Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rectangle
Autor: Pollock (Občasný) - publikováno 1.10.2017 (11:22:09)


 čtenář poušť na kulise - 4.10.2017 > čtenář> Takže říkáš že tenhle způsob je alibistický protože si v něm každý může najít co chce. Vyčítáš tomu nedostatek usměrnění, což je stejné jako bys někomu jinýmu vyčítal nedostatek volnosti. Jenže nemůžeme uplatňovat na každého stejné a zobecňující požadavky, ani nemůžeme vyčítat obrazům vlastnosti na kterých stojí. Můžeme je na sebe nechat působit a hledat jaké nám konkrétně přinášejí zprávy. Můžeme se nechat vést obrazem, nebo i jít v rozporu s jeho vlastnostmi, a ony zasáhnou o to silněji, pokud je obraz silný, nebo ne, pokud není, atd.

Pollockovy práce jsou pro mě o smyslovém a instinktivním prožívání, takže jim nemůžu vyčítat třeba nedostatek racionality, oheň se nechová jako dřevo. Pollockovu tvorbu vidím spíš jako mapování cesty do neznáma, rozpínající se organismus - přesahuje z grafiky, z plochy, do reliéfu, prostoru, hloubky, ta živelnost a prostornost obsahu i formy je vlastností jeho děl, ne nedostatkem. Vlastně mi to přijde (v dnešní době plné intelektuálních odosobněných instalací) v nejlepším slova smyslu prosté - pollock se pokaždé zaměří na nějakou prazákladní skutečnost spjatou s člověkem, se zemí a přítomnými silami, s jakousi mystičností, příběhem. Přirozeně skloubí světlo a tmu, "čistotu" a "špínu", agresivitu a něžnost, uzemnění a provzdušnění, a dál a dál, v konkrétních událostech nebo portrétech atd. Je to vyjádření vícerozměrnosti života a přitom něčeho obecně srozumitelného, takže realita nejen dneška ale realita přetrvávající, kolektivně nevědomě zakódovaná. S tím logicky souvisí i fascinace estetikou "škaredých" struktur nebo nádech archaičnosti, kterou mu tady kdysi kdosi vyčítal. Zároveň taková svoboda vyjádření není jednoduchá a není pro každýho stravitelná. Dokážu si představit že by se ti líbilo kdyby pollock ty svoje abstraktní prvky kombinoval s něčím realistickým - třeba člověk v pusté krajině, nesoucí na zádech jasné emoce, a v tom jeho strukturálním provedení ... což by asi bylo pro diváka pohodlnější než čistá abstrakce (ale proč by měl jít divák pohodlnou cestou?) a pollock tu už kdesi psal, že ta abstraktnější rovina je jen jedna část jeho tvorby :)

Ono to taky může být tak, že tvůrce si střihne realistický přístup, dojde v něm na svoje dno, pak projde abstraktním na svoje dno, a dospěje k propojení obou dvou, což taky ještě není konec. Každopádně každý si tím musí procházet sám na základě svých zkušeností a svýho přesvědčení a ne na základě toho, co mu někdo řekne. Nikdo nezačne takhle najednou měnit svůj přístup, to musí vycházet zevnitř :)

<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter