Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Svoboda
Autor: Kateřina Farkasová (Občasný) - publikováno 3.9.2001 (21:05:05), v časopise 8.9.2001


 Kateřina Farkasová (Občasný) - 5.9.2001 > centaur> Když jsem si přečetla tvůj komentář, malinko mne zamrazilo. Je vůbec možné, abys v životě nepotkal člověka, který by byl svobodný? Což neznáš nikoho, kdo by se cítil svobodný, když dělá tu věc, pro kterou je předurčen? Mohu jen říci, že ne každý je svobodný, s tím mohu souhlasit, ale někteří z nás skutečně ano. Záleží na tom, kam pro svobodu přijdeš a zda-li si trpělivě počkáš, budeš za ní chtít jít i přes všechny nesnáze, co s sebou přináší.
Onu pasáž s psaním poezie jsem uvedla proto, abych příklad s učiteli ukázala na svém vlastním soukromém příkladu.Mám mistra, je to dáma, básnířka, již několikrát jsem řekla, že je poselkyní pravdy a naděje. Nesmírně si jí vážím, je ztělesněním skutečné svobody člověčenství. Učím se od ní, abych ve chvíli, kdy dospěji k místu, že mohu sama použít křídla a řítit se oblohou nesmírnou rychlostí, byla schopna své znalosti předat těm, kteří by chtěli, kteří jsou předurčeni pro to, co ovládám já.
Tvé přirovnání k Bachově svobodě mne zamrzelo. Musím oponovat i tvým posledním řádkům: A co když lze udělat něco víc, než jen nadechovat a vydechovat s vytrvalostí a automatičností věků?!? Co když lze uniknout světelnému paprsku? V jakém případě k tomu dospěješ? Jen když…
A svoboda naplní člověka…


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Kateřina Farkasová
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter