Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Miniatury,blbůstky
 > Miniatury,blbůstky
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Rozhovor z kolekce Tlachy
Autor: nečekaná (Občasný) - publikováno 17.7.2005 (00:01:17)

Žiješ ze vzpomínek!

 

Kdože, já? Odfrkla.

 

Vytahuješ je ven za límec, dáváš jim barvy, přiřadíš vůně a pomáhají ti zmizet z reálného světa, trvala na svém Druhá.

 

První potřásla hlavou. Jsem snad blázen? Nevyléčitelný snílek? Romantik z 19. století, či snad škrabálek čínských nesrozumitelných básní na lisovaný papír?

 

Druhá mlčela. Významně.

 

První se zastavila na cestě uvařit si čaj. Dobrá, no a? Postavila se mírně vzdorně.

 

No a? Ptáš se no a? Hlupačko. Blbko. Vzpomínky jsou prach, podivná zmutovaná rostlina. Cosi, co držíš v dlani a když rozevřeš prsty, je prázdná.

 

A co když… Nic jiného není? Ptala se zamyšleně První.

 

Nechoď na mě s filozofií.

 

Co tedy chceš? Váhá První mezi čajem a diskusí.

 

Co je to barva? Ptá se Druhá.

 

Černá a bílá a to mezi tím. Máchnutí štětcem. Bolest v hlavě, tam za očima. Světlo na semaforu. Kočičí oči ve tmě. Kontrast.

 

Druhá se ošije.

A co je to vůně?

 

Zavřené oči. Rozhodla se být lakonická První.

 

Vzpomínky jsou způsob, jak se lépe orientovat v současnosti a rozhodovat se v budoucnosti. Překvapila Druhá namísto dotazu po reálném světě.

 

Hm.

 

První myslí na čaj. Vidí sama sebe, jak nalévá vodu do konvice, ne té umělohmotné a rychlovarné, ale starobylé, kovové, s jemně vykrouženou hubicí, kterou pokládá na rozpálenou plotnu. A ne za minutu, ale ještě jednu a ještě další čeká, až voda začne vřít. Do velkého hrnečku pomalu sype lístky čaje, pak, nevyrušena cvaknutím pojistky, ale pohlazena párou, nalévá vodu a pozoruje, jak se v hrnku barví a lístky se rozvíjejí. Barva. Vůně. Ech, vzpomínky.

 

Čas. Napadne ji. Je v tom ještě čas.

 

(? Řeknou obě najednou.)

 

A ty…. Nemáš strach? Promluví tiše Druhá.

 

První vykročí ke sporáku.

 

Kdo nemá strach, zemře.

 

Umírám v životě tisíckrát a ani si na to nevzpomenu.

 

Jde o teď, dodala trochu zbytečně První.

 

Ah.

 

Vzduch se zavlní, obě reality, načas prolnuté, se od sebe s tichým plommmp oddělí.

 

V té jedné staví První konvici do svého varného hnízda, záda mírně shrbená, odmítajíc nabízející se dotyky… vzpomínek.

 

Ve druhé se Druhá pomalu uvelebí do pozice lotosového květu.


Poznámky k tomuto příspěvku
iKerim (Občasný) - 17.7.2005 > Moc se mi to líbí!!! Máme tu v práci problém se sítí, tak jsem se odmlčel. Nejdou vůbec obrázky a nejde schránka.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 17.7.2005 > iKerim> Díky! / S tou sítí se tou doufám brzy vyřeší!
<reagovat 
Mishka (Občasný) - 17.7.2005 > .
Body: 3
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 17.7.2005 > Mishka> Děkuji. :-) Netušila jsem, že čteš i tlachy. ,-)
<reagovat 
 Mishka (Občasný) - 17.7.2005 > nečekaná> poezii dost často a tradičně je tu přes víkend mrtvo a Tvé psaní mezi fotkami čnělo, tak jsem klikla a početla ;)
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 17.7.2005 >
Pokud mám blýskající se předmět v trávě za diamant, budu hledět se ho zmocnit, budu o něj bojovat, možná dokonce i na život a na smrt. Jakmile jsem však poznal, že je to kapka rosy, ve které se odráží paprsek slunce, přestanu se o ni starat věda, že je bez ceny - vždyť stačí závan větru nebo malý pohyb a je ta tam. A právě to se děje skutečnému mysliteli se světem a jeho hodnotami, ať mají jakékoli jméno; neobstojí před jasným a pronikavým pozorováním. Bída pomíjivosti se mu ujasní: skutečně to všechno vůbec nestojí za námahu!

Leopold Procházka "BUDDHA a jeho učení"

Body: 5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 17.7.2005 > fanýs> Vaší poznámce dávám 5 bodů a doporučení. :-)
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 17.7.2005 > nečekaná> Body si nezasloužím, protože jde o cizí peří. Mám ho celou sbírku: http://www.hint.cz/odcitaty.htm .
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 17.7.2005 >
Body: 3
<reagovat 
Newton (Občasný) - 17.7.2005 > Příjemné Tlachy
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 17.7.2005 > řekl bych, že s romantizmem devatenáctého století se to má ouplně jinak a že ten nemá nic společného s tím, čemu v běžném jazyce říkáme romantické chování... to jen k tomu začátku. moc mě to nevzalo.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 18.7.2005 > drfaust> Vida. A které století myslíš, že by zapadalo do námětu, potažmo k obecně vnímanému "romantickému chování"? Děkuji za poznámku!
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 18.7.2005 > romantické chování je věc univerzálně platná... alespoň posledních 1000 let.... no já si myslím, že i provází homo sapiens od jeho zrození... něco jiného je romantizmus jako umělecký směr v 19. stl.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 19.7.2005 > drfaust> Rozumím.
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 31.7.2005 > dám si to ráno.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 1.8.2005 > buryzon> Dej si. Předtím, než vypiješ svou ranní kávu.
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 25.7.2005 >

"Odfkla" nemá to být odfrkla?

"lisovaný papír"  jaký prosím?


Body: 3
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 25.7.2005 > jan(ek)> Díky za upozornění. A JAKÝ lisovaný papír? Nechápu otázku. Lisovaný papír určený k psaní jsem myslela. Je nutné popsat typ a název?
<reagovat 
 Minerva (Občasný) - 1.8.2005 > nečekaná> On se ti snaží říct, že "lisovaný papír" nic není. Je papír ruční, ručně čerpaný, je papír strojově vyráběný, ale lisovaný papír je nanejvýš nějaký stavební materiál, přestože se papír opravdu při výrobě lisuje.
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 1.8.2005 > Minerva> My si to už vysvětlili. Nechtělo se mi to rozepisovat, zrobila jsem takovou zkratku, přičemž jsem se domnívala, že "lisovaný papír" každému dojde jako ručně, no. Já su někdy děsně úsporná, to bys neřekl.
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 22.8.2005 > Pěkný - dvě reality - jak snadný by bylo v tom dílku jednu škrtnout .
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 29.8.2005 > jiri-jirik> Pozdě, ale přece. :-) Díky za hodnocení.
<reagovat 
kidal (Občasný) - 29.8.2005 > hezky vidíš myslím tak 4-5
<reagovat 
 nečekaná (Občasný) - 29.8.2005 > kidal> Děkuji. :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 (3)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter