Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rectangle
Autor: Pollock (Občasný) - publikováno 1.10.2017 (11:22:09)


čtenář Lugones - 4.10.2017 > kulisa na poušti:

"Vyčítáš tomu nedostatek usměrnění, což je stejné jako bys někomu jinýmu vyčítal nedostatek volnosti." Vážně srovnáváš svobodu lidského bytí s neschopností tvůrce nastavit si vlastní laťku a tu dodržet? Protože přesně to je abstrakce a okecávat to můžeš jak chceš. Proto si vážím Muncha, než přistoupil k obrazu tak si sedl na prdel, analyzoval svoje pocity, svoje bolesti, racionálně je zhodnotil a hlavně uvážil to chce divákovi sdělit (jsou o tom bohaté deníkové záznamy), teprve pak šel s jasnou hlavou pracovat. Co seš ženská, aby ses nechal ovládat emocema? Kucí vy ste jen líní hledat nějaký obsah který by stálo za to komunikovat, nebo možná nemáte co říct a umíte jen ukazovat jako děti v pomocné škole, "heue kouečko heue ctveuecek" zkusili jste si pár krajinek, portrétů ale to neni taková švanda jako abstrakce, že? Emoci samozřejmě nemůžeš izolovaně přenášet jako nějakou stopu štětcem která na obraze zůstane a nějakým zázrakem ji někdo uvidí nebo ne, hádám že taky věříš v boha a když se ti stane nějaké neštěstí tak se půjdeš raději modlit než řešit problém tak že na něm budeš konstruktivně s rozmyslem pracovat. Je to strašně zajímavý že čím víc abstraktní malíř, tím víc keců kolem, to není náhoda, proč asi? Protože si ten obsah který mu chybí ve vizuálním díle, tu ne-komunikaci, musí něčím nahradit. A to nenahradíš ani manuální pracovitostí, můžeš abstraktně malovat 18 hodin denně ale stejně nebudeš naplněný.

"Pollockovy práce jsou pro mě o smyslovém a instinktivním prožívání" - přesně to jsou i práce staré senilní babičky která poprvé zkouší batiku protože jí už omrzely křížovky - zamysli se nad tím, jediný rozdíl je v estetice, a tu ty jako malíř máš vytříbenou. Zkus na to pohlédnout okem člověka který nezná Boudníka a který tudíž nedokáže ocenit ty sofistikované techniky, poněvadž to je to jediné co Pollockovy práce nabízejí. Je to technolog, ne umělec.

"Pollockovu tvorbu vidím spíš jako mapování cesty do neznáma" - přesně toto by ti řekl průměrný feťák nebo alkoholik, pokud by ses ho zeptal kam směřuje jeho život.

"pollock se pokaždé zaměří na nějakou prazákladní skutečnost spjatou s člověkem, se zemí a přítomnými silami, s jakousi mystičností, příběhem" - och anó, to je ono, sáhnu rukou do hlíny a cítím zemi.. Opravdu bych musel pokaždé a neustále používat přirovnání k feťákům a lůzrům kteří byli romantičtí naposledy před první světovou válkou. Mimochodem, to poslední slovo, "příběh", ukaž mi jednu práci od Pollocka která je alespoň náznakově příběhová. Tu určitě taky tvoříš abstrakci viď? Že si vymýšlíš a vkládáš věci někam, kde ve skutečnosti nejsou.

"v dnešní době plné intelektuálních odosobněných instalací" no tak pokud nasadíš tuto laťku, pak se už nemáme o čem bavit. Instalace a současný koncept to je póvl úplně. Zůstaňme u obrazu, co takhle Jakub Špaňhel nebo Peter Doig? Takto má vypadat současná malba, zde je ta hranice abstrakce a realismu který je "objektivně zdravý" a přesto to není mainstream jako filmy od Spielberga.

"Dokážu si představit že by se ti líbilo kdyby pollock ty svoje abstraktní prvky kombinoval s něčím realistickým - třeba člověk v pusté krajině, nesoucí na zádech jasné emoce, a v tom jeho strukturálním provedení" - no to on právě s touto mega-ultra-geniální technikou nedokáže, již jsem ho k tomu vyzýval, snažil se tu ukázat poraženého vola vyjádřeného jeho grafikou ale stejně pod to musel textem vysvětlit o co se jedná. Tato technika je efektní, ukázat jen nějaké tvary a nechat působit struktury, nic normálního v tom nevysekne.

"což by asi bylo pro diváka pohodlnější než čistá abstrakce (ale proč by měl jít divák pohodlnou cestou?)" - já chci složitost, ale jak obsahu tak formy. Pollockova tvorba nemá obsah, to je můj problém, a nejen můj, každého kdo chce umění a ne se jen esteticky kochat, od toho máme mraky a oprýskaná vrata, přírodu.

"Ono to taky může být tak, že tvůrce si střihne realistický přístup, dojde v něm na svoje dno, pak projde abstraktním na svoje dno, a dospěje k propojení obou dvou, což taky ještě není konec." Právě toto malíři před druhou světovou neřešili, neměli neustále před očima rothka a pollocka jako to mají tvůrci dneska, proto se k tomu dříve poctivě dopracovali. Tady Pollock si však může říct že deset let se věnoval realismu, tak "změní obor" (:DDD) a bude dělat abstrakci protože chce přenášet emoce. Co je špatného na tom starém způsobu, tedy postupně abstrahovat realitu, současně s tím zkoumat své pocity a emoce, ty se učit komunikovat, ale ne jako nějaká zavšivený anarchista ale jako dospělý pracující člověk který je ke svému umění alespoň trochu seriózní a uznává historii tím že ji neopakuje.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter