Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Úvaha
Autor: nečekaná (Občasný) - publikováno 10.7.2005 (23:05:18)

Červený nebo modrý?

            Za tenhle začátek by mě jeden známý spisovatel věru nepochválil. Moc dobře si pamatuji jeho přednášku pro začínající literáty: „Musíte toho čtenáře přitáhnout, aby měl chuť číst dál. Dobrý je šok. Třeba: ,To bylo tenkrát, když jsem zavraždil svoji babičku.´ Mord, krev... Čím?... Sekerou?!! –Ha, a už ho máte. Takové jsou první věty. Náročné ženské.

            A vy nevíte, co znamená, když pronesu: „Červený nebo modrý?“? Vážně ne? Ale no tak! Co ty haldy scén z filmů, kdy hlavní hrdina zachrání svět / mrakodrap / ponorku, nebo aspoň blondýnu tím, který drátek od bomby přestřihne? Zapomněli jste na okousané nehty, vibrující nervy a zastavený čas?

            Symbolika ve filmech je výborná věc. I když vždy budu mít raději knihy, kde má větší prostor fantazie, pohyblivé obrázky mi podávají ruku jiným způsobem.

            No tak dobrá. Nedíváte se na akční filmy, a i kdyby, nerozruší vás orosené čelo hrdiny a jeho třesoucí se ruce (i když scéna z filmu The Abyss, jak měl potápěč vybrat drátek hluboko pod vodou a k dispozici měl jen ostré ZELENÉ světlo, byla výborná!), a třeba jste bruneta, která té blondýně nic dobrého nepřeje.

 

            Přestřihnu ten špatný – výbuch.

            Přestřihnu ten správný – nic se nestane.

            Nepřestřihnu – o tom řeč není, jasný?

 

            Slova jsou spletena z takových modrých a červených drátků. Slova a činy.

 

            Pokaždé, když vstávám dřív, než se mi chce, v ruce mačkám pomyslné štípačky.

 

            Pokaždé, když na večírku vidím mísu oliv a nutká mě to házet je po lidech, zahlédnu vedle sebe stát někoho v modrém a v červeném.

 

            Vždycky, když zvedám ruku, abych pohladila nějaké zvíře, v jeho srsti se modře a červeně zableskne.

 

            A večer občas usínám s červenýma očima a myslívám na jednoho muže, který to asi ani neví, a ve snu plavu s delfíny.

 

            Nemám žádné červené ani modré ponožky.

 

            Je tedy jasné, že nerada vstávám, miluji Saturnina, hladím kdejaké zvíře co potkám a toho muže oslovím? Opravdu?

 

            Dnešní Hamleti se zabývají drátky.

            Modrý nebo červený?

 

            Čekali jste nějaké rozuzlení? Sami si střihněte!....



Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 11.7.2005 >

nie je to fejeton?

dobré :)

 

 


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zrzohlávka (Občasný) - 11.7.2005 > pěkná  zásoba slov, má to spád, hlavu a patu taky.
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 11.7.2005 > Zrzohlávka> Děkuji. :-)
<reagovat 
iKerim (Občasný) - 11.7.2005 > Uvažuješ moc hezky. Zase zdařilý výkon. Blahopřeji!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 11.7.2005 > iKerim> Oó, děkuji. :-)
<reagovat 
prymytyf (Občasný) - 11.7.2005 > A co když fialový (aditivní míchání barev).
Jinak hezký. Do této rubriky se to mezi prymytyfa
ale moc nehodí.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 11.7.2005 > prymytyf> :-) Míchání barev? Popřemýšlím o tom. / A proč se nehodí?
<reagovat 
 Zrzohlávka (Občasný) - 11.7.2005 > nečekaná> přečti si nějakou pranostiku a bude Ti vše jasné...Nehodíš se, protože převyšuješ tvorbu někoho jiného... 
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 11.7.2005 > Zrzohlávka> Eee... Přečtu si, když říkáš.
<reagovat 
 prymytyf (Občasný) - 11.7.2005 > Zrzohlávka> Eifffelova věž převyšuje Petřínovu věž.
Ale já trpím závratěmi. Kdybych netrpěl závratěmima
, koukal bych na vás z výšky.
<reagovat 
 Zrzohlávka (Občasný) - 11.7.2005 > nečekaná> ooooooolrajt. Dej mi pak vědět, co Ty na to, ju?
<reagovat 
 prymytyf (Občasný) - 11.7.2005 > nečekaná> Ty se vždycky hodíš, když jseš nečekaná.
Pokud smícháš modrou s červenou, vznikne fialová.
Jestliže použiješ žlutou a červenou objeví se oranžová.
Smícháš-li zelenou s modrou vznikne kupodivu zelenomodrá. Ale varuji tě, nikdy nemíchej zrzavou barvu s jakoukoli jinou. Mohla by se naroditi učitelka.

<reagovat 
 Zrzohlávka (Občasný) - 12.7.2005 > prymytyf> 

no jó, ale žádná učitelka by nedokázala zkrotit divokého koně prymytyfa, nemám pravdu?

Napiš něco pořádného a já si na Tebe vsadím, prymytyfe. Zkus napsat něco, kde si symbolicky NIKOHO nevezmeš do huby, hmmm?

Samozřejmě mě můžeš posílat, kam se Ti zlíbí - koneckonců tenhle server je všem přístupnej - ale od těch normálních se liší tím, že má přídomek L I T E R Á R N Í, a tak by se tu většinou měla objevovat L I T E R A T U R A. Konec přednášky, prymytyfe, zvoní. (Kéž by odzvonilo Tvým pranostikám)


<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 11.7.2005 > alebo ešte inak, ak nie fejeton, tak próza, úvahy
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 11.7.2005 > maxima gali> Možná. Nechtěla jsem své řeči povyšovat na takové závažné slohové útvary. Proto Miniatury a blbůstky. Díky.
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 11.7.2005 > nečekaná> 

jejha, ja osobne miniatury a blbôstky považujem za vážne literárne útvary, ale môže to tu byť, má ako blbôstka svoju hĺbku (ty si autor, ty rozhoduješ)

ale pohodlne aj ako úvaha, každá úvaha je úvaha, prečo by úvaha mala byť nejak orámcovaná úzkymi pravidlami... pokiaľ ako úvaha budú samé "vážne veci" tak mi je to zbytočné čítať, ja neverím na spásu ľudstva akýmkoľvek spôsobom a podľa toho vidím aj dôležitosť textu - v podstate je skoro každý dôležitý, alebo z iného uhlu pohľadu nedôležitý.


<reagovat 
 prymytyf (Občasný) - 11.7.2005 > maxima gali> Lidstvo již jde do prdele,
a to mohu tvrdit směle,
mám již mraky indicií,
ještě žijou, a už hnijí.
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 12.7.2005 > prymytyf> 

ja iba že prdel má rovnaký rozmer ako nebesia


<reagovat 
veršoun (Stálý) - 12.7.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 12.7.2005 > sluší se mi poděkovat za inšpiraci
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 12.7.2005 > hanýsek> Tak? A mohl bys to rozvést? :-)
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 14.7.2005 > nic, jen děkuji za inspiraci k http://www.totem.cz/enda1.php?a=100738
<reagovat 
čtenář Big John - 14.7.2005 > opravdu příjemné čtení
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 16.7.2005 > fajn
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 16.7.2005 > Emmet_RAY> Díky. :-)
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 16.7.2005 > už jsem taky nad tím přemýšlel.
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 16.7.2005 > buryzon> To mě u tebe nepřekvapuje. :-) A napsals? Nebo pověděl k tomu něco? Nafotil? :-)....
<reagovat 
agovirin (Občasný) - 17.7.2005 > Finis corunat opus!... za ten závěr:)
Body: 5
<reagovat 
Newton (Občasný) - 17.7.2005 > dobrá úvaha
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 18.7.2005 > Newton> Díky. :-)
<reagovat 
krindy (Občasný) - 18.7.2005 > "V tomhle zkurveným životě je ženská buď něčí matka nebo něčí děvka.  ....první věta jedny knihy .............a Yossarian se dal na útěk.    toť poslední věta jiné  ..........a jakže to začíná ten Švejk?
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 18.7.2005 > krindy> :-))))) ...Děkuji.
<reagovat 
Lumiik (Občasný) - 18.7.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 20.7.2005 > Lumig> Děkuji. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter