Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Temná noc
Autor: Fleur16 (Občasný) - publikováno 20.7.2005 (23:00:54)

 Byla noc. Temná a strašlivá. Horší a tajuplnější noc v malém městečku v Anglii nikdo nezažil. Avšak nebyl starověk ani středověk. Psal se rok 1882. Viktoriánské období. Na nebi se netřpytily hvězdy a nezářil měsíc. V malých a zatuchlých uličkách města se této noci nepotloukala žádná banda zvrhlíků ani prodejci opia a dokonce by jste tu nezahlídli ani jednoho Žida. Židé utíkali ze střední Evropy a bylo jich všude plno, ale tentokrát nikde nikdo. Byla tma jako v pytli a ticho. Hrobové děsivé ticho. Ani z hospod tentokrát nebylo slyšet ani hlásku jako by se najednou život zastavil. Přesto kdyby jste procházeli všechna zákoutí tohoto městečka a došli by jste do Church street, která byla už dlouhou dobu neobytná, možná by jste uslyšeli slabý vzlykot. Tento jemný pláč patřil mladé dívce. Tato slečna byla této noci jediná venku. Říkala si Fleur.

 Kdyby jste ji viděli, nejspíš by jste ji odhadovali na patnáct možná šestnáct let, ale ve skutečnosti jí bylo třináct.Měla rudé vlasy jako krev a velké pronikavě zelené oči jako tráva v dubnu. Když se usmála celá se rozzářila a oči jí žhnuly ohněm barvy jejích vlasů. Avšak už to byly roky co se naposledy usmála. Teď se choulila v koutě slepé uličky a cítila jak ji po tváři stéká slza a jak ji krvácí staré a nové rány života. Staré jizvy na jejím srdci se otevřeli a všechno teď proudilo ven z ní v podobě teplých a slaných kapek. Slz. Tak ráda by se někde schovala. V nějakém doupěti, ale její zesláblé tělo jí odmítlo poslouchat.

 V tom se spustilo to, co všichni očekávali. Bouře. Ohromná a působivá. Bouře jako z nějakého filmu. Pro umělce by byla ohromnou předlohou pro dílo velkých rozsahů. Ať už by to byl malíř nebo básník. Pro lidi to však byla pohroma

 

Napsala jsem kousek příběhu. Nevím, jestli má cenu pokračovat, protože potřebuji znát názor ostatních než se pustím do velkého díla a pak mi někdo řekne, že je to nuda. Prosím napište, co si o tom myslíte. Berte ohled na pravopisJ nemám na to cit a je mi málo…děkuji 



Poznámky k tomuto příspěvku
celej on (Občasný) - 21.7.2005 > Hmm dobře dobře je ti málo ale na málo je to dobré...chtěl jsem napsat, že jsi toho napsal(a) málo ale když je ti málo...:)
Hezký popis něco v tobě bude...jen pozor, aby jsi, jestli v tom budeš pokračovat, nezašla do Dickinse...takový ty Copperfieldi atd.. hrozně to už od začátku k tomu inklinuje a takovýchle storek tu už bylo...(ovšem to je věc osobního vkusuú
Jen mám 2 menší výhrady: "Ani z hospod tentokrát nebylo slyšet ani hlásku"- opakující se "ani"
K popisu z roku 1882 se moc nehodí používat " jako z filmu"
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 21.7.2005 > Ten popis rozhodně není špatný, jen si dávej pozor na stylistiku. ...zesláblé tělo odmítlo poslouchat.... není lepší "odmítalo poslouchat" nebo možná "odmítlo poslechnout". Takových věciček tam máš víc, ale rozhodně to má něco do sebe. Možná ti to přijde jako slovíčkaření, ale mě to nějak neznělo v uších :) Chápu však, že pokud jsi si to po seobě několikrát přečetla, tak ti to přišlo v pohodě. Mě se to stává pořád ;)
Body: 3
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 22.7.2005 >
Body: 1
<reagovat 
g morr (Občasný) - 8.8.2005 > To radši napiš synapsi. Teď totiž může přijít cokoli. Může se ozvat výstřel a bude po ní... hlavní hrdina je někdo jinej.

Voda stoupne a slečna se utopí, plod, který nosí pod srdcem, však bude zachráněn veterinářem, jenž právě propolouvá kolem na svém kajaku, na místě provede císařský řez. Vzápětí tone při nepovedném eskymáckém obratu, to už však dítě plave v košíku k egyptské princezně.

Můžou se ozvat kroky.

Může přistát ufo, z křoví vyleze milenec, James přinese podnos s čajem a biskvitem.

Ta otázka je prostě najivní.
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 8.8.2005 > g morr> jo to je pravda mela jsem napad ale kdyz jsem ho zuveřejnila zas tak dobrý nebyl rozhodla jsem se to nedopsat
<reagovat 
kidal (Občasný) - 2.9.2005 > jestli je Ti málo tak s ohledem na to má cenu pokračovat
možná se vyvaruj výrazů např.tma jako v pytli,temná a strašlivá myslím ,že to nepřispělo popisu či k vytvoření atmosféry,kterou jsi chtěla navodit :o)
<reagovat 
Maria (Občasný) - 5.9.2005 > Prostě piš dál, časem se to poddá. Na to, co se komu (a hlavně tobě) líbí, přijdeš metodou pokus-omyl. Taky jsem takhle začínala, na fantasy příbězích, pak mě to přešlo. Hlavní je psát, psát a psát.
Body: 2
<reagovat 
surma (Občasný) - 16.2.2006 > díval jsem se na tvé věci... líbí se mi když to je krátké a tajemné jako tady... víc nemusím... je tam vše... ty delší věci jako "osud" jsou moc dlouhé a obsahem místy trochu plané... napětí se tam vytrácí...
Body: 5
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 16.2.2006 > pavel surma> děkuji:)
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 16.2.2006 > Tak jsem se podívala už dneska. Chce to fakt psát a psát. Jak už jsem Ti i psala, svoje práce si čtu nahlas a třeba to na čas odložím a pak vidím zase více.
Ale nápad dobrý.
Ono to chce talent a pak píle a píle. Prostě psát a psát. No a talent podle mně máš. :-)

Jo a navíc spisovatelé mají editory, což je dobrá zpráva. :-)))
Body: 4
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 16.2.2006 > sibyla> Tohle je asi to nejhorší, co jsem napsala, přesto díky:)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 17.2.2006 > Fleur16> To mně zase nepřišlo, má to spád. :-)
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 17.2.2006 > sibyla> Jednou se k tomu chci ale vrátit. Vlastně ta dívka, Fleur, bude v bezvědomí, ale přitom bude někde v její mysli bojovat o přežití...Tak to mělo probíhat, ale nebyl na to čas:)
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 21.2.2006 > Fleur16> Tak to by bylo docela dobré. Tedy ten námět. Jinak klobouk dolů, na to kolik Ti je píšeš naprosto super. To jsi talent. Fakt. :-) Tak piš dál...:-) Máš ještě hodně před sebou. :-)

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter