Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Krátký příběh z kolekce Příběhy a jiné vážky ze Života
Autor: lacetka (Občasný) - publikováno 5.8.2005 (08:58:31)
další>

Byl jeden mladý indián.. a říkali mu Myší pírko, to proto, že jeho oděv byl šitý z myších kožek, co ulovil, zabil a vyčinil.

Byl to velmi samotářský muž a přesto, že mnozí se s ním rádi stýkali a přátelili, on se lidí bál a tak byl nejraději sám.

A ještě radši u toho lovil.

Jednou, zas, když ležel na oschlé mezi a vítr podzimní Pírkovi svištěl u ucha, šel kolem starý indiánský muž a zeptal se, co loví.

“Nevím, uvidím, co se přihodí, proč?” otočil se Myší Pírák po indiánském dědovi.

“To je přece jasné”, usmál se shovívavě muž a tváře se mu rozjasnily, blýskaly se moudré oči..

“Chápu, že svou vytrvalostí a ještě možná více nudou leccos ulovíš,

jsi šikovný a dobrý lovec, to přece víš. Jen, když víš, co chceš chytit, na co políčit a počkat, kde a jak, v tom je přece sakrarozdíl, díš?

Tvá odpověď,

že nevíš a počkáš, co se přihodí mě děsí. Nepřál bych ti vědět, co vím, že se stane, ještě než příště, dneska, teďka ulovíš.. Budeš uloven sám a jako náhodně spatřené rychlé sousto jistě dobře posloužíš.”

“Ale to je Smrt?”

“Jo. To jinak ani není. Díváš se do očí svému... “ a v tom byl mladík zajat, obrovskými drápy jištěn při zemi a než se nadál, jakýsi zobák již ho kloval, stal se večeří neskutečnému Supovi. Pak i ten stařík zmizel a celý ten Sen o hloupém Honzovi, alias indiánovi, co přestal býti lovcem, když mu kdosi kdesi řekl, že takhle se přece neloví.. Ach ano.

A tím končí krátký životní příběh Indiána Myší Pírko, co ho tak nevím už proč všichni volali.. tak, jak si to i on sám vlastně přál.

Škoda ho, za to ty myši všude kolem Pírka nestály..

Jenže, jak ten starý dobrý muž mu říkal:

´ jo, to jinak ani není..

teď, to je smrt,

díváš se do očí svému.. Osudu?´ nebo, kdoví..

Už jsem vlastně dávno měla skončit.

Jen, byl tak sám...

Prostě, tenhle “vymyšlený” starý indiánský příběh se mi vždy líbilo číst..

Howgh



Poznámky k tomuto příspěvku
maxima gali (Občasný) - 5.8.2005 >

je to zaujímavo napísané, i keď mi sem tam niečo vadí, len neviem čo...

témy všeobecne propagované medzi ľuďmi sú náročné na spracovanie, je v nich síce hlboká pravda, ale veľmi ťažko sa spracovávajú


Body: 4
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 5.8.2005 >
Body: 1
<reagovat 
celej on (Občasný) - 5.8.2005 > Přišlo mi to celkem fajn. Technicky nenáročný a jestli jsi to ani nevymyslela...
Body: 3
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 5.8.2005 >

Je to docela milý příběh, jen mě na něm vadí tolik sloves ve větě. Máš tam místa, která jsou tvořena výhradně slovesy - "Jen, když víš, co chceš chytit, na co políčit a počkat, kde a jak, v tom je přece sakrarozdíl, díš?"

 

Taková zvláštní kostrbatá věta: "Nepřál bych ti vědět, co vím, že se stane, ještě než příště, dneska, teďka ulovíš."

Možná je to jen takové optické. Mnoho čárek za sebou, vložené věty atd.


Body: 3
<reagovat 
Rabb (Občasný) - 10.8.2005 > Je to celé jaksi kostrbaté, jak bylo zmíněno výše. Chtělo by to upravit. Pár vět tam nedává smysl a v celém textu se špatně orientuji.

Nic mi to neřeklo...
Body: 2
<reagovat 
ztratila (Občasný) - 11.8.2005 >

V kontextu nekonečné totemí dobrodružnosti jednoznačně osvěžení a málem příslib naděje.

 

Z textu mám ovšem trošku pocit, žes to psala v opilosti, těsně po probuzení nebo tak nějak:)

 

Je to zmatený, roztěkaný, ale něčím křehký... Něco tam prostě je.

 

A bylo by fajn, kdyby ses k tomu vrátila, porochala se v tom a ty rozházený slůvka nějak smysluplně urovnala a -

 

Pro mě to vychází nadějně. Těším a jsem zvědavá na něco dalšího.


<reagovat 
lacetka (Občasný) - 11.8.2005 >

Děkuji za čtení, díky -> jo je to velice "neskladné", ach ano..

Rabbova "kostrbatost" je krutá, ale pravdivá ->

chápu to, je takové "divné psaní" ..

.."četla jsem to však mockrát už"  a tak nějak je mi jasné, že "lepší už to nebude". 

Jednu chvíli jsem přemýšlela o tom co "vadí" - dokonce jsem zapochybovala o tom, zda ten příběh "jecelý", zda z toho "nevypadlo" něco jako "střeva"..  Průšvih je, že to je zřejmě uplně "prázdný příběh" nebo co..

 

..a to mám "od začátku" jakési nutkání hodit to ještě do angličtiny - > A Short Story.. There was a Young Indian and they called him Mouse SmallFeather.. because his clothing has been made from mouses skins, which he hunted, killed and skined.. Třeba to bude ještě "horší"


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 11.8.2005 > lacetka> Nech to trošku uležet, a pak se k tomu vrať. Uvidíš, že se na to budeš koukat jinýma očima;)
<reagovat 
 lacetka (Občasný) - 23.8.2005 > Lamarski> 

dobře, to jsem ještě neudělala, pravda..  Lamarski, a Tobě se stává, stalo už,  že jsi posléze předělával "něco starého" co se uležávalo (aniž by to třeba tušilo zatím) a Ty jsi to "viděl jinak" -> a co?

omlouvám se za "takový" dotaz, vím, co mi chceš říct, jen zkoumám, jestli nevíš, co bude "poTom", třeba "jiné oči nestačí" if you know what I mean - a ahooj/te


<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 25.8.2005 > lacetka> I know exactly what you mean;) Mám bohatou zkušenost s uležením svých věcí. Před několika lety jsem rozepsala takový malý nápad na pár stran, pak mi přišlo, že by nebylo špatné to ještě rozepsat. Pak nebyl čas a vrátila jsem se k tomu až asi za rok. Víceméně jsem to celé přepsala, připsala pár věcí navíc a zase nechala u ledu. A tak to šlo až do teď. Výsledek (ovšem opět prozatimní) si můžeš přečíst tady na totemu. Uvidíš markantní rozdíl mezi povídkami ze života (které uležet nenechávám) a zbytkem na kterém mi záleží:) tak hodně štěstí a hlavně psaní nevzdávej!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
0 (1) 2 16
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter