Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 17.4.
Rudolf
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Jean Renoir na ČT2
Autor: westfood (Občasný) - publikováno 21.6.2001 (00:34:24), v časopise 25.6.2001
Neděle 24.6 23:10 na čt2 Jean Renoir - Pravidla hry
kvalitní černobílá kinematografie 30.let

Jean Renoir - syn malíře Augusta Renoira
Báječná možnost shlédnout práci autora filmu "Člověk Bestie" jenž již v prvních vteřinách filmu, pomocí střihové montáže, vtahuje diváka do kouzla filmu.
Nejsem si jist zda jsem Pravidla Hry již viděl, ale myslím že ho můžu doporučit všem příznivcům stříbrného plátna. Asi se nebude jednat o střihovost a rytmicitu člověka bestie (na nějž se těším až ho uvidím) ale jež poskytne převelmi kvalitní filmový zážitek.

P.S. to godard: narazil jsem na rozhovor wenders x godard, jenž mi potvrdil mé názory na J.L.Godarda a tak snad do příštího týdne zrestauruji moji před dávnem započatou úvahu o mém nejoblíbenějším režisérovi.

z tv.seznam.cz
Robert de la Chesnaye pozve slavného dálkového letce Andrého Jurieuxe mezi loveckou společnost na svůj zámek. Netuší, že Jurieux měl poměr s jeho ženou Christinou. Robert sám je zase zapleten s Genevievou de Marrast, což Christina dávno ví. Když si Robert všimne, jak Jurieux flirtuje s jeho ženou, vyvolá rvačku. Souběžně s tím se rozvíjí milostná romance mezi sluhou Marceauem, který tajně pytlačí, s komornou Lisette a manželkou hajného Schumachera. Když dojde k politováníhodné události, všichni se snaží o jediné - nevyvolat skandál a vše ututlat.
Pro kritiku úpadku současné společnosti, především horních deseti tisíc, zaujalo domácí obecenstvo k filmu Pravidla hry zcela odmítavý postoj. Možná to bylo právě proto, že Renoir poukázal až příliš jasně na krizi vědomí celé francouzské společnosti konce třicátých let.


Poznámky k tomuto příspěvku
Godard (Občasný) - 22.6.2001 > Fajn :-)
<reagovat 
westfood (Občasný) - 25.6.2001 > sorráč, omylem jsem zadal pondělí, ale ve skutečně to byla neděle (včera), jak je to teďka.
Pravidla hry nebyli zas tak geniální ukázkou filmařiny, ale velmi slušně pojatý příběh, který se nemá za co stydět, neb i po 70 letech, nevyznívá pateticky, ale úplně normálně, i přes kulturní a společenské reálie dané doby.
Jedničku ten film má za pro mě úžasné scény z lovu na králíky a bažanty. Není to moralisující natož patetické ale skutečně přirozené.
I když králíci a bažanti skutečně umírali, dané v rozdíl dnešní a tamější ekologické uvědomělosti tvůrců.
Byl jsem ospalý večerem a tak jsem více nepostřehl, video nemám, tak to shlédnu až na svatého dyndy.
<reagovat 
westfood (Občasný) - 25.6.2001 > , tak to znova shlédnu až na svatého dyndy.

resumé, slušné, ale není potřeba vidět tento film. O nic zas tak nepříjdete, jen o poctivou práci.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter