kus cesty směrem k politice. Řekl bych, že právě ta vzala první místo válkám a i jejím hrdinům.
Tím chcí říct, že tento cyklus se v lidské spoločnosti už dlouho nevyskytuje. Přesunul své působení z polí válečných na pole politické. A ta jde opravdu úplně mimo zdravě žíjcího jedince, takže civilizace v přímém ohrožení už není:)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 19.6.2005 > dondedog> Mám opačný názor. Civilizace je v přímém ohrožení. Říše římská zanikla, když římští občané přestali bojovat a najímali na to Germány. I dnes jsou kultury, kde bojovník je hrdinou podobně jako u Vikingů a ty nakonec naši civilizaci zlikvidují.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 19.6.2005 > fanýs> Noo myslíš nějaký v dnešní době spící agresory? Ty jsou ale většinou kultůrně zaostalejší. A právě z toho to vychází.
Dobrým příkledem jsou třeba arabské státy. Ty jediný, zdá se, mají ten potencionál ale jsou neúprosně masírovaný amíky. Milicionálně zdemokratizovaní a násilně nakopnutý o min. pár desítek let kultůrního vyvoje dopředu se mi jeví, že mají větší problémy s vlastní soudržností, než s dumáním nad dobyvatelskými ambicemi.
Ovšem v delším časovém horizontu se mohou vykreslit jako nebezpeční pokud jím zůstane kult hrdiny a jejich krvelačnost.
A právě tady je zase ta otázka. Nevzniknou z nich kultůrním vývojem typičtí lidé americké šablony, kteří se starají jen o prachy a jednou začas jdu volit? A zůstanou jím ty jejich dobyvetelské ambice nebo zpohodlní jako všichni, kteří jsou, dejme tomu, momentálně na kultůrní špičce?
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 19.6.2005 > dondedog> Ideálem Vikinga bylo padnout v boji (pak vstoupili rovnou do nebe), proto byli téměř neporazitelní. Ideálem vyznavače koránu je padnout ve svaté válce a jít rovnou do nebe. Dokud tomu bude někdo věřit je zle. Americkým vojáků se umírat nechce a veřejné mínění v USA může nechat vojáky stáhnout (viz Vietnam). Zpohodlnět lze při relativním bohatství a to v těch krajích moc nehrozí.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 19.6.2005 > fanýs> No jak kde třeba v Iráku by se mohla rozjet ropa, kterou si před tím hrabal Sadám...to by pak džihád zmizel pod nánosem velkých zlatavých oblouků(mc´donald):)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 19.6.2005 > dondedog> Víc je těch chudých zemí.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 19.6.2005 > fanýs> To máš zajisté pravdu.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 21.6.2005 > hm..

v lokálu se píše mně a ne mě

bezlítostný.. budiž, ale "potencionál vítěze" ?

je to zajímavá myšlenka, zpracovaná dost mizerně

určitě by tomu prospěla třetí osoba, protože když válečník sofistikovaně rozebírá svou psychologii za pomoci slov animalita atp. ..tak z toho autorská licence setsakra čouhá

ve třetí osobě by to bylo lepší

o takovýchto hrdinech většinou vypráví vetchý stařec poutníkům, kteří po cestě zastavili k odpočinku v jeho vísce v horách

to by byl hezký syžet, a na závěr setkání s popisovaným bojovníkem.. třeba

ale hlavně ta stylistika, především v druhé půlce, mi vadí

2-3
Body: 2
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 21.6.2005 > Emmet_RAY> Hmm vidiš na třetí osobu jsem vůbec nepomyslel. Kdyžtak to přepíšu...
Ale bacha on už je starý vetchý stařík... takže má právo o své minulosti hovořit jazykem slohovým( animálnost)

Nechci se tě dotknout ale tvůj načrtnutý závěr až moc připomíná béčkový americký filmy a nebo v lepším případě začátek z Desperáda...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.6.2005 > dondedog> neboj, dotknout se mne nemůžeš :-)

jasně - ta stavba, kterou jsem zmínil, by byla vhodná pro nějakou lacinější fantasy povídku, ovšem ty k tomu stejně, i přes snahu "zamýšlet se", dost sklouzáváš..

co se týče toho starce - lidi se nemění, jenom stárnou - s věkem se nezvyšuje inteligence, ani se nezačne filozofovat o podstatě jájství a nezíská se odborný slovník.. ;-)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 21.6.2005 > Emmet_RAY> "co se týče toho starce - lidi se nemění, jenom stárnou - s věkem se nezvyšuje inteligence, ani se nezačne filozofovat o podstatě jájství a nezíská se odborný slovník.."- Tvůj názor. Neberu ale Tvůj názor...
Já jsem byl svědkem několika rapidních proměn. Plno lidí na stáří studuje. Stáří samo o sobě je zárukou životních zkušeností. Neříkam že zvyšuje IQ to ne( i když je prokázáno, že i tato hodnota není stabilní a různě se vyvýjí) ale lidé mají jiný pohled na věc. takže v podstatě člověk v mládí a v stáří jsou dva jiní lidé. Oba by stejnou situaci pravděpodobně řešili jinak...
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.6.2005 > dondedog> ale samozřejmě - vždyť to je podstata onoho citátu "lidé se nemění, pouze stárnou"

**

na stará kolena se ještě z nikoho, večerní škola nevečerní škola, intelektuál nestal
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 21.6.2005 > Emmet_RAY> O večerní škole se taky nebavím. To je nový element v diskuzi. Já pouze konstatoval, že stará kolena dokáží udělat intelektuala...
Nebo proč si myslíš, že si chtějí důchodci dělat večerní školu? Protože jim to pomůže v zaměstnání? Když už jsou duchodu. Některým dojde, že jim něco ještě chybí, dostanou touhu po vzdělání...nechtějí diplom chtějí vědět, vzdělat se.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.6.2005 > dondedog> máme jiný názor - podle mne stáří z nikoho intelektuála neudělá

primitiv zůstane primitivem, opačně to možná částečně funguje - tedy úpadek hodnot ve stáří


večerní školu si dělaj ze stejnýho důvodu proč chodí na vycházky do hypermarketů - nemají co na práci, toť vše

ale pošlu avi Ouvej, to je takový místní patron metuzalémů, tak nás třeba rozsoudí (byť se obávám, že vím jak)

PS: ouvej: sorry, to avi je samozřejmě spíš vtip ;-)

<reagovat 
 celej on (Občasný) - 21.6.2005 > Emmet_RAY> Oukej:)
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 21.6.2005 > Emmet_RAY> 

woe: nejsem patron metuzalémů

 

nerozlišuji lidi na staré a mladé, to pro mě nehraje příliš velkou roli

 

jenom si myslím, že stařím se podle mě člověk stává plošším, co se týče inteligence, s tou moudrostí bych to taky nepřeháněla, byl - li kdo dobrým, snad dobrým zůstane, pokud v něm byla zatrpklost a zloba, stane se ještě horším. Moudrý stařec (mhmmm, a kde je moudrá stařena?) je podle mě artefakt, něco z oblasti mýtů. Moudrý mladý člověk se stává moudrým starým člověkem, byť s jistými omezeními - zkušenosti jsou jedna věc,  to, že člověk už tolik nestačí přijímat nové podněty věc druhá.

 

Nevím, komu jsem nahrála na smeč. Půjčuji v dospělém, píšu to v pauze na cigáro, nemám tolik času.

 

 


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.6.2005 > ouvej> dáváš mi za pravdu, takže jsem spokojený ;-)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 21.6.2005 > Emmet_RAY> No nevím, tohle bylo takové šalamounské...vlastně nic nového ale fakt je, že v podstatě potřela možnost vývoje, v čemž já stojím na druhé straně barikády.
Kdybych to měl shrnout bylo to pouze zaobalené: " starého psa novým kouskům nenaučíš"

Asi takhle: To že člověk ztrácí schopnost učit se a příjímat nové vjemy hned neznamená, že uvnitř jen hnije. Může mít dostatečnou mozkovou aktivitu, která pracuje z uloženými informacemi a má vzestupnou tendenci.
Navíc samotné schopnosti vnímat, uvědomovat si a pamatovat si nejsou v grafu závislý na věku..

Nemáš taky pocit, že tahle debata vykolejila do podivného fylozofična?
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 21.6.2005 > dondedog> ano, protože jsme se přestali bavit o textu :)

<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.6.2005 > Emmet_RAY> Hmm v tom je zakopán pes...

No tak rozhodně díky za přečtení a radu ohledně třetí osoby.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 22.6.2005 >

takhle "vytržené" mi to nic neříká

a prosila bych "proklát" a ne "proklít", pokud tedy ten bojovník neprokleje starce nějakou obzvlášť špičatou nadávkou...


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.6.2005 > zirael> 

Když jsi poprosila...tak jsem to opravil. Víš já mám jako prohlížeč Mozillu a ne explorer, takže mi to nejde opravovat. Ale kvůli tobě...jsem si nainstaloval ten explorer:) Ale fakt nekecám.

Jinak děkuji za přečtení ale musím poznamenat, že to není vytržené. Pouze jsem zpracoval myšlenku. Nemá žádný jiný kontext


<reagovat 
 zirael (Občasný) - 22.6.2005 > DondedoG> 

poctěna explorerem. gracias.

a vytržení jsme dala do uvozovek, je jasné, že tam žádný kontext není. a mně tam just chybí :)

 

mimochodem semizdá, že jsi tady jeden z nejnadějnějších autorů, akorát ještě ne dost "vypsaný" (ale kdo taky je, že?), v těch textech něco je, jenom je to utlučený stylistikou a chabým příběhem (je-li tam, což tady není, já vím). doporučuju hodně číst a hodně psát--

 

--a teď nevím, jestli jsem byla hnusná nebo hodná. asi obojí. :)


<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.6.2005 > zirael> Hmm já bych řekl, že jsi byla hodná. Pravda mě, doufám(:-)), nebolí.

Přes prázdniny s tím (stylistiky, čtení) snad trošku pohnu. I když tohle je schválně pouhá "myšlenky".

Takže děkuji
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.6.2005 > zirael> Tou pravdou jsem myslel tvůj názor a žes to napsala jak jsi to cítila. Skoro to z předchozí mé reakce vypadalo, že jsem snad narcis(ale nezapírám, že to moje ego nepolechtalo-potěšilo:).
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 24.6.2005 > Hlubší kritiku k tomu dělat nebudu, dokonce ani debatovat, protože z důvodů, které jsem ti objasnila včera v  mailu, to prostě nejde. Nápad je dobrej a mě se líbilo i zpracování, pro mě 5 bodů.
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 24.6.2005 > Rony Rubinek> Dík za přečtení dílka. Tohle jsi mohla rozdrtit:)
Osobně mnohem zajímavější mi příjdou ty diskuze, které se tady vedli:) Všechy byl k tématu:)
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 24.6.2005 > DondedoG> Já se přiznam, že jsem je moc nečetla, jen dílko. Nebudu drtit, mě se fakt nechce, neni proč.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 24.6.2005 > Rony Rubinek> Neboj o nic si nepřišla:)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 22.7.2005 > jako nápad z tramvaje zajímavý, ale asi by to chtělo ještě trochu projít. A ve větě: "krásnou zbroj, která je zevnitř rozežraná potem tisíce bitev, tisíce mrtvých" mě napadlo, že by ta poslední věta mohla obsahovat ještě krev asi takhle: krásnou zbroj, která je zevnitř rozežraná potem tisíce bitev a krví tisíce mrtvých... Vzheledem k tomu, že je to vytrženo z kontextu, 3. osoba by byla lepší forma a trošku to smrdí samochválou toho bojovníka tak za 2:)
Body: 2
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.7.2005 > Lamarski> Jo jo tohle dílečko byl jen takový nápad...popravdě žádný kontext to nemá a ani ho nehodlám přidělávat. Vše co jsem chtěl napsat je v tom, takže jestli se to jeví jako vytrženo z kontextu bude to mojí chybou...
Ale základní myšlenka byla vžít se do toho oddání se osudu...
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 22.7.2005 > Tak za těchto okolností ti to vyšlo. Jen si myslím, že by to ani nemuselo být zapomenuto a dalo by se na tom dál pracovat:)
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.7.2005 > Lamarski> Mužu ti přenechat patent...neumím si představit, že bych to rozvedl na deset norml stránek...
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 25.7.2005 > DondedoG> :)
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 9.8.2005 > Tady Démon vzniknul , jak si ho nenechal narodit sem už čet. Tento druh psaní je mi blízký.
Body: 5
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.8.2005 > jiri-jirik> Wow!! Víš, že si jediný který si to zatím dokázal spojit. A máš pravdu! Za tuhle všímavost si tě teda vážím!
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 9.8.2005 > DondedoG> Nech ho narodit , ten Démon v Tvém podání žije.Zato Tvůj Anděl - z toho si udělal pěknýho chcípáčka.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 9.8.2005 > jiri-jirik> O zrození bych se mohl zamyslet:) Anděl no jo no:)
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 10.8.2005 > Já vo tom mám někde čtyřverší , ja to picnu do maličkostí.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter