Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Úl zní krásně
Autor: Claw (Občasný) - publikováno 30.5.2005 (09:01:54), v časopise 31.5.2005

 

Úl zní krásně

zní životem

prací

kterou vytváří jediné zlato, které znám i zevnitř

(hned vedle opálení od slunce)

 

většinu úlů už vystěhoval mor

na kolemjdoucí mlčí spáleninou

 

marně vzpomínám jak zní

a závidím ti

 

snad se přestěhovala ta touha po životě do tvé hlavy

snad slyšíš jen její slabou ozvěnu

 

Jak chutná? Jako med?



Poznámky k tomuto příspěvku
 Claw (Občasný) - 7.6.2005 > básnílek> 

víš, na toho Honzu jsem málem zapomněla

nechala jsem ho ve světě bloudit o pár dní dýl

než by se slušelo

(možná i bez buchet)

víš vůbec, že Honza byl ve světě jenom chvíli

než děcka usnou, tak už je zas doma

a všichni kecají, že tam byl roky

(to jeho doma je ale asi taky ve světě)

a děkuji za Hester


<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 30.5.2005 > výborně
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 31.5.2005 > Emmet_RAY> teda, už jsem si mohla zvyknout... ale že mě vždycky a zase znovu ten tvůj vkus zaskočí ;o)))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 31.5.2005 > Kelly> ani maxima gali, canis lupus a egil nestačí na tvé znejistění?

tohle není ani tak vkus, jako rozpoznání dobré poezie

skočili jste na lep vlastnímu detektoru kýče a ti moudřejší mouhou jen blahosklonně mlčet a usmívat se
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 31.5.2005 > Emmet_RAY> 

nebo kecáš.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.6.2005 > Emmet_RAY> džízis :o))))))
někdy tě přiberu do blábolcupu! ;o)))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 31.5.2005 > g morr> třeba..

ale tohle není Alissie

naopak dobrá básnička se sekundární fcí mucholapky ;-)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 31.5.2005 > Emmet_RAY> 

jo, lámu si nad claw hlavu.

nikoli poprvý.

ale trvám na tom, co jsem řek: ten text se tváří, že "za" ním něco je. a není.


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 31.5.2005 > Emmet_RAY> :-))))
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 31.5.2005 > g morr> claw není mou oblíbenou autorkou

řekl bych, že si mi do ní něco líbí asi úplně poprvé

a vím, že třeba se zkrveživem (no vlastně s každým kritikem této básně krom Kelly) se ve většině případů na hodnocení shodnu..

ale..
podle mne se text naopak tváří tak jak ho vidí třeba blondýna

a nejsem si jistý, zda to tak autorka třeba neupletla schválně

nebo si ty obrazy dekóduju víc než je třeba - pro mne totiž má např. "opálení od slunce zevnitř" docela konkrétní význam, který v sousedství zamořených úlů ... ... atd atd..

tak asi
<reagovat 
 Euchrid (Občasný) - 3.6.2005 > g morr> Asi bych souhlasil s g morrem. O čem ta báseň je? O touze po (smysluplném) životě, kterou "vystěhoval mor", a zbyla jen vzpomínka na něj v čísi hlavě? Nevim, nějak mi to takhle nedává smysl. Ale je to hezky napsané.
Body: 2
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 31.5.2005 > Emmet_RAY> PĚKNÝ
Body: 5
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 9.6.2005 > Euchrid> :-)
<reagovat 
g morr (Občasný) - 30.5.2005 >

Že někomu bzučí v šišce?

Ten začátek je krásný, oslava pilné práce, odměna sladká i zlatá. Skoro čekám, kdy přitančí tlustej Werich: až všechno nakradem přestanem pracovat / všechno si budeme navzájem půjčovat...

Ale zas jediné zlato, které znám zevnitř... to je hezké, ehm... zlato, fakt hezké.

 

Od medu zasociujem medové opálení. Ej, ten kontrast pak s včelím morem a spálenejma včelstvama. To jsou nutná zvěrstva. Furt jasný. Ale proč se to vypálené přestěhovalo do něčí hlavy? Já též, když se vypálím, mívám v hlavě bzučák... ale to mi snad málokdo může závidět (navíc po nějaké delší chvílivětšinou nadju nějaký externí zdroj...). A touha po životě... vlastně ano, život jen v pilné práci to by bylo heslo, s kterým se na konci devatenáctého století nestydět do voleb za socdem.

 

Už příliš dlouho demonstruju, že tomu nerozumím. Ono by mně ani nevadilo, že nerozumím... kdyby to ke všemu nebylo tak lepivé a sladké. Jako med.

Já si prostě myslím, že se to tváří. A že to není.


Body: 2
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 9.6.2005 > g morr> 

Ale proč se to vypálené přestěhovalo do něčí hlavy?

 

jsi trochu mimo, to vypálené se nikam nestěhovalo.

někdo správně podotk, že někomu bzučí v šišce, takže to asi nebude zas tak nepochopitelné.

 

Jen si dělám další důležitou poznámku do diáře, kdo pracuje, je komunista.

 

že se to tváří. A že to není. :-)))


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 9.6.2005 > Claw> 

Kdo pracuje, je komunista, jsem zase neřekl já :-))

Ale jakákoli oslava práce to má vzhledem k minulosti, i literární, u mě... a řek bych v našich krajích obcně těžký.

 

A s tím stěhováním... ano, v oulech je jenom život, nikoli touha. A  vypálený je život, nikoli touha.


<reagovat 
 Claw (Občasný) - 9.6.2005 > g morr> 

Jakákoliv oslava práce to má vzhledem k minulosti, i literární, u mě dost vypálené... ale závidím, kdo to tak nemají a věřím, že takový normální jsou.

 

A v oulech je touha po životě, nikoli život sám. Kdyby nebyla touha, nebyl by život. Vždy tě musí něco hnát, víš?

A vypálená je touha po životě, tím pádem i život...


<reagovat 
g morr (Občasný) - 9.6.2005 > Takže v úlech je touha, úly byly vysmaženy, to dá rozum, když je mor. Touha je v hlavě, snad, přestěhovaná. Tak sakra.
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 9.6.2005 > g morr> Tak sakra?
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 24.6.2005 > dík... i když tenhle způsob mě tolik neoslovuje...
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 28.6.2005 > miroslawek> 

ne, vím že ne. Egilův se mi líbí taky, proto bych ho nejradši... (on ví co, už má sladkou slíbenou:-))

Snad na vysvětlenou stačí.

 


<reagovat 
Raimund (Občasný) - 22.6.2005 > Jak je možné, že máš tak sestupnou tendenci v bodování?(od prvního vstupu na stránky).
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 23.6.2005 > Raimund> sestupnou tendenci?
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 28.6.2005 > Raimund> jo statistika, je u každého příspěvku, a vidím ji docela zřetelně i na stránkách. Já tu ale nejsem pro bodíky, jsem tu pro zpětnou erekci, jak se říká:-). Takže asi tak.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 23.6.2005 > Asi jsem měl úpal nebo co.Ach to léto!
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 28.6.2005 > Claw> O té statistice si mnoho nepamatuji, protože v duchu antiky považuji za vhodné (pro staršího muže) občasné opilství.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 24.6.2005 > Raimund> To bych docela ocenil, kdybys tu poslední větu trochu rozvinul.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 24.6.2005 > g morr> Jsem někdy hubatej .Omlouvám se.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 27.6.2005 > Raimund> Truhliku, mě to fakt zajímalo ;)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 27.6.2005 > g morr> Truhlík netruhlík, je lepší číst básničky než výrony starýho dědka.Stačil lebkoun s kosatcem.Buď zdráv.:-}
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 27.6.2005 > Raimund> No zdazdar... ale lebkoun s kosatcem? To jsem zas docela mimo já (?)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 27.6.2005 > g morr> ta_s_kosou Etnicky erupovala, ale zřejmě je to pryč.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 28.6.2005 > Raimund> Takhle lebkou, takhle s kosatcem. Nu, u toho jsem nebyl.
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 11.10.2005 > To je tak zvláštně zlověstné...že až nevím co si mám myslet a zároveň cítím jak mně to že nevím šimrá po zádech. Začátek je skutečně zvláštně smíšený, úl zní a krásně k tomu a na to se nabaluje život a práce...to je dost zvláštní kombinace... takový proletářský básník po progresivní paralýze...Ovšem co následuje potom: ty temné tóny "jediné zlato které znám zevnitř" ! To je tak přitažlivě dvojznačné!. Pak zlověstné tvrzení o moru co spálil úly, představuju si jak by to řekla nějaká veliká černá hlava... A potom jak tu báseň zvláštně odvádí ono oslovení druhého. Druhého v sobě anebo vně? Úžasné. Děkuji za zážitek.
Doporučil 
<reagovat 
Regio (Občasný) - 7.1.2007 > !!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 7.1.2007 > Regio> 

tak tady už nebyl nikdo dost dlouho. Vidíš taky ty pavučiny?


<reagovat 
 Regio (Občasný) - 7.1.2007 > Claw> já rád brouzdám v tvém archivu :)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 7.1.2007 > Regio> 

Jen brouzdej, to jsem ráda. Jen pozor na ty pavučinky.)


<reagovat 
Gogin (Stálý) - 28.4.2017 > mně se hodně líbí začátek a konec - početl jsem si i diskusi - jo - to byly časy - autor měl aspoň nějakou reflexi :)
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 28.4.2017 > Gogin> A neprijde ti to na to, kolik slov je nahore napsany, ta diskuze uz az ztochu moc? :D
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 28.4.2017 > Gogin> Vzpominam si, ze jsem se tehdy dlouho neprihlasila. A pak jsem se az lekla :D. No a ted se zase leknu, kdyz nekdo neco napise.
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter