Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 27.4.
Jaroslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kostra
Autor: Kavka (Občasný) - publikováno 4.8.2005 (19:23:18)

MOTTO:

 

               „Pochopit ostatní je někdy jednodušší, než pochopit sám sebe.“

 

„Jsem jen kostra…

Maso, svaly, kůže,… vše zmizelo v nenávratnu…

Rozdala jsem se!

Chceš kousek ze mě? Utrhni si! Nečekám za to tvé díky, jen neváhej a trhej! Vezmi si ze mě mou sílu, dokud můžeš.

Chceš mou duši? Taky si kousek vezmi. Pro tebe je zdarma. Neptej se, co pro mě můžeš udělat, to není správná otázka. Řekni jen, co pro tebe mám udělat já.

 Chceš mé srdce? Na co je mi srdce bez svalů a bez tepen. Jen si ho vezmi. Stejně už dlouho tluče jen pro tebe. Moje srdce bez tvého je jen polovina, na co mít polovinu, když můžeš mít celé? Zdráháš se vzít si ho? Proč? Zemřu, ale ty budeš žít a dokud žiješ ty, žiju i já. Jen ber a nenech se pobízet.

Chceš i můj mozek? Mé nápady a myšlenky? Mou chytrost a inteligenci? Vezmi si je! Všechny mé myšlenky se točí jen kolem tebe, moje nápady patří jen tobě. Chytrost je mi k ničemu, když nepomáhám tobě. A inteligence? Když jsem s tebou, jsem jako malé dítě a nevím, co je inteligence. Jen si vezmi všechno. Už jen kousek zbývá...

A co mé oči? Tolik se Ti líbily. Dám Ti je. Porozhlédni se po světě mým pohledem a podívej se do zrcadla, abys věděl, jak vypadáš v mých očích.

Moje plíce si vezmi taky. Už dlouho dýchají jen za tebe.

Cítit bolest? Ne, to není bolest. Pro tebe je všechno slast a radost…

Jsem jen kostra opřená o zeď kabinetu, ale jsem šťastná, protože jsem se rozdala pro tebe.

 

V zapomenutém, zaprášeném, pavouky prolezlém kabinetě tleje a práchniví kostra. Zapomněli na ni. Už dosloužila. Ona ale nezapomněla na něho. Rozdala se mu a potom zase jim…

 

Všichni se rozdáváme. Jsme jako ta kostra. Na některých vídám ještě zbytky orgánů, ale u nikoho nevidím srdce, protože to rozdáváme ze všeho nejraději. Kousek dáme tomu, kousek zase jinému, ale když dáváme celé, nikdy ho už nedostaneme zpět a bez srdce…bez srdce se nedá žít…Skutečné srdce nenahradí žádná transplantace. Vždy to bude jen náhražka toho, co jsme kdysi měli…

KONEC

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Jarmila Svobodová (Občasný) - 5.8.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jarmila Svobodová (Občasný) - 5.8.2005 >
<reagovat 
celej on (Občasný) - 5.8.2005 > Je to dobré mě se to líbilo. Skoro se z toho dá citovat:) ale vůbec jsi nevystihl, podle mě, tvé motto: „Pochopit ostatní je někdy jednodušší, než pochopit sám sebe.“
Ale proč? Něco jsi napsal a přismahl k tomu motto, aby jsi tomu dodal štávu? Nebo přidal na serioznosti? Podle mě tam vůbec nepasuje a člověk celou dobu hledá souvislosti, které se k tomu mají pojit. Ale nenachází...jinak fajn sice to postupně spadá do ubíjející monotónosti a delši text už by byl nudný. Takhle to bylo ještě dobře vyměřené.
Body: 5
<reagovat 
 Kavka (Občasný) - 6.8.2005 > DondedoG> 
Motto je spjato s osobou,které je povídka věnována. Takže se nedivím, že Ti to nedává smysl.
A ještě jedna připomínka. Jsem žena. :-)Tak zase někdy...
<reagovat 
 celej on (Občasný) - 7.8.2005 > Kavka> Sakryš! A to jsem říkal, že nejsem žádný šovinista!!! Promin...
<reagovat 
Rabb (Občasný) - 9.8.2005 > Velice dobré. Takováhle dílka, kdy se hlavní hrdina (i když je to jen kostra) zamyslí a vše co mu letí hlavou se objeví napsané se mi opravdu líbí.

Nemám co bych tomu vytkl, jde vidět, že na Totemu je kvalita dílek velice vysoká.

Děkuji, že jsem si kousek z tebe vzal a něco se přiučil. Vůbec nelituji těch pár minut, co mi zabralo přečtení... :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 9.8.2005 > Něco na tom bude.Dobré poučení pro lidi, kteří v tom nemají jasno a měli by!!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 9.8.2005 >
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 9.8.2005 >

Nebudu bodovat, protože by mi výsledek nějak nepřišel fér. Jazykově mi to přijde v pořádku, povedený, kultivovaný. A dala bych pět.

 

Obsah vidím jako velmi intimní a kdybych chtěla bejt hodně odvážná, plácnu, že je v tom nějaký zašmodrchaný milostný vztah s podivným, nepříliš optimistickým rozuzlením.) Na první pohled vypadá obecně, čili jasně lze počítat s nějakým přesahem - ve výsledku je to ale příliš uzavřený, jako by soukromý, ten přesah je, ale převažuje dojem toho soukromýho smutnění... Člověk pak má pocit, že to spíš než literární text je něco, co bys měla spíš říct tomu dotyčnýmu řečí srozumitelnou a velmi, velmi konkrétní. A za ten obsah bych dala něco mezi 2-3.


<reagovat 
 Kavka (Občasný) - 12.8.2005 > Ztratila> Zase takove intimni to neni. Osoba, ktere je dilko venovano, je kamaradka, ktera mi dala ukol, abych ji popsala. Hodne to souvisi s Maskou bez duse. Je to vlastne o tom, ze kazdeho vidis trosku jinak, nez jaky ten clovek ve skutecnosti je. V tomto jsme si s tou kamaradkou podobne. Takze asi tak:-)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 15.8.2005 > aha, už som v obraze.)
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 11.8.2005 >

Ta myšlenka uvnitř se mi líbí. Hezky se to čte. S koncem bych však částečně nesouhlasila. Když svoje srdce během života rozdáme celé, pak i my od ostatních dostáváme kousky jejich srdcí.


Body: 5
<reagovat 
 Kavka (Občasný) - 19.8.2005 > Lamarski> To máš sice pravdu, ale to už není tvé srdce, ale někoho jiného:-) Takže částečná transplantace:-)
<reagovat 
 Lamarski (Občasný) - 19.8.2005 > Kavka> :)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter