Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Výtvarno, kresby
 > Výtvarno, kresby
 > Kresby, skici
 > Malby
 > Koláže
 > Klasická grafika
 > Ilustrace
 > Blbůstky-pokusy
 > Experimenty
 > Prostorové objekty
 > Teorie, historie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Rectangle
Autor: Pollock (Občasný) - publikováno 1.10.2017 (11:22:09)


 čtenář pryč s kulisami - 5.10.2017 > čtenář> nějakej bůh, nevím co tím myslíš. Přírodu, umění, vesmír, nebo snad nějakýho dědu co batikuje na obloze... Nevím, nemodlím se, abstrakci nedělám. Ty asi taky abstrakci neděláš - jak teda víš že "můžeš abstraktně malovat 18 hodin denně ale stejně nebudeš naplněný" - nevím.

Prostě to že je moje práce úplně jiná než pollockova neznamená že mu budu upírat kvalitu, když tam podle mě je. Stejně tak proto že mi jsou například Špaňhelovy malby mnohem bližší než například malby Tomáše Císařovského, nebudu říkat že ty Cís. jsou špatný když nejsou žejo.

Bylo by hezký kdyby stačilo poučit se z historie a neopakovat totéž, ale spíš myslím že je to jako dítě který se spálí o sporák když bez vlastní zkušenosti neuvěří že se může spálit. A v umění na tom "spálení" může autor vystavět část tvorby, pokud pro něj to "spálení" není jednorozměrný, sám si tím něco objevuje.

Ale jasně, někdo si rovnou ujasní, že bude jiný. Jenže ta snaha být jiný mu pak třeba bere spoustu energie a vlastně ho odklání od toho čím skutečně je. Smysluplný je soustředit se svoje myšlenky a svoje témata a zkoumat jejich skutečnou opodstatněnost a jakou potřebují formu a potom to co nejvěrněji vyjádřit - s tím že něco je jasné předem a něco krystalizuje v procesu. Jak chce mít ale tvůrce jistotu že se nebude nikdy nikomu podobat, ať už z minulosti nebo současnosti - nevím. To by znamenalo nic nedělat. Nějaká míra podobnosti je nutná, jak by jinak mohl svět existovat?

Ale určitě je nutný odlišit parazitování na cizím stylu a osobitý přístup, který se tím stylem třeba inspiroval a později na základě toho vlivu a jiných vlivů vytváří "nové hodnoty". To ale můžeme posuzovat až v kontextu mnoha prací konkrétního autora, myslím si.

A ten staženej vůl ti přijde bez obsahu, jen jako kompozice? Nebo 3D plastový reliéf, nevede k příběhu? earth nemá v sobě nic, ani ty "transformované" portréty jako M nebo artfull nic nemají, jen techniku? (Nakonec, portrétů si vzpomínám byla celá školka. Portrét taky může být příběh) No ale mně je to celkem jedno, nijak ti nevyvracím teorii že abstrakce je k ničemu a zbabělost a že ji uznáváš jen v historickém kontextu, a že máš představy jak má vypadat současná malba a grafika, akorát nevím k čemu by to vedlo kdyby se ta škála umění zmenšila do nějaké krátké "akceptovatelné" úsečky.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter