Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Fotografie
 > Fotografie
 > Krajiny
 > Příroda
 > Zvířata
 > Makro
 > Zátiší
 > Portréty
 > Akty
 > Architektura
 > Experimenty
 > Fotodokumenty
 > Fotoreportáž
 > Cestopis
 > Sport
 > Abstrakce
 > Rodinné foto
 > Ostatní
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
au petite jour..... z kolekce francouzské pohlednice
Autor: kato (Občasný) - publikováno 8.2.2006 (16:35:06), v časopise 8.8.2007


Minimalista (Občasný) - 9.2.2006 > Jak je důležité všímat si nadpisů! Při prvním prohlédnutí fotografie jsem byl dosti rozpačitý. Podivná kompozice, oproti předcházejícímu příspěvku mě tato fotografie vůbec do sebe nevtahovala, naopak bránila vstupu. Neumím francouzky, ale petite snad značí malý - je to malá dívka chránící se před útokem okolního světa? Pak by rozhodně měla sídlit někde v koutku, chránit si záda, ale ne ve středu formátu - z toho vyplývá- hodně volného tmavého prostoru vpravo je špatné. Po druhém prohlédnutí - a přečtení názvu "za svítání" svůj názor radikálně měním. Kompozice dívky na střed mi teď vůbec nevadí, naopak si myslím, že je promyšlená. Teď teprve chápu, proč mě postava nevpouští do prostoru snímku. Je jakýmsi rozhraním mezi světlem a tmou. Za sebe do tmy nepouští nikoho, pouze se tam prodírají sluneční paprsky. Je to pozoruhodné ztvárnění hranice mezi světlem a tmou. Pohled diváka sklouzne z horní ruky po těle na břicho a zase ven z formátu. Na více již bohužel nemá právo. Nemůže se dostat někam dříve, než kam se dostanou sluneční paprsky. Taky jsem si stáhmul foto a a pohrál si s úrovněmi. Objevil jsem další důležitý prvek. Mezi ramenem a hlavou a nad hlavou jsou dvě světlejší plošky. Pokud je ztmavím, hlava se pohořuje do tmy - fádní, nevýrazné. Pokud zesvětlím - hlava vystupuje více ze tmy - a přestává hrál roli rozhraní!! Domnívám se, že toto ztvárnění na fotografii je promyšlené a dobře vyvážené. Tmavá plocha vpravo má vyvážení v tmavé ploše vlevo dole. Z estetického hlediska mě trochu vadí vystouplé hrany kyčelních kostí, ale mohu to chápat i jako symbol, že světlo odhaluje vše, co bylo tmou zakryté, bez rozdílu, zda je to estetické či nikoliv - viz spuštěné oblečení- to přímo napovídá. Fotografie se mi zamlouvá taková, jaká je. Je zajímavým zpracováním námětu. Nutí diváka k přemýšlení - taková díla mám rád. Člověk musí hledat a nacházet. Strhávám bod za velkou chybu - otisk gumy oblečení na břichu!! Samozřejmě doporučuji!!
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Minimalista
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter