Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dívka ohně
Autor: Fleur16 (Občasný) - publikováno 6.8.2005 (13:19:00)

1

Byla noc. Temná a strašlivá. Horší a tajuplnější noc v malém městečku v Anglii nikdo nezažil. Avšak nebyl středověk natož starověk. Psal se rok 1882. Viktoriánské období. Na nebi se netřpytily hvězdy a nezářil měsíc. V malých a zatuchlých uličkách města se této noci nepotloukala žádná banda zvrhlíků ani prodejci opia a dokonce by jste tu nezahlédli žádného Žida. Židé utíkali ze střední Evropy a žilo jich všude mnoho, ale tentokrát nikde nikdo. Byla tma jako v pytli a ticho. Hrobové děsivé ticho. Dokonce i z hospod nebylo slyšet ani hlásku jako by se najednou život zastavil. Přesto kdyby jste procházeli všechna zákoutí tohoto městečka a došli by jste do Church street, kterou  už dlouhou dobu obývaly jenom krysy, možná by jste uslyšeli slabý vzlykot. Tento jemný pláč patřil mladé dívce. Tato slečna ponocovala této noci jediná venku. Říkala si Fleur.

 Kdyby jste ji viděli, nejspíš by jste ji odhadovali na patnáct možná šestnáct let, ale ve skutečnosti jí bylo třináct.Měla rudé vlasy jako krev a velké pronikavě zelené oči jako tráva v dubnu. Když se usmála, celá se rozzářila a oči jí žhnuly ohněm barvy jejích vlasů. Avšak už to byly roky, co se naposledy smála. Teď se choulila v koutě slepé uličky a cítila jak ji po tváři stékají malé a horké pramínky vody a jak ji krvácí staré a nové rány života. Staré jizvy na jejím srdci se otevřely a všechno teď proudilo ven z ní v podobě teplých a slaných kapek. Slz. Tak ráda by se někde schovala. V nějakém doupěti, ale její zesláblé tělo jí odmítlo poslechnout.

 V tom se spustilo to, co všichni očekávali. Bouře. Ohromná a působivá. Pro umělce by byla dokonalou předlohou pro dílo velkých rozsahů. Ať už by to byl malíř nebo básník. Pro lidi to však znamená pohromu. Stromy se ohýbaly pod návalem hrozivého větru a hromy burácely tak silně a strašlivě, že to vypadalo jako konec světa.

 Fleur milovala bouři, když ji pozorovala z okna. Nejraději ji měla za denního světla, kdy mohla vidět mraky. Ty ohromné špinavé chuchvalce vaty na obloze. Teď by dala cokoli za to, aby bouře neexistovala. Věděla, že zemře. Její krásné a dokonalé tělo bezvládně leželo na zemi a sebemenší pohyb jí dal velikou námahu jako by na všech částech jejího těla leželi břemena. Rudé vlasy měly teď ještě tmavší odstín díky dešti a její kočičí oči ve tmě zářili. Tekla po ní ledová voda, ale nemrzla zimou. Jako by nosila plamen v krvi. Oči se jí klížily a už se nezmohla vůbec na pláč jak byla unavená. Stěží si utřela mokrou tvář jediným suchým hadrem, co nosila pod koženou bundou. Zavřela oči a usnula. Nevím, jestli by se tomu dal říci spánek, ale v bezvědomí také nebyla. Byla kdesi v její mysli.

Místnost, kde se objevila vypadala jako obývák nebo pracovna. Stěny byly vymalovány cihlovou barvou a podlaha sbitá z prken mahagonového dřeva. Žádné dveře ani okna. Jediné světlo přicházelo z krbu. Plamínky se třepotaly a to vše se odráželo na protější stěně. Stěna hrála barvami západu slunce. Kdyby jste znali Fleur déle, určitě by jste zahlídli tyto plameny v jejích nadpřirozeně zajímavých očích často.

Oheň bylo to, čím se lišila od ostatních. Věřte či nevěřte, ale byl to oheň, co jí držel naživu. To oheň ji dovedl do téhle místnost v její mysli daleko a daleko od reality. Duše byla v pokoji, ale tělo stále leželo nehybně na ulici a to dříve si žila jako snob. Tady si uvědomovala jak bývala hloupá a nevážila si toho co měla. Vzpomínala na svou rodinu, ale rozhodla se neplakat. Pomalu se pohnula a zjistila, že neviditelné provazy co ji svazovaly zmizely a ona se mohla zase hýbat. Klidně se rozhlídla a viděla knihovnu s velkým množstvím knih, vlastně to nevypadalo jako knihy byly to listy svázané dohromady vložené do pevné vazby, ani nevypadaly staře. Nejstarší byli tak deset let, možná trochu méně.

Fleur se otočila dokola. Knihovna se rozkládala po obvodu jedné strany místnosti, uprostřed stěny byl zasazen mezi knihovnu krb a naproti krbu na druhé straně psací stůl. Uprostřed místnosti stálo houpací křeslo. Křeslo, jaké si vždycky představovala. Říkali si s tátou, když byla malá, že si jednou pořídí houpací křesla a pro každého v rodině jedno a pro ní to nejhezčí z ebenového dřeva s malovanými vlky rudou barvou. Při téhle vzpomínce se Fleur zalily oči slzami a zase přes ní přešel ten závan osamění, smutku a rozhořčení. Polilo jí nesmírné horko. Odpotácela se ke křeslu a opatrně si sedla, aby si mohla vydechnout a uklidnit se. Třáslo se jí celé tělo.

2.

Po deseti minutách se znovu rozhlédla po místnosti, její pohled utkvěl na knihovně. Došla k ní, otevřela úplně nejmladší knihu někde uprostřed a začala číst.

Nejdřív nám shořel dům, pak mi zabili bratra i sestru a teď… Nejde na to myslet. Teď je moje matka….Mrtvá…Co si mám já a táta počít??? Fleur. Silná Fleur. Já přece nejsem silná! Proč to všichni tvrdí. Nebrečím před lidmi, ale o to jsem slabší. Neví, že pláču celou noc,ano , snažím se plakat tiše. Snažím se zapírat, že moje rodina vymírá divnými náhodami. Snažím se zapřít, že po nás jde nějaký dokonalý zločinec a že se mojí rodinu snaží vyvraždit a policie… Policie nedělá nic.. Jistě, vše vypadá jako nehoda. Táta je na tom zle. Myslím, že zemře smutkem a mám z toho strach. 

Všichni zemřeli, pomyslela si Fleur. Nevěděla, co má dělat. Objevila svůj život napsaný na papíře. Nezdálo se však, že je překvapená ani nevypadala vyděšená, spíše vypadala jako by to čekala, ale nečekala. Tohle bylo poslední, na co by si vzpomněla.

Vyhledala nejstarší knihu otevřela první stránku a začala číst.

Moje sestra si píše deník, ale já psát ještě neumím a tak jsem se rozhodla, že si ho budu psát v hlavě. Lis  říká, že to je kravina, ale já si to nemyslím. Tento deníček si píšu v místnosti, kde je moje houpací křeslo, které mi tak slibuje táta. V tomto pokoji jsem sama a jsem šťastná.  Jmenuji se Fleur a je mi pět a čtvrt……

 „ Proboha“, vydechla a deník ji pod jejíma třesoucíma rukama upadl. „ Ale já ho už dávno přestala psát!“

 „ To není pravda!“ Ozval se klidný hlas odkudsi. Fleur dostala strach. Klepala se tak silně, že nedokázala udělat ani krok. Sedla si a nohy přitáhla k tělu, nezačala však brečet, pohlédla na psací stůl a uviděla to, čeho se bála. Na stole ležel papír a nad ním viselo ve vzduchu pero. Jakmile začala Fleur přemýšlet, pero se namočilo do inkoustu a psalo. Fleur si teď uvědomila, že si tento deník vždycky psala, protože kdykoliv jí něco vyvedlo z rovnováhy ona si začala skládat věty dohromady, aby se uklidnila. Toto duševní psaní jí napomáhalo udržet klid. Zezačátku si takhle vylívala jen zlost, ale postupně tento druh myšlení potřebovala jako drogu.

Teď tam jen seděla schoulená jako právě narozené štěně neschopné pohybu a přemýšlela proč tady je. Je tady proto, aby se připravila na smrt a mohla se ohlédnout na to, co se jí stalo?. Když na tohle pomyslela, všimla si, že se usmívá. Proč se najednou usmívá tomu čeho se tolik vždycky bála. Už odmala ji smrt děsila víc než jiné děti a teď se usmívá. Copak smrt není tak strašná? Není, odpověděla si v duchu na svou otázku. Když zemřu, pokračovala ve svém rozmlouvání sama se sebou, nebudu už nic cítit, a jestli existuje bůh  nebo je pravdivé buddhistické náboženství , stanu buď mezi svojí rodinou nebo se převtělím do nějakého jiného tvora a zapomenu, co se mi stalo, říkala si Fleur a pero stále škrabalo na papír. Fleur si toho všimla a dostala nápad.

Začetla se do prvního deníku, který ji přišel do ruky a po chvíli vzhlédla na pero. Pero už nepsalo, vznášelo se nad stole a vypadalo jako by vyselo na provázku. To vše vysvětlovalo.

Sedla si do křesla a začetla se už po několikáté do deníku z roku, kdy se její život změnil. Pochvíli zjišťovala, že číst nemusí, zavřela oči a ……

 

3

Pořád to slyším dokola: „Nikdo neví jak mohl vzniknout požár byla to nehoda, asi jste nechali někde zapálenou svíčku nebo-, ale buďte rádi, že se nikomu nic nestalo!“ Zapálenou svíčku? Náš dům má tři poschodí od ohně ze svíčky to nemohlo shořet. A nikomu se nic nestalo??? To se mýlí! Pes i kočka uhořeli!!! A my jsme museli vyskákat z okna.

Jsou tu i takový, co viní mě říkají: „Ty její vlasy jako by v nich měla plameny. Koukněte se na její matku! Její matka má zrzavé, ale ona ta čarodějnice- oheň ano, ten v nich je.“ Připadám si jako ve středověku a ještě ke všemu jim vůbec nevadí, že to říkají přede mnou. To ovšem není všechno co říkají: „ Vidíte jí? Nese to úplně v klidu vypadá jako když to sama udělala. Prosím vás, nesnažte se ji obhajovat. Že má smutek v obličeji? Ona a silná? Kdepak. Může za to.vždycky byla divná to vám povídám.“

Fleur tehdy slyšívala spoustu věcí, ale vždycky se jí honily hlavou jenom ty, co byly zlé jako by na světě žili jen lidé, kteří se jí snaží uškodit. Spousta mužů i žen se jim snažili pomoct a hodně jich nesouhlasilo s pomluvami škodolibých žen, co na ubohou Fleur shazovaly, že zavinila shoření domu.

Buď jsem silná nebo čarodějnice? Měla bych vzlykat jako moje starší sestra Lis? Nebo plakat jako můj  mladší bratr Paul? Ne,ne někdo musí vypadat, že to zvládá. Pokaždé mi říkají, že všichni jsou tak slabí jenom já ne. I když brečím třeba v noci. Mají ve mně důvěru, že se o mě mohou opřít.

Na tomto zápisu je vidět změna Fleur. Byla silná. Pomalu slábla, jak ubíhaly měsíce a ona dostávala daleko hlubší rány. Shoření domu je tížilo dlouho. Nesmutnili jen nad domem spíše nad ztrátou zvířat. O pár týdnů později přišla na ni a její rodinu ještě těžší  zkouška.

Jsem na pohřbu. Zase si sama pro sebe povídám abych se uklidnila. Seběhlo se to tak rychle. Je mi z toho špatně od žaludku a běhá mi mráz po zádech. Moje matka, brácha i táta mají sklopené hlavy a brečí. Koukám na ně přes své vlasy. Je krásný a slunečný den a  dusno. Pozoruji hrob mé sestry a oči se mi zalívají slzami.Všechno začalo jednoho osudného rána. Bylo stejné nesnesitelné dusno jako dnes. Dobře, velmi dobře si na to pamatuji. Ten den se mi hrozně špatně dýchalo. Lis na mě byla naštvaná, protože jsem na ni práskla, že byla s její kamarádkou Jeny venku když už všichni spali. Měla z toho pěkný malér, ale to bylo za to, že mě nechtěla vzít s sebou. Lis nám ráno oznámila, že jede do města si něco koupit. Zastavila drožku a odjela. Nikdo jí to nemohl mít za zlé, bydleli jsme v provizorním domku a všechny věci, které jsme vlastnili nám shořeli. Chtěla jsem jet s Lis, ale ona jen pohodila hlavou a zašeptala mi do ucha: „Za to, co jsi mi provedla?“

Rozhodla jsem se tedy zajet do města sama. Došla jsem za otcem, který si zrovna pohrával s dveřmi, které se nechtěly zavírat a zeptala jsem se ho jestli bych si nemohla koupit koženou bundu jako jsem měla předtím. Dal mi několik liber a já odjela v drožce do města. Nepočítala jsem, že Lis potkám i když městečko je malý, protože byla sobota a ve městě se to hemžilo tržníky. Sotva jsem však vystoupila z drožky, uviděla jsem Lis jak hovoří s nějakým mužem a poté odchází sama pryč. Muž nebyl nijak zvláštní. Blonďaté vlasy, orlí nos a malou našpulenou  pusu. Nemohla jsem si ho dlouho prohlížet. Jediný čím si jsem jistá byl orlí nos. Rozhodla jsem se pronásledovat Lis, šla směrem k přístavu, ta její chůze lehká a přesto odhodlaná mi uvízla navždy v paměti. Zamířila jsem hned za ní, po několika minutách jsem ji však ztratila z dohledu, však pořád jsem směřovala k přístavu.

 Nevím za jak dlouho jsem tam dorazila, ale  bylo pozdě. Nevím, jestli za to mohla kožená bunda pro kterou jsem se při cestě stavila nebo možná chumel lidí, kteří se hnali hned po výbuchu střelného prachu k přístavu. Nikdy už se nedozvím, co tam Lis dělala. Jediné co vím je, že zemřela jenom ona.

Teď tam stála a přemýšlela pro uklidnění. Celá se třásla, však pořád ještě necítila, že by po její tváři tekl pramínek vodu. Její matka měla oči opuchlé, červené a uplakané a stále jí sklouzávala jedna slza za druhou jako by zdroj vody a trápení byl nevyčerpatelný. Otec i její bratr na tom nebyly lépe. Paul, když to zjistil upadl do tak silného řevu, že se nedokázal hnout. Fleur se v první chvíli také nedokázala udržet, ale brzy bylo po všem hlučné a zbýval jenom vnitřní pláč. Tehdy vůbec nevěděla, že dostává tak hluboké rány do srdce, že se jednou zhroutí a jediné ,co by ji mohlo udržet déle před osudným zhroucením byl pláč. Můžeme si to představit jako zvětšující se mrak. Když mrak nenecháte vypršet, zvětší se a brzy propukne v bouřlivý liják.

Jdu s bráchou do našeho provizorního bydlení. Je pořád rozrušený. Čepka mu nezvykle visí do obličeje a jeho oblečení na něm visí zmuchlané a ošuntělé jako by bylo právě po zemětřesení. Vlastně když tak na něj koukám, napadá mě jestli přece jen nějaká ta přírodní katastrofa neproběhla. Tou přírodní katastrofou bude smrt mojí sestry. Nemohla jsem spát jak jsem na ni myslela. A ještě k tomu jsme se v posledním našem rozhovoru moc hezky slovně neprojevovaly. Tři měsíce uběhly a stále se nám nedaří žít jako předtím. Jako by život pro nás zemřel. My chudneme. Nikdo nám nedá peníze na dům a můj otec, který je právník nedokáže pořád ještě pracovat.

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Max Bubakoff (Občasný) - 22.7.2005 > less than zero
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 22.7.2005 > Také se přidám, oprvadu by to chtělo ještě trošku vypilovat. A další věc co mě zarazila, bylo to že neustále zmiňuješ zelenost očí své hrdinky. Nejde o to, že by to bylo nějak špatné, ale dá se to napsat různými způsoby a ne pořád opakovat zelená, zelené, zelených...atd. Trochu to pak pripomína popis osob z edice Harleqiun. Prosím neber mou kritiku příliš osobně, protože talen na psaní určitě máš.
<reagovat 
celej on (Občasný) - 22.7.2005 > Viš co bych s tím tvým pokračováním udělal....zatím bych to odsud ztáhl...a doma se pořádně zamyslel nad každičkou větou tvého dodatku...v první části to vypadalo, že máš slovní zasobu a já v to stále věřím. Když si ten zbytek přečteš zjistíš, že v každé ale opravdu každé (druhé) větě používaš jako sloveso zásadně "být"(byl, byla, byli, bylo..atd.). Máš tam 4 byla za sebou v kuse a to jsem ještě neviděl...ale fakt.
Proto, jak říkám...sedni si k tomu a zkus pozměnit ty věty tak, aby tam bylo " byla" co nejméně...jelikož to vypovídá o tom, že moc sloves neznáš...a to pravda není, že jo? Znáš jích určitě víc....
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 22.7.2005 > DondedoG> Já vím, včera jsem nad tím seděla a trochu jsem si s tím pohrávala. Sem jsem to dala hned jak jsem to napsala a četla jsem to po sobě jednou nebo dvakrát, ale chci vás upozornit, že mi j třináct ta o de mě nečekejte zázraky
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.7.2005 > Fleur16> Třínáct...ja začal ve čtrnácti...zázraky opravdu nečekám( i když ta první část byla pěkná!) jen, aby ses víc zamyslela nad svou tvorbou. První rada, a já jí přijal za zákon, kterou jsem dostal k psaní zněla: Používat sloveso "je" ve všech časech co nejméně...značí špatnou slovní zásobu...tak jsem ti to chtěl jen předat...:)
Navíc tohle se učí snad už na základce během slohovek...
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 22.7.2005 > DondedoG> Já začala se psaním v první a možná i dřív naučila jsem se číst a psát ještě než jsem šla do školy a hned jak jsem dokázala složit větu začala jsem psát něco jako komiks. Věř, že když jsem to včera našla mohla jsem se smíchy utlouc. Beru to a budu se snažit a díky.
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 22.7.2005 > Fleur16> Spisovatelka z kolébky...tý jo a já chtěl být betmen:) Jestli ti to vydrží, tak v mém věku mužeš radit lidem o deset let starším...prostě budeš vypsaná víc než oni...takovýhle rodokmen mít já tak se asi...nebudu v noci převlékat do černého...:)
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 23.7.2005 > DondedoG> četla jsem to, co jsi napsal a myslim, že lepší psát nebudu. (tři démoni nebo tak něco) teď jsem si zkopírovala od tebe ještě něco. Jsi lepší a já ...no radši nic. Už jsem tam opravila i to sloveso být. Myslim, že je jich tam nějak moc málo...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.7.2005 > Fleur16> Noo děkuju...ale já si myslím, že jestli ti to vydrží(psaní pár let) tak budeš rozhodně hodně dobrá
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 23.7.2005 > DondedoG> O to se nemusim bát, že bych toho nechala. Psaní je jako uklidňující prášky nebo jako droga. Bojim se spíš abych se z toho nezbláznila
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 23.7.2005 > Fleur16> No hold na každého to působí jinak...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 7.8.2005 > proč je to tu znova?
Body: 1
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 7.8.2005 > Max Bubakoff> proc ty tu nemás zadný prispevek???????????????????????????????????????????????????
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.8.2005 >  

Pro mě to rozhodně něčím zajímavý je, ale je tam i velkej prostor pro zlepšení.)


    1. HRUBKY! Je jich tam od začátku jak naseto, shody podmětu s přísudkem, obraz visí (nebyl-li předtím někým vysazen na pole, což by byla jiná píseň) a taky kdybybyste/byste, žádné by jste, třikrát fuj!!!

    1. NĚCO ZE STYLISTIKY: vlasy rudé jako krev mi zní smysluplněji než rudé vlasy jako krev, „o nejhezčí z ebenového dřeva s malovanými vlky rudou barvou“ - je toho asi nejhrůznějším příkladem.

    2. OPAKOVÁNÍ SLOV docela legrační téma. Nesouhlaím s Dodgdogem, někdy má svůj význam. Před časem pranýřoval jakousi jinak velmi blbou Vieweghovu knihu Jan Rejžek jen proto, kolikrát tam zopakoval spojku A. Bohužel ho předtím neinformovali, že tatáž spojka je nejčastějším slovem i v poezii Otokara Březiny a určitě nejou ejdiní dva...

      (Ostatně neshledala jsem nějakej zásadní rozdíl mezi začátkem a koncem. Snad – časem jsi trochu a stále víc ubírala na ornamentálnosti a ozdůbkách a jazxkových kličkách... Což podle mě vyloženě nebylo na škodu, protože to místy například ubíralo příběhu na napětí a spádu... Ovšem konec je useknutý v půli a vyloženě chybí jakási pointa, alespoň její náznak – podle mě to k příběhu tohoto zrna prostě patří.

      - no a přeci jen pár podivných opakování podivných se tam najde, například „Tato slečna ponocovala této noci“ – to zní vyloženě kostrbatě.

    3. VYLOŽENĚ O SMYSLUPLNOSTI, pojedu-li od začátku:

      A, dokonce by jste tu nezahlédli žádného Žida. Židé utíkali ze střední Evropy a žilo jich všude mnoho, ale tentokrát nikde nikdo. - Máš pocit, že pro Anglii 80. let 19. století bylo typické, že do ní utíkali hromadně Židé ze střední Evropy? Jak Židé souvisejí s tímhle příběhem? Tahle věta zní, jako by ji napsalo nějaké xenofobní teel, s prominutím...

      B, Zavřela oči a usnula. Nevím, jestli by se tomu dal říci spánek, ale v bezvědomí také nebyla... Máš k tomu sklony, ale psaní to vyloženě škodí, když se rozmáchneš a rozepíšeš, zkus si to po sobě třeba jen jednou přečíst a proškrtat, aby tam takových „bystrých“ postřehů bylo co nejméně a pak jen jukni, jestli to tomu textu pomůže, nebo ne...

      DALŠÍ PŘÍKLADY TÉHOŽ: „Klidně se rozhlídla a viděla knihovnu s velkým množstvím knih, vlastně to nevypadalo jako knihy byly to listy svázané dohromady vložené do pevné vazby, ani nevypadaly staře. Nejstarší byli tak deset let, možná trochu méně.... „ „Když zemřu, pokračovala ve svém rozmlouvání sama se sebou, nebudu už nic cítit, a jestli existuje bůh  nebo je pravdivé buddhistické náboženství …“

      C, Může mít třináctiletá dívka už sklony k snobismu, nějaké výrazné? Podle mě ne...

      D, Nosily dívky z dobrých rodin (otec právník) ve viktoriánské Anglii kožené bundy a bylo skutečně tak běžné, aby ty dívky a ještě děti jezdily úplně samy do cizího města? Podle mě rozhodně ne.


<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 7.8.2005 > Ztratila> Neni to dokoncení.
o tom snobismu nemas pravdu je mi trináct a vim o tom svý, ale jinak díky. Presto si me docela vystrasila tim co si napsala ze toho asi necham.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.8.2005 >

Vystrašit jsem tě rozhodně nechtěla, aj jsem psala, že něco na tom textu je. Je tam ale hafo chyb, na které jsem tě chtěla upozornit... ony se některé dají snadno odstranit, hrubky třeba a pokud píšeš, snaha nerobit hrubky by měla být základ - nebo myslíš, že ne?.)

 

Sama jsi psala, že je ti třináct  anemáme od tebe čekat žádné zázraky, já nejsem zklamaná, ani otrávená, ale ani tě nebudu planě chválit. Pokud budeš chtít psát, budeš pokračovat a časem se propíšeš třeba k věcem, o nichž já nemám páru. A nebo taky ne, to ej čistě na tobě.


<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 7.8.2005 > Ztratila> asi na Fleur nestacim. Písu rada, ale nikdy jsem nic poradnyho nenapsala. Vymazu dve stranky a zkusim to znovu. Me se jen tak nikdo nezbaví. Te ode m ale bude pokoj(nez dopísu aspon ty dve stranky). Díky za vsechny pripominky.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 7.8.2005 > fajn:)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 2.8.2005 > 13 let? No, to se mi líbí. Četla jsem nedávno příspěvek slečny Issabely a rozdíl je opravdu diametrální!
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 6.8.2005 > Lamarski> Dík. Issabela? Kouknu se na ni a uvidím. Myslím, že přeháníš, ale dík.
<reagovat 
 Fleur16 (Občasný) - 6.8.2005 > Lamarski> Jo precetla jsem si od ní prispevky a musim ti rict ze pise no desne me se jeji styl vubec nelibi a jeste je mi protivný její vyprávení.
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 8.8.2005 > Fleur16> Jenom jsem chtěla, abys viděla, že ten věk zase tak nerozhoduje (i když v pravopise může být polehčující okolností;)).
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter