Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 5.5.
Klaudie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
kladenská
Autor: Ondrej Kern (Občasný) - publikováno 22.6.2006 (03:19:55)
Ráno své zmuchlané ornamenty
lepí do směru ptáků.
Jste jen Kladno a ty,
jenž pliveš. Vajgly na autobusáku.

Asfalt je tetovaný, taky.
Přibrala trochu v bocích,
ale když kotví mezi paneláky,
musí chtít, neboť v noci

cosi v ní chce muset.
V učňovské cukrárně za hotelem
jsou nakřivo špičky. "... nepřišel?"

Má lásko - dneska neustelem!
Zas přejíždíš prstem v autobuse
zapomenutou jizvu na břiše.


Poznámky k tomuto příspěvku
 blondýna (Občasný) - 28.6.2006 > Nemocný> 

chápu averzi k tomu slovu, ale nejsem tydlo, jsem čtenář, tudíž nebudu pořvávat něco jako, "hnusné slovo", ale podívám se na něj v tom kontextu básně. a jestli ta imaginární paní patří mezi paneláky a na noze má třeba kérku, i když už je například po třech dětech, tak se prostě svezu na její vlně, protože jí rozumím. že někdy večer tomu svýmu zahraje malý sexuální divadýlko, i když se jí třeba vůbec nechce (mu dát). a podobný problémy může mít ta žákyňka z cukrárny, který se nepovedly špičky, protože měla domluvenou schůzku (třeba přes sms) a Franta nedorazil:-)

 

čau.


Doporučil 
<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.6.2006 > blondýna> čau milé tydlo.

tak zas znova
"že to slovo je strašný a zničehonic nespisovný" - zde jsem zmínil kontext, což znamená, že jsem na ono slovo podíval v tom kontextu básně

nemusíš mi pořád vykládat, co tím básník chtěl říct
nejsem přece "tydlo":))
Doporučil 
<reagovat 
 blondýna (Občasný) - 28.6.2006 > Nemocný> 

drsnozpěv.

 

jediná pomoc, jak tomu přijít na kloub je, říct si to nahlas a celou báseň. zkus to, možná pochopíš.


<reagovat 
 Hrdý (Občasný) - 28.6.2006 > blondýna> mám zopakovat tu větu, kde píšu, že nechápeš?:))

ale mě jen tak do blázince nepřivedeš, nene:)

ukončíme to
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 28.6.2006 > Vážení, zdá se, že je na čase, abych se vyjádřil. Není mi možno vyjádřit se ke všemu řečenému, ale myslím, že zhruba by se to snad říct dalo. Jde skutečně o rýmovačku a ne o mnoho víc, není však zadarmo. Rozhodně bych ji nepovažoval za tak výjimečnou báseň, jak se jí dostalo téměř výsadního ohodnocení.
Kladno, to nejsou kulisy. Hledal jsem jiné způsoby, jak ho vyjádřit a nakonec věci samy dospěly k paradoxu - podle toho, co mi nabídlo Kladno k uvnímání, nejde snad ani reflektovat ho jinak. Trochu povrchní, trochu kýč plus ještě něco, co není úplně zadarmo. Ale - kdo jste byl v Kladně? (autobusem ráno ze zast. Dejvická do zast. Aut.nádr. Kladno... přirozeně.)Učňovskou cukrárnu doporučuji. Nadto tohle město přecen čpí jakousi vulgární "erotikou".

Děkuji především za nadnesené poznámky - např. autobusák s vajgly. Je to tam, proč se nezasmát. Všem, kterým se báseň nelíbí, dávám víceméně za pravdu, všem, kterým se líbí budiž přáno. K této básni nemám žádný vztah a její poslání je řemeslné. (potud je Lyrykova výtka oprávněná).
Nad nezvyklou reakcí jsem žasl, trochu se mi líbila (přiznejme si, komu by se nelíbila), trochu jsem se jí smál a nakonec mne i trochu štvala, protože bych si ji přál u jiných básní. Ale co naplat, je to poesie lidová a to má své důsledky.

Na velmi vážnou výtku blondýny odpovídám, nech mě se bavit, i když uznávám, stačilo to.

PS: asi by se slušelo poděkovat za návštěvy, ty knedlíky se mi sice trochu scukly...

<reagovat 
anae (Občasný) - 22.6.2006 > je tak nějak kladensky nihilistická .. nechce se mi bodovat, dobrý, ale nijak výjimečně .. jenž, neboť -  pecka mezi voči
<reagovat 
 Čtenář - 1.7.2006 > anae> jo, já vim, no právě!
<reagovat 
čtenář Jonas - 6.7.2006 > Zdarila basen! Mozna by se tu jeste mohlo rict, ze je blizka sonetove linii Jana Zabrany a Norberta Holuba - ale to je asi vsem jasne.
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 8.7.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 4.9.2006 > !!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Cum-ley (Občasný) - 24.10.2006 > Teda, já mám lehkou alergii na dílka s dlouhou řadou ovací (i když to je krajně nespravedlivé k autorovi) ale tohle se mi fakt líbí.
Body: 5
<reagovat 
7er (Občasný) - 28.10.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.10.2006 > jejda, tady to žije! :o)
na Kladně jsem byla nemnohokrát, ale takhle nějak si ho vybavuju,,,
Body: 5
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 12.11.2006 > a tuhle si též ještě uložim. radost číst.
Doporučil 
<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 5.6.2007 > doporučuju ještě jednou...
<reagovat 
Ondrej Kern (Občasný) - 6.6.2007 > :) Tak to je pěkné. 
<reagovat 
g morr (Občasný) - 23.10.2007 > Kór ty bys měl být rád, když se povede nějaká "lehká". Jednou se ti ještě bude stejskat :)
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 20.10.2006 >

zvukově se mi to moc nelíbí, ovšem určitá kostrbatost, nesourodost a zmuchlanost obrazů mi k mé představě Kladna sedí... a svým způsobem je text osobitý a nápaditý... a tím životný... což je víc, než se dá říci o mnoha jiných textech.

 

Lyryk: s tím rýmem a asonancí je to v tomhle případě složitější a méně jednoznačné, než jak to vidíš, nicméně ať už asonance či rým - to by samotné nevadilo - spíš je v té souvislosti mrzutý hiát Kladno a, resp. absence souhlásek, které by nějak podpořily následující, sázkou na takové koncové jednoslabičné slovo oslabený souzvuk či zvuk a rytmus celého verše vůbec. Těch uzavřených slabik zkrátka chybí příliš. Mimochodem na první pohled jsem vlastně minul, že by mělo jít o sonet, samotný počet veršů a jejich členění skutečně ještě nic neřeší - otázkou je, jestli chtěl autor něco naplňovat nebo ne.

 

Nemocný: já jsem zvyklý říkat autobusák autobusovému nádraží a víc by mi vadil (pokud by mi vadil) autobusák jako řidič, takže to si nevybereš...


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 23.10.2007 > miroslawek> Autobusák: Na Kladně to je, pokud vím, obojí. Pán i plac.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 23.10.2007 > g morr> 

No a?


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 24.10.2007 > miroslawek> Nic, v pohodě.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 28.5.2008 > nojo, tenhle kladenský sonet si pamatuju,,, zkusíme dát do úložny :o)
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter