Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 19.3.
Josef
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
JOSÉHO POSLEDNÍ TREFA z kolekce Mrtví by neměli vstávat z hrobů
Autor: Rony Rubinek (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
celej on (Občasný) - 1.7.2005 > No husté. Tede teda. Stale si zvyšuješ lat´ku!

Nějaká můza nad chlebíčkem?

Jen tak abys neřekla, že ztrácím formu...Máš na začátku přímou řeč pak jakoby vypravěče z kterého se vykloube hlavní postave o odstaveček dál. Druhý odstavec začíná: "Hospoda dnes byla podivně ztichlá." To vypadá, že je tamní ale on přece není. Neví, jak je obvykle v hospodě.

Jo a ještě když jsem právět to zkoumal tak v drhé větě má navíc "u"

Jinak mě to dostalo. Totál
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.7.2005 > DondedoG> Děkuju, já věděla, že mi ten chlebíček neprojde! Jenomže sem se jako na potvoru nemohla připojit. Jdu na chybky a potřebovala bych poradit, zda chlebík skousnout či zůstat bez večeře - teda v povídce.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 1.7.2005 > Nápad to není vůbec špatný, poprvý když jsi to tam napsala někde uprostřed(jako, že mu neobvykle chutná), byl jsem nadšený, jak mi to šlo dohromady s tím polem.

<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.7.2005 > DondedoG> No, já jsem právě váhala, chlebík mi přišel trochu trapnej, ale pak jsem si řekla, že jíst je lidský, to já znam. :-)) Tak to tam necham a uvidíme, co na to ostatní. Jinak já chlebík radši než rohlíky.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 1.7.2005 > Mám takovou úchylku...nevím jestli to spíš nenapsat "tajně". Ukrojím si normálně kus chleba. Oddělím kůrku od těsta. Jím kůrku a během toho splácávám těsto do kuličky no a tu sním nakonec. Dobrý ne? Kam se hrabe Krvavá Karla i s manželem:)
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.7.2005 > DondedoG> Člověk si vyhraje, já to říkam pořád. :-)) Co pak ale děláš, když jdete někam opejkat buřty?
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 1.7.2005 > Rony Rubinek> Jediné co může je přemáhat se :)
<reagovat 
poel (Občasný) - 2.7.2005 > dělá mi to dobře
tě číst
jednoduše jsem v té
skupině IQ a krve
a rád bych to měl
na nočním stolku..._:-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 2.7.2005 > poetor> Já tebe taky!!!! :-))
<reagovat 
 poel (Občasný) - 2.7.2005 > Rony Rubinek> _:-) hihi ! stačí menší hurricane ! _:-)
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 2.7.2005 > poetor> Menší nebo větší, na tom nesejde...
<reagovat 
Newton (Občasný) - 2.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 4.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 4.7.2005 > Lumig> Děkuju ti!
<reagovat 
jelen (Občasný) - 4.7.2005 > šerif je v USA, tam určitě náckové nepochodovali.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 4.7.2005 > jelen> No jasně, ale to se tak říká, v těch menších městečkách, nebo osadách.
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 5.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 5.7.2005 >

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 5.7.2005 > Konečně jsem se dostal k tomu to přečíst a zase již není co komentovat.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 5.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 5.7.2005 >

Děkuju vám.


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 6.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 6.7.2005 > maxima gali> Děkuju mockrát, takovou odezvu od všech jsem opravdu nečekala, děkuju!
<reagovat 
Cirilla (Občasný) - 7.7.2005 > dokonalý, čte se jedním dechem!
výtky takřka žádný, možná bych něco pokrátila, ale to by celýmu asi ubralo šťávu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 7.7.2005 > Cirilla> Uf! Děkuju ti! Příště pokrátim, jsem docela zvědavá, mam v merku paralerní světy.
<reagovat 
 Cirilla (Občasný) - 7.7.2005 > Rony Rubinek> budu se těšíkovat :)
<reagovat 
nic (Občasný) - 8.7.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 8.7.2005 > básnílek> Děkuju ti!
<reagovat 
anonymous (Občasný) - 1.7.2005 > Teda hustý. Byl jsem napnutej až do konce.Kde já se na tebe hrabu. Tip!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 1.7.2005 > anonymous> Ale prosimtě, každej píšem něco jinýho. Ale děkuju!
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 8.7.2005 > anonymous> tady nejseš na Písmáku... tady nejsou Tipy, ale Déčka:)))
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 8.7.2005 > agovirin> To je v poho krasavče, já se před pár dna zkusila přihlásit na literu a tam jsme se s anonymákem potkali, tak proto, z legrace.
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 4.7.2005 > pozor - vzpomněl

v první části máš překlep - starcovo vlasy (teda nemusí to být překlep, ale tipnul bych si..)

Samozřejmě, jak sem čekal, nebyl tam někdo - překlep

ale to jsou drobnosti, kvalitu textu neovlivňují, jen na to upozorňuju, abys to mohla opravit

no.. jinak musím říct, že po dlouhé době zase jeden tvůj text, u kterého nemám výhrady k použitému jazyku, k přirovnáním - prostě všechno je jak má být

zvláštní je, že některé své povídky zasazuješ (pokud si pamatuju) decentně někam ke Španělsku či tak a vždycky mi to přišlo nějak nepatřičné a tahle je "od nás" a přitom ten začátek v hospodě atp mi hned evokoval nějaký americký zapadákov - asi je to tím, že jsem viděl už několik "takto zaměřených" amerických filmečků, vždycky tam mívaj kukuřičný pole a..

ovšem musím říct, že to české prostředí je vhodnější - navíc ta návaznost s polární září pak taky lépe vyjde - občas je tu fakt viditelná, poslední pokud vím byla 20.11.2003

čekal jsem po rozjezdu trochu větší "nářez" na závěr, vlastně je to jedna z mála tvých povídek, kdy se hlavní postava nedostává do přímé konfrontace s nebezpečím - a není to na škodu

ta strejdova motivace se dá unést s trochu přimhouřenýma očima - navíc když si člověk představí, jak nějaký starý děda jezdí všude možně po okolí, aby sehnal lidi kteří "měli něco společného s nacismem" a pak je žene někde lesem.. nu, působí to trošku přitaženě, dá se to skousnout, ale možná by stálo za to to nějak vybrousit

závěr s tím chlebem to ale bohatě vyvažuje

takže /RV/

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 4.7.2005 > Emmet_RAY> No, tak tohle si zarámuju! Děkuju ti, překlepy opravim. Tam je právě ta myšlenka nedořčená, jestli je ten strejda přived, nebo nebyl sám. Hspodské zážitky jsou autentické, opravdu to v některejch hospodách tak chodí :-)) Samozřejmě v Praze to nezajišeš, tam to jede úplně jinak a člověk se tam rozhodně nenudí.Já sem na začátku svý oslnivý kariéry dělala různě po hospodách a hotelích a jen jednou v životě mě chytil rapl, že půjdu dělat dó nějaký takovýhle. Vydržela sem tam 14 dní, pak sem vyházela nemilosrdně štamgasty, protože byli drzí a práskla za sebou dveřma, :-)) Ano, polární záře v Čechách mě inspirovala a ostatních málo informací, který tam mam, je podložených. Ty "starcovo vlasy" myslela sem, že v nespisovný řeči je to ok, u toho fakt nevim.
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 4.7.2005 > Rony Rubinek> "ad starcovo vlasy" - je to ok, ale spíš jako archaismus nebo dialektismus - co já vím? :-)

akorát mladý člověk by to nejspíš neřekl

v hospodě se štamgastama jsem vydržel pracovat rok


ta nedořečená myšlenka - já to beru, ale neštymuje mi to, fakt moc ne
<reagovat 
 Čtenář - 8.7.2005 > Rony Rubinek> starcovo vlasy: dialektická oblast jihozápadočeská, rozšíření v obecné češtině značné, poměrně progresivní záležitost.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 4.7.2005 > Emmet_RAY> Dobře, mně taky nic neudělá, když na to mrknu. Jinak si měl teda fajn školu života, rok se štamgastama...
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 8.7.2005 > čtenář> 

Děkuju, já váhala, ale taky mam za to, že jsem to slyšela takhle.


<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 4.7.2005 > Rony Rubinek> ta škola života vedla akorát k tomu, že jsem se naučil chlastat ještě víc než jsem tehdy chlastal a už se mne to moc nepustilo

samozřejmě dobrý to tehdy bylo obzvlášť na kontakty, člověk by nevěřil, kolik má takový číšník známých - neříkám přátel, prostě známých, ale v hospodě se dá zařídit velká spousta věcí a pár kontaktů využívám dodnes

jinak ti štamgasti - no měli svůj vlastní stůl, kde byla stabilně rezervačka a nikdo jiný než štamgasti tam nesměl (teď bylo třeba vědět kdo tam smí a kdo ne - a u toho stolu se přes den "otočilo" vždycky tak čtyřicet lidí)
pak byly štamgastské krígly - zas bylo třeba si pamatovat komu kterej patří, pak byly speciální tzv. "ucháče" pro hodně VIP - to přišel jednou za půl roku člověk, objednal si pivo, ale donést mu to v obyč skle, tak už se málem urazil

atp. atp

a teď měl každý své libůstky nebo rituály

no a pak na druhý konec hospody (byla to taková úzká nudle, od baru nešlo vidět ke stolům a pingl furt musel běhat jak piča) přibyl stůl pro šipkaře, kterým majitel povolil, aby tam dělali tréninky a ti se taky začali považovat za něco extra.. na hrůza, v hospodě už nikdy dělat nebudu, fakt ne
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 4.7.2005 > Emmet_RAY> To naprosto chápu, já taky ne. Jinak u nás to bylo dokonce podobný, jen těch štamgastů bylo tak patnáct, ale člověk kolem nich musel taky skákat. Já sem byla alergická na ty debilní kydy co tam vedli, to bylo něco, to byly postavičky! Jako motiv jsou dobrý. Ale jakmile měli kecy na mě, tak jsem jim to vysvětlila tak hezky, že jsem mohla zavřít už v půl desátý. :-)) Už taky nikdy víc, byla sem dost nešikovná servírka, radši sem si našla jiný místo a mimo hospodu.
<reagovat 
nic (Občasný) - 8.7.2005 >
<reagovat 
Lian (Občasný) - 11.7.2006 >

Super, čte se to jedním dechem. Zarazily mě jen dvě věci:

Hned večer sem nalez potřebný - nalez....našel spíš, nalezl je moc spisovný, i když jen nalez....

A za druhý, logicky by policie postupovala tak, že by těla vyhrabala, provedla pitvu a zjišťovala totožnost, asi těžko by je napadlo místo toho prohrabat celej místní hřbitov :-) Je to takovej logickej nesmysl, ale chápu, žes ho potřebovala:-))


Body: 5
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 11.7.2006 > Lian> Ahoj! Co ty tu?:-))Máš pravdu. Nebo jsem tam aspoň mohla napsat, že policie čekala na příjezd jednotky tomu určený. bezva postřeh, díky za něj.
<reagovat 
Lian (Občasný) - 12.7.2006 >

De nada, seňora, de nada

Znáš mě, u všeho moc přemýšlím :-) vždycky mě to trkne, když mi to logicky nesedí


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter