Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kainův otec (příběh)
Autor: whispermoonlite (Občasný) - smazáno


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář literární agent - 11.1.2011 > výborný!
<reagovat 
lenulela (Občasný) - 11.1.2011 > uf,náročný (na mě :)), ale moc pěkný..
Doporučil 
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 11.1.2011 >

Taky mi to přijde jako filosofická rozprava..o podstatě  bytí,možná se mýlím,ale tvé slovní metafory a spád díla mě vedou k tomu,že i bloudím..pozor bloudím..ne tápu.

Stavím si nad tvýma myšlenkama svý vlastní polemiky..co ti nemohu upřít je to umění probudit potřebu diskutovat a hlavně činit vlastní závěry z podoby prožívání věci...vyjádřeno Tebou..slovy Nejprve musíte něco prožít -
… abyste mohli jít dál.“


Doporučil 
<reagovat 
Mlž Svatý (Občasný) - 11.1.2011 > hm. tak rozprava filosofická! á! :-)
Doporučil 
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 11.1.2011 > Mlž Svatý> ale aj krásne farbisté slová :-)
Doporučil 
<reagovat 
 Mlž Svatý (Občasný) - 11.1.2011 > žaža> jojo, to je jasný :-)
<reagovat 
ariel (Občasný) - 11.1.2011 > je to docela zábavný. možná se ještě vrátím
Body: 5
<reagovat 
Hyacint (Občasný) - 12.1.2011 > opravdu záživný kousek, pěkné mávání mečem ;)

hned na začátku: "akcionáři oblečení do TZB" a pak ke konci ta iluze pekla, moc pěkné...

nejprve jsem si myslel, že je to jen taková kupa slov vůkol sebraných, všechno o ničem, nic o všem, ale prvotní zdání osmisměrky/skrývačky pro plebs se přetavilo do téměř unikátního zážitku ;)
Doporučil 
<reagovat 
Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 11.1.2011 > roztahování řádků, vlastně veršů, ehm, interpunkce mi připomíná egilův styl. tadyto jej trochu pajcuje, aspoň opticky. - trochu do patosu. - jen aby to nebylo takové naboosterované nic, jak se kdysi říkalo o Oasis - ale to jsem ujel. :)
Body: 5
<reagovat 
 HanaKonvesz (Občasný) - 12.1.2011 > Drsňák vulgo Vousáč> tos ujel vousáči, sorry jako já tě ráda chválim, ale jako wišpr zná pojednat básen a aji tentokrát se stalo a to natřikrát. tak co jako..
a ty maiuskoly, to je přeci skvost vybrat z té záplavy slov ta pravá, je podtrhnout velkým písmenem.. cha!.-)
Doporučil 
<reagovat 
 Drsňák vulgo Vousáč (Občasný) - 12.1.2011 > HanaKonvesz> majuskule? - Emily Dickinson, nebo Thomas Pynchon. - to je hotovka. - báseň natřikrát? - jednou měř a třikrát řež? - (hohoho)
<reagovat 
 HanaKonvesz (Občasný) - 12.1.2011 > Drsňák vulgo Vousáč> HAHA dva tři .-))
<reagovat 
kink (Občasný) - 12.1.2011 > je to docela scénář ;), upravit první část a použít ji na reklamu nějaké cestovky ;), ze zbytku vyšvihnout interaktivní hru ;), hrát ve stanu ;), potmě :)
<reagovat 
synthetic darkness (Občasný) - 12.1.2011 > Nejdřív mi to vizuálně připomnělo mé poznámky z přednášek :-)) A tak nějak mě to přivedlo k myšlence o vizualitě básně - jestli to má pro tebe nějaký vnitří smysl, všechny ty mezery, rozřádkování a všechny ty vizuální kouzla? Neber to špatně, prosím. Já to taky kolikrát zkoušela, ale spíš mi to pak přišlo jako efekt bez kvality, tady je to možná jinak.
No a jinak obsah supr.
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 12.1.2011 > synthetic darkness> :)) - nemohu k té vizualitě, bohužel, nic dodat, protože se mi špatně rozlišuje pozice autora od pozice čtenáře. - i když za jiných okolností, pod jiným příspěvkem, bych se o tom rád pobavil. - aspoň takhle na vysvětlenou, že mě téma samo zajímá.
<reagovat 
Tlouie (Občasný) - 12.1.2011 > tohle mě teda - pomalu,postupně - baví. a k té básni mě napadlo slovo vývoj. a ty různý vizuální vychytávky jsou mi sympatický, vytváří to pro mě dojem takových šuplíčků a přjde mi, že si tím autor získává k básni ještě osobitější vztah, může to mít význam jenom pro něj, takový, který čtenář vůbec nemusí odhalit...a nebo ne. ale líbí se mi to z pohledu čtenáře pozorovat, něco mi na tom přijde zajímavého....mno; každopádně mi to trochu provrtalo hlavu..
<reagovat 
r.h.factor (Občasný) - 13.1.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 12.1.2011 > kolikrát aji jeden je moc na postel jednu chudák.. kdepak.-)
kde je čerň esenciální, tam je déčko, to je jistý.
Body: 5
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 12.1.2011 > HanaKonvesz> s tou postelí jsi mě teda doběhla, hani néni.  :DD - mám se ještě co učit.
<reagovat 
 HanaKonvesz (Občasný) - 13.1.2011 > whispermoonlite> nikdo halt učenej z neba nespad.. teda..záleží kde je nebe .-)))
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 13.1.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
koloděj (Občasný) - 13.1.2011 >
Doporučil 
<reagovat 
jafa (Občasný) - 12.1.2011 > naboosterované nic to pro mě není, asi ani naboosterované málo. Jestli jsou tam nějaké úhybné pohyby, to ještě nevím (třeba ta čerň, co stravuje sebesamu, je mi trochu podezřelá), ale nějaký psychoanalytik by to prokoukl. Každopádně se mi moc líbí ta vůle mluvit o trapnostech a rodinných intimnostech (tak to chápu), i přes ten defétistický závěr (tak ho chápu).

když stravuje sebesamu, tak se stráví? a je pak možné pokračovat bělobou? - ... je to ale něco, nad čím se dá přemýšlet...

load up on guns and bring your friends
it's fun to lose and to pretend -- nevyrůstal jsi v té době náhodou?
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 12.1.2011 > jafa> vyrůstal jsem v různých dobách. - hádáš správně, že na Nirváně jsem ulítával.
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 13.1.2011 > whispermoonlite> no vida. nedivím se ti, taky se mi to vyřvané a rozložené odmítnutí líbí
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 13.1.2011 > jafa> to je přesný: vyřvané a rozložené odmítnutí. - víš, kam to vede, ale stejnak je to tak magicky silný a nějak i skutečný, že to nejde ignorovat, nebo se k tomu jednou provždy obrátit zády. - svému stínu neutečeš, když to banálně zjednoduším. - tak trochu tuším, přibarveně svému výkladu, jaké paralely ve svém komentáři sleduješ. - jsi hloubková čtenářka, vím delší dobu. 
<reagovat 
 jafa (Občasný) - 13.1.2011 > whispermoonlite> nevím, ale taky možná "trochu tuším" a zkusím do toho investovat trochu víc empatie. no a nevytahuj na mě pěkné výrazy (z krabičky na své šperky), ty hloubkový básníku...
<reagovat 
paryb (Občasný) - 15.1.2011 >
Body: 5
<reagovat 
Regio (Občasný) - 16.1.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
invisible (Občasný) - 16.1.2011 >

Místy je možná přemíra adjektiv... ale Ty asi víš, proč tam jsou... jako celek víc než působivé...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
travail (Občasný) - 16.1.2011 > líbí. jako by ses šel inspirovat do (nedávné) současnosti za moře. a všímám si, jak se u Tebe postupně proluky množí, brousí se to... (jen vím, že obsah mi tentokrát uniká)
Doporučil 
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 16.1.2011 > taire> když jsi zmínila proluky, šel jsem si přečíst tu Tvou delší poznámku pod Děrným štítkováním (a chci říct, že je mimořádně informativní a uspořádaná) a mé myšlenky na poetiku instalace se rozmnožily.
<reagovat 
LeaLipszyc (Občasný) - 18.1.2011 >
Body: 5
<reagovat 
NORBERT68 (Občasný) - 18.1.2011 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 21.1.2011 > Nedávno jsem četl tvé básně v A tempu a Wagonu. Zas ena mě působily. Říkám ti, potřebují bílý stránkový podklad. ne tyhle čtverce.
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 23.1.2011 > cit-i-zen> je to na vydavatelích. mám výbor ze starších věcí udělanej, ale nebudu si ho sponzorovat. - jenže i tak. co s knížkou? většina nákladu bude někde ležet, pár lidí to nevytrhne. - docela tu situaci chápu. - nicméně, zrovna nedávno jsem přemítal o rozdílu mezi vnímáním textu z monitoru a z papíru, a něco na tom bude. - hádám, že papír o své místo na slunci nepřijde. - obě média vyvolají text jinak. - zrovna tenhle je ale šitej na display. - papír by mu nepomohl.
<reagovat 
 cit-i-zen (Občasný) - 24.1.2011 > whispermoonlite> a nechceš mi ho poslat?
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 3.2.2011 > whispermoonlite> Líbí se mi slovo "vyvolat". Kromě jiného mi asociuje temnou komoru.

Jinak je zvláštní, že ta úprava je taková, že vlastně... vyvolává představu papíru.
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 10.2.2011 >

"

 

."


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 10.2.2011 >

"... -myslím právě, že i to "peklo" jde "zlomit"; ...ale nebudu

 

 

to raději zde "...zase" rozebírat. -Jako celek, myslím, to působí dost dobře...; ....

 ."


<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 11.2.2011 > Zeanddrich E.> tomuhle budu spíš rozumět :)) - například: "zlomené peklo ... působí dost dobře" - šlo by?
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 11.2.2011 > whispermoonlite> 

"... -jestli máš "opravdu" zájem, zkusím Ti někde vyhledat -nejlépe asi u Steinera, že- , ...co to vlastně "...ve skutečnosti" je, to "...peklo"...; ...problémem trošku se

 

 

mi jeví, že zdaleka již nemám přehled, co a kde u něj hledat, navíc jsou "...mé archivy" "rozesety" na relativně značném území tohoto našeho "...mílého" (( a tak, tak často "většinově"((   ))se "mýlícího" )) pozemského světa...; ... .. .

."


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Občasný) - 11.2.2011 > Zeanddrich E.> 

"...hmm... ...-máš-li tedy zájem, "...prozačátek" něco, co je zde vlastně

 

 

 jakoby přímo "...pod nosem" přichystáno, ale je to, bohužel,  jen "stručně", a i relativně "hrubě" řečeno ... viz http://www.totem.cz/enda.php?a=231991&up=azRxpPD4K.P3k25878 ; ... ...

."


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter