Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tmavomodrý svět
Autor: Tina (Občasný) - publikováno 13.6.2001 (10:10:43)
r. Z. Svěrák, h. O.Vetchý
V roce 1939, kdy je Československo okupováno německými vojsky a celá republiky tomu nečinně přihlíží, se český letci rozhodnou utéci do Anglie, kde budou moci společně se svými anglickými kolegy bránit svoji vlast. Hlavními hrdiny filmu jsou piloti Franta a Vojtěch, které spojuje začínající přátelství. Při příjezdu na anglickou půdu do výcvikového tábora zažívají pevný trénink a dlouhé týdny netrpělivého čekání. Poté, co je pustí do vzduchu,Vojtěch při jedné akci havaruje a dostane se mu pomoci od sličné ženy uprostřed anglického venkova. Touha vojáka i dlouho opuštěné ženy vyústí v společně strávenou noc. Tímto ovšem končí pro Angličanku, ne však pro Vojtu, který je bláznivě zamilovaný a nevynechá jedinou možnost, aby své lásce prokázal pozornost. Poté, co ji seznámí se svým nejlepším přítelem Frantou, se věci změní a vdova opět vzplane láskou, ne však k Vojtěchovi, ale k Frantovi. Jakmile Vojtěch kamarádovu zradu zjistí zdá se, že jej nechce už ani vidět, v rozhodujícím okamžiku mu ale zachraňuje život…
Film se prolíná s životem ve vězeňském táboře, kde jsou umístněni ti, kteří se z různých důvodů stali pro komunistický režim nepohodlní. Už je po válce a Frantovi se mezi ponurým zdmi vybavuje celý jeho příběh a hodnoty, které všichni piloti uznávali. A tak je příběh o mužské cti, přátelství a úctě k vlasti dán do paradoxu s ponížením a hanbou, které si museli dík našemu bývalému neblahému režimu prožít ti, kteří si to nejméně zasloužili a riskovali za nás svoje životy.....
Film Tmavomodrý svět nejenom svým jednoduchým příběhem,ale i velice kvalitně zpracovaným tématem nás jakoby vrátí zpět do zlaté předválečné éry českého filmu.Sice nepřekvapí ničím novým nebo převratným, ale o to víc potěší. Dosahuje nesporných kvalit, nejenom díky svému jasnému poslání, ale také díky hereckým výkonům zejména O. Vetchého. Je to film, který nás znovu přesvědčuje o tom, že lidské hodnoty mají svou stejnou cenu v jakékoliv době a že na minulost by jsme neměli přinejmenším zapomínat. Nezbývá než doufat, že si tak dobře ztvárněnému kusu naší minulosti opět všimnou i na jiných cenách než je náš Český Lev.


Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 4.1.2002 > Nevím, jestli si to ještě někdo teď, po těch pár měsících, kdy jsem se ke článku dostala já, přečte, ale přesto se pokusím něco říct.Pokud jde o recenzi - vidím, že je to zřejmě autorčin styl, napsat několik velmi povšechných vět o ději a potom několikavěté shrnutí bez nějaké snahy o hlubší náhled, takže už nebudu známkovat. Pokud jde o film - velice mě překvapuje, že Hudson vynáší Kolju nad Tmavomodrý svět...Kolja je podle mne nechutná kýčárna a já jsem šla tentokrát do kina se strachem z obdobné bezbřehé sentimentality...A byla jsem příjemně překvapena, nakolik se ji tady Svěrákům podařilo udržet na uzdě. Zejména příběhy vedlejších postav (Mrtvý, Sysel) působily velmi realisticky. Ze záběrů z komunistického lágru mě také mrazilo. Co mi absolutně nesedlo, bylo chování Angličanky; její vztahy k hlavním hrdinům mi přišly zmatené a nepochopitelné. A pak se mi vůbec nezdálo, že letadlo pilotované Vojtíškem zmizelo pod vodou snad ve vteřině, ale možná, že tomu jenom nerozumím. Na každý pád si myslím, že to bylo dobré, ne přímo oslnivé, ale udělané slušně (opět ve srovnání s hlubinami kýče, do kterých se Svěrák propadal v předešlém filmu).
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 13.6.2001 > No že by byl Tmavomodrý svět nějaká perla naší kinematografie to teda říct nemůžu...samo je to můj názor a ostatní asi budou z toho filmu nadčení, ale já jsem na tak hrozným filmu nebyl už hodně dlouho. Strašně moc jsem si uvědomoval že jsem v kině a ne v kokpitu letadla...........příběh bez citu a bez akce bez šťávy a přitom je vidět, že chce mít cit, chce mít akci a chce mít šťávu.......na nejdražší film čechlů si myslím že to byli vyhozený prachy protože ani ty efekty nebyly tak zázračný........pořád si myslím že jako chudej národ bychom měli točit spíš příběhový filmy, než efektový.....má to dvě výhody : 1.) Nestojí to tolik prachlůa ldyž se to nepovede tak to není tak hrozný 2.) Na příběhovej film se dá dívat jetšě pár let potom...........na kolju, nebo jízdu se rád kouknu.....na tmavomodrý svět ne. Ale musím říct že kino bylo napěchovaný a to dost, takže si milý zlatí budou myslet že natočili skvost........

ten článek bys mohla rozvést....je to strašně zkratkovité takže dívák, který to neviděl by to mohl brát spíš jako reklamu a ne jako objektivní posouzení........ještě k tomu začátku....to nebyli hrdinní letci protože jak sis mohla všimnout na tom dobrém hereckém výkonu Vetchého tak ten v té době hrál zbabělce.....

Jinak Vetchý se mi tam líbil, pak ještě Rybová.....Kaiser nevím protože ho znám z jiný stránky tak mě tam nesedl, ale ostatní teda níííííc moc....:(((

za tu stručnost :
Body: 1
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 13.6.2001 > No to je fakt hrozně napsaný. ..by jsme, v společně, …zradu zjistí zdá se…atd.
A ten poslední odstavec je jedno klišé za druhym.

<reagovat 
adammo (Občasný) - 13.6.2001 > nic jsem tady necetl,ale tmavomodry svet tady nic moc,nejlepsi sverakova vec je obecna skola a proti TS je kolja totalni,vizualne dokonaly superfilm.naTS se ukazalo,ze co se honza naucil na malych filmech ve vetsich uplne nefunguje.nejdrazsi scena z vlakem dost slaba,naopak komorni inscenace s kaiserem,pianem,cigaretovym dymem,tmavou oblohou a nadhernou zlutou lampou byla proste dokonala.zkratka statika super ,dynamika horsi a uiplne nejhorsi scenar.sorry zdenek,ale fakt slabota
<reagovat 
Buick (Občasný) - 13.6.2001 > To byl žánrový film a ty jsou pro určité diváky nestravitelné, souhlas s adammem a Lucií.
<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 13.6.2001 > jo adammo to řek dobře.....scénář fakt příšernej

ehm ten vlak byl nejdražší scéna?? No potěš pánbůh :((((((
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 15.6.2001 > Každá recenze by myslím měla obsahovat jednak děj filmu, něco o jeho tvůrcích a potom pokud možno objektivní pohled na to všechno. Je moc škoda, žes nepodržela tento článek ještě chvilku v šuplíku...sám jsem film však neviděl, děkuji tímto za pozvání.
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter