Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Svoboda
Autor: Kateřina Farkasová (Občasný) - publikováno 3.9.2001 (21:05:05), v časopise 8.9.2001


centaur (Občasný) - 6.9.2001 > Ve svém komentáři máš dvě různé otázky (zdánlivě podobné): Je vůbec možné, abys v životě nepotkal člověka, který by byl svobodný? Ne, nikoho takového jsem nepotkal. Nejblíže svobodě, byl (z lidí, co jsem osobně potkal) asi Erazim Kohák.

Což neznáš nikoho, kdo by se cítil svobodný, když dělá tu věc, pro kterou je předurčen?
Ano, takové lidi znám, ale to už je jiná formulace - kdo se cítí svobodný nemusí být ještě svobodný. V tom je obrovský rozdíl a hodně se na to, myslím, zapomíná.
Myslím, že nezáleží tolik na tom, kam pro svobodu přijdeš (přiznám se, že mi to spojení není úplně jasné), jako spíše, co máš na mysli pod pojmem svoboda. Pokud je pro někoho svoboda čistě jen možnost výběru, pak se snaží mít co největší výběr a žít jakoby kvantitativně. Pro mě svoboda spočívá v možnosti uvědomění si správného a žít v pravdě, což samo o sobě dost souvisí s přemýšlením a neustálým tázáním se. Tedy spíše kvalitativní náhled na svobodu. Ale nikdy se nezbavím dojmu, že dělám některé věci nesvobodně. A že sloužím, ne-li otročím vlastnímu štěstí, či neštěstí.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli centaur
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter