Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 29.4.
Robert
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Jsem co jsem
Autor: BELA1 (Občasný) - publikováno 27.7.2005 (19:34:07)

 

 

 

 

Jsem co  jsem
bloudíš mým  jevištěm ?
proč neusedneš někde v koutě ?
v hledišti tam, kde jiní zvou tě

cítím kroky vzdálené
a přesto vím
jednou
snad uvidím

 

Ty mě  - Já tebe
pokoříme sebe


 



Poznámky k tomuto příspěvku
Barča (Občasný) - 27.7.2005 > Tahle se mi líbí ...
Body: 5
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 28.7.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 28.7.2005 >
Body: 4
<reagovat 
Aquarius (Občasný) - 27.7.2005 >

Rýmovaný verš je něco nepolapitelného, co přijde a člověk třeba ani nemá kam si napsat o tom prchajícím větru, a tak musí zůstat v člověku a svou melodií rozezní ho silněji, tam uvnitř, a pak se stane součástí a člověk zůstane tím veršem..

 

Stojí za to psát rýmovanou poezii, je nezastupitelná a tak ti držim palec, abys zůstala ve svých verších, jako treba Jiří Orten ve svých:

 

Potkal jsem studánku a oči jsem si omyl.
Pln plískanic a malých trápení
potkal jsem studánku. A vše byl náhle omyl,
který se v pravdu promění.


Dívám se do sebe o radost pozorněji.
Jak pes se otřásám
a stříkám daleko úzkost a beznaději.
Sám. Ale čistě sám!


Potkal jsem studánku a řekli jsme si více,
než lidé říci mohou si.
Pak, když jsem odcházel od této křtitelnice,
usmíval jsem se na husy.


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 28.7.2005 > Aquarius> DĚKUJI ZA HEZKÁ SLOVA:-))
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 28.7.2005 > Cítím výrazný posun ve způsobu vyjádření obsahu. Tak za něj...
Body: 5
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 28.7.2005 > Naty> děkuji Naty:-))
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 28.7.2005 > Děkuji všem :-)
<reagovat 
kidal (Občasný) - 27.7.2005 > krásné !
Body: 5
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 28.7.2005 > kidal> DĚKUJI...
<reagovat 
 kidal (Občasný) - 28.7.2005 > ALISSIE> vlastně jsem měl napst krásné -děkuji :o)
<reagovat 
Terorista lásky (Občasný) - 28.7.2005 >

malý dotaz: je skutečně nezbytné psát stylem "já cítím kroky tvé", nebo je to spíš zlozvyk namísto "cítím tvé kroky"?

díky za odpověď


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 28.7.2005 > Terorista lásky> Víš, to jsem já..je to způsob mého vyjádření, i když určitě je správnější"cítím tvé kroky"Jsem taková a asi to jinak nepůjde, mám to vžité a je to má mluva.Když někomu něco vyprávím, tak moc ze široka,chci, aby to dobře a správně pochopil...celkem jsi mě dobře odhadl:-)No vidíš, zase ti to vysvětluji a přitom by stačilo říci..."Ano, je to můj zlozvyk "...:-)))
<reagovat 
 čtenář p74 - 28.7.2005 > Terorista lásky> (subjektivní názor - už to radši píši všude)já myslím, že se k této básničce tento, řekněme "archaický", slovosled hodí.
Zajímavé, že ti nevadí: "kde jiní zvou tě."

Kdyby to podle tvé připomínky otočila, neznělo by to divně?
"kde jiní zvou tě.

Já cítím tvé kroky" (upřímně: teď jsem dostal sám sebe, protože jsem si to přečetl a rozhodně mi to divné nepřišlo:-) - akorát mi ve čtení zmizela kratičká pauza ticha mezi kroky tvé (ticho) jsou vzálené)
Mi spíš vadí spojení vím a snad - vím že snad se něco stane - vyhodil bych podřazující "že" z posledního řádku.

Celkový dojem: Líbí, dost.
<reagovat 
 zadek (Občasný) - 28.7.2005 > ALISSIE> Měl jsem dříve stejný problém, ale vše se dá odnaučit, byť to někdy trvá dost dlouhou dobu... Jinak oceňuji čtyřkou, tahle mi tak docela nesedla.
Body: 4
<reagovat 
jaspra (Občasný) - 28.7.2005 > moc pěkná
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 28.7.2005 > Alissie, básněmi by se nikdo neuživil ani neuživyl .....( jen tak na okraj, nic ve zlém .... )
<reagovat 
Regio (Občasný) - 31.7.2005 >

líbí


Body: 5
<reagovat 
.......... (Občasný) - 2.8.2005 > tak Tys to smázla??? :)) pánejo:))))
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 28.7.2005 >

Já si nemůžu pomoct:

 

- Dovedeš úlohu ?

Je šťavnatá jak ovoce

trhané o málo,

jen o malinko po dozrání

 

-Dovedu. Oblohu

Chceš přivolati, píšťalo ?

Chtěla bych přivolati !

Co po mně pomněnka chce ?

 

-Tak pískej modrou,

pískej růžovou

a nestarej se o květiny

 

A mraky zapískej,

s kterými připlovou

slzičky Mariiny

 

To je taky Orten, když už s ním Aquarius začal. :-) Abych vysvětlil proč, krásně a nenásilně to plyne a to mi u tebe trošku schází. Mám dojem, jako by si ten rým před sebou hrnula ještě moc silou. Jo, není to jednoduché... :-)


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 28.7.2005 > jan(ek)> 

To bude asi tím, že nejsem Orten...každý jsme jiný, tak už to na světě bývá... Víš, nikdy nemůžeš nikoho s nikým srovnávat a v ničem.To je jen hloupá lidská vlastnost.Jsou lidé dobří...lepší...a nejlepší...?...a v čem.....?Stále soupeřit o prvrnství ?.....z toho vzniká jen pouhá závist a nenávist. Já si udělám na každého svůj úsudek, ale neříkám, že je lepší než ....ten či onen.......On je jiný....a jsem na začátku...každý je jiný....Děkuji za pozornost..


<reagovat 
 jan(ek) (Občasný) - 28.7.2005 > ALISSIE> Já tě přeci nesrovnávám s Ortenem, jen jsem chtěl na příkladu ukázat co mi na tvé básničce neštymuje. Tudíž srovnávám něco s něčím, nikoliv někoho s někým... :-)
<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > ALISSIE> 

dík!! to je ono:)

 

bláboly asi jak pro koho, viď? mně se Tvé básně moc nelíbí, ale nepovažuji je za bláboly

 

pa


<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 28.7.2005 > jan(ek)> V TOMTO PŘÍPADĚ JE TO ÚPLNĚ STEJNÉ...Mimochodem já jsem na rozdíl od pana Ortena, veliký, veliký laik...a básněmi se neživím....je to jen má záliba...ale i tak ti děkuji.-))
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 2.8.2005 > ..........> 

Já nemohu říci, že se mi tvé básně nelíbí....jsi na jiné vlně než já....ale když mám pocit, že je něco blábol....tak to dám vědět....


<reagovat 
 Aquarius (Občasný) - 1.8.2005 > ALISSIE> 

"pan" Orten tyhle básně napsal v pubertě a nedožil se ani konce VŠ, takže se dá říct, že byl taky lajkem..

Básněním se neživil, jen do nich ukrýval to, co nemohl nikomu říci..a nebo chtěl říci celému světu, ale ten za německé okupace židy neposlouchal.


<reagovat 
 .......... (Občasný) - 2.8.2005 > ALISSIE> a smažeš svou poznámku pár dní starou, kde jsi říkala něco docela jiného, co by se ti teď nemusela hodit ... ano, jsme na poněkud jiné vlně:) ráda si budu blábolit dál:)
<reagovat 
 BELA1 (Občasný) - 2.8.2005 > Aquarius> 

V dnešní demokracii,to máme také těžké..(můžeme říkat vše nahlas):-))).málo kdo se svěřuje básní...atd.


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je dvě + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter