Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí II. Judaismus - Desatero, dar Boha Mojžíši z kolekce Náboženství ve starověku
Autor: Mišpule (Občasný) - publikováno 18.12.2000 (00:34:28), v časopise 20.12.2000
další>


Martina (Občasný) - 9.4.2002 > Ano. Takové je znění:
1. Já jsem Pán, tvůj Bůh, a proto nebudeš trpět vedle mne jiné bohy. Máš možnost se orientovat podle pravdy a ne podle mínění druhých. Máš šanci vložit svou důvěru do Boha a ne do prázdných a falešných slov lidí. Máš příležitost měřit svou lásku láskou boží a tak čerpat sílu a odvahu ke smysluplnemu životu.
2. Nebudeš Boha zneužívat ani jako fráze, ani jako pohodlné výmluvy, neboť není lacinou hračkou, která se použije a pak odhodí. Máš možnost kriticky kontrolovat své myšlenky a slova a smysluplně jich užívat pro lidi. Máš šanci orientovat se podle boha a být s ním v kontaktu. máš příležitost nelhat a nehledat výmluvy, ale zastávat se práva druhých.
3. Budeš světit neděli. Máš možnost si odpočinout a shromáždit síly. Máš šanci si připomenout cíl svého života a neutíkat před sebou. /velmi poučné pro mne./ Máš příležitost vzpomenout na den, kdy Kristus vstal ze smrti k životu a stát se tak schopnějším k životu.
4. Svůj poměr k otci, matce a každé autoritě budeš měřit ve vztahu k Bohu. Máš možnost být nezávislý na druhých lidech, protože jsi závislý na Bohu. Máš šanci milovat dokonce i lidi, kteří jsou ti nepříjemní. Máš odpovědnost protestovat tam, kde se zneužívá autority a kde se nedbá Boží vůle.
5. Nezabiješ žádného člověka. Máš možnost zahrnout do své lásky své bližní i vzdálené bližní. Máš odpovědnost pomáhat, aby přestalo zabíjení slovy, hladem, válkami. Máš příležitost plánovat s ostatními mír pro svět a uskutečňovat znamení pokoje.
6. Budeš milovat tak, aby tvůj partner u tebe nalézal jistotu a bezpečí. Máš možnost milovat celého člověka a ne jen jeho část. Máš zodpovědnost dokazovat harmonii své lásky slovy a skutky. Máš šanci neponechávát si svou lásku pro sebe, ale darovat ji dále.
7. Nebudeš si brát, co ti nepatří. Máš možnost nepodvádět druhé, aby se ti lépe dařilo. Máš šanci žít na tomto světě čestně a zastávat se těch, kteří trpí újmu. Máš odpovědnost dopomáhat k právu lidem, jimž bylo právo vzato.
8. Nebudeš říkat proti svému bližnímu nic zlého. Máš možnost zastávat se druhého, i když má jiný názor než ty. Máš šanci žít bez předsudků s lidmi jiné barvy, jiné národnosti a jiného světového názoru. Máš odpovědnost chránit svého bližního před zlou řečí, před intrikami a před těmi, kteří zabíjejí slovy.
9. Nebudeš chtít mít to, co je majetkem druhého. Máš možnost přát druhému to, co má: krásný den, pěkný byt, dobré auto, dost peněz. Máš odpovědnost mu pomáhat, aby svého majetku užíval pro lidi a ne proti nim. Máš šanci dosáhnout svými prostředky toho nejlepšího: utišovat na světě hlad všeho druhu.
10. Nebudeš závidět svému nadanému spolužákovi, svému sousedovi, úspěšnějšímu kolegovi. Máš možnost stát se dobrým partnerem svým bližním a nemyslet přitom úzkostlivě sám na sebe. Máš šanci mít bez závisti radost z úspěchu druhého, a tak radost rozmnožit. Máš odpovědnost poznat své nadání a využívat ho pro druhé.
-----------------
Ze zdroje: Alfonso Pereira - Myšlenky a modlitby - vydáno jako pomůcka pro duchovní.
<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli Martina
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5) 6
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter