Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Optimismus z kolekce Věční
Autor: Ischade (Občasný) - publikováno 9.7.2005 (22:07:17)
Pokračování>

Optimismus

 

Za oponou temnoty a těžkých očních víček padal déšť.

Byl slyšet, jeho dotyk bylo cítit na kůži, voněl. Ale vidět ho nebylo.

Spala jsem na odlehlém návrší a do spánku mě tlačila vlhká provoněná hlína a moře svěží měkké trávy, o které jsem tušila, že je zelená. Tlačily mě, ale ne nepříjemně, jen tolik, abych věděla, že tady jsou a že na svém místě taky zůstanou.

Spala jsem, poslouchala jsem déšť a na mých rtech se usídlil úsměv. Vzduch byl cítit po kráse.

Náhle se rytmus deště změnil. Změnil se vítr, který teď klouzal po měkounkém peří, některé kapky se opožďovaly jak ulpívaly na křídlech a teprve z jejich konců padaly na zem, úplně novým zvukem bylo tiché šumění perutí. Oči jsem nechala zavřené.

Všude kolem mne se na zem snášeli andělé.

Voněli jako andělé. Snesli se na zem a začali tančit podle hudby deště. Tančili mezi kapkami, tančili pro krásu, tančili pro potěšení.

Byli slyšet jako andělé. Pili křišťálově čistou vodu, která jim padala z dlaní a navzájem si nabízeli zářivé oranžovo-zlaté chlupaté plody měkounkého nebeského ovoce. Po tvářích mě hladili lehounkými peříčky a tiše se pro sebe šťastně usmívali.

Pak déšť začal pomalu ustávat až i jeho poslední čisťounké kapky políbily zemi. Teprve tehdy jsem chtěla otevřít oči.

Vzduch byl ještě plný vlhkosti a tráva posetá ztraceným deštěm, jehož dotyk jsem cítila na každém kousku své kůže. Vzhlédla jsem k vyčištěnému nebi. Andělé už byli daleko, tak daleko, že by si je každý mohl snadno splést s ptáky.

Ale já jsem dobře věděla, že jsou to andělé.



Poznámky k tomuto příspěvku
Cirilla (Občasný) - 10.7.2005 > a navzájem si nabízeli zářivé oranžovo-zlaté chlupaté plody - četla jsem nohy :))))
jinak... no, téma andělů je dost ohraný, celek působí uklidňujícím dojmem, ale je to takové odnikud nikam.
<reagovat 
zenezen (Občasný) - 9.4.2006 > téma andělů může být ohraný jen pro někoho, kdo píše pro efekt, uznání, jako profesionál... Pak ano, to téma je častý. Jinak ale andělé (nebo spíš jejich představa) byla a bude v lidech ještě dlouho, nebude to ohraný, dokud budou lidé snít. A když se zaposloucháš, možná uslyšíš i šum jejich křídel:-). Jinak ale souhlasím, uklidňující, meditativní (tedy bez tahu na branku:-)). Pěkné tři bodíky; pro ty plody a vodu, která jim padala z dlaní a kterou pili, dám čtyři.-).
Body: 4
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
0 (1) 3 4
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter