Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 6.6.
Norbert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Dívka ohně
Autor: Fleur16 (Občasný) - publikováno 6.8.2005 (13:19:00)


ztratila (Občasný) - 7.8.2005 >  

Pro mě to rozhodně něčím zajímavý je, ale je tam i velkej prostor pro zlepšení.)


    1. HRUBKY! Je jich tam od začátku jak naseto, shody podmětu s přísudkem, obraz visí (nebyl-li předtím někým vysazen na pole, což by byla jiná píseň) a taky kdybybyste/byste, žádné by jste, třikrát fuj!!!

    1. NĚCO ZE STYLISTIKY: vlasy rudé jako krev mi zní smysluplněji než rudé vlasy jako krev, „o nejhezčí z ebenového dřeva s malovanými vlky rudou barvou“ - je toho asi nejhrůznějším příkladem.

    2. OPAKOVÁNÍ SLOV docela legrační téma. Nesouhlaím s Dodgdogem, někdy má svůj význam. Před časem pranýřoval jakousi jinak velmi blbou Vieweghovu knihu Jan Rejžek jen proto, kolikrát tam zopakoval spojku A. Bohužel ho předtím neinformovali, že tatáž spojka je nejčastějším slovem i v poezii Otokara Březiny a určitě nejou ejdiní dva...

      (Ostatně neshledala jsem nějakej zásadní rozdíl mezi začátkem a koncem. Snad – časem jsi trochu a stále víc ubírala na ornamentálnosti a ozdůbkách a jazxkových kličkách... Což podle mě vyloženě nebylo na škodu, protože to místy například ubíralo příběhu na napětí a spádu... Ovšem konec je useknutý v půli a vyloženě chybí jakási pointa, alespoň její náznak – podle mě to k příběhu tohoto zrna prostě patří.

      - no a přeci jen pár podivných opakování podivných se tam najde, například „Tato slečna ponocovala této noci“ – to zní vyloženě kostrbatě.

    3. VYLOŽENĚ O SMYSLUPLNOSTI, pojedu-li od začátku:

      A, dokonce by jste tu nezahlédli žádného Žida. Židé utíkali ze střední Evropy a žilo jich všude mnoho, ale tentokrát nikde nikdo. - Máš pocit, že pro Anglii 80. let 19. století bylo typické, že do ní utíkali hromadně Židé ze střední Evropy? Jak Židé souvisejí s tímhle příběhem? Tahle věta zní, jako by ji napsalo nějaké xenofobní teel, s prominutím...

      B, Zavřela oči a usnula. Nevím, jestli by se tomu dal říci spánek, ale v bezvědomí také nebyla... Máš k tomu sklony, ale psaní to vyloženě škodí, když se rozmáchneš a rozepíšeš, zkus si to po sobě třeba jen jednou přečíst a proškrtat, aby tam takových „bystrých“ postřehů bylo co nejméně a pak jen jukni, jestli to tomu textu pomůže, nebo ne...

      DALŠÍ PŘÍKLADY TÉHOŽ: „Klidně se rozhlídla a viděla knihovnu s velkým množstvím knih, vlastně to nevypadalo jako knihy byly to listy svázané dohromady vložené do pevné vazby, ani nevypadaly staře. Nejstarší byli tak deset let, možná trochu méně.... „ „Když zemřu, pokračovala ve svém rozmlouvání sama se sebou, nebudu už nic cítit, a jestli existuje bůh  nebo je pravdivé buddhistické náboženství …“

      C, Může mít třináctiletá dívka už sklony k snobismu, nějaké výrazné? Podle mě ne...

      D, Nosily dívky z dobrých rodin (otec právník) ve viktoriánské Anglii kožené bundy a bylo skutečně tak běžné, aby ty dívky a ještě děti jezdily úplně samy do cizího města? Podle mě rozhodně ne.


<reagovat 

Reagovat na tuto poznámku u příspěvku
Odpověď se také zašle uživateli ztratila
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter