Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Frantova meditace o Hexagramu lásky z kolekce Frantovy meditace a "vnitřní" obrazy
Autor: Miloš... (Občasný) - publikováno 22.8.2005 (11:34:09)
další>

Je to už mystika, nebo ještě není, když jde někdo takovouto cestou??…

Já osobně mám teď meditace spíše zaměřené na psychologickou podstatu vlastní osobnosti a TO, co je, když se neupínáme na to, čím se všemožně snažíme být…Psychologické principy jsou ještě popsatelné,  když se jejich změnou přístupu změní naše vnímání nás samých i světa, to už se musí zažít.

 

Frantova meditace o lásce

 

Předmluva: Ačkoliv se to může zdát zvláštní, tak poslední dobou vidím věci silně zjednodušeně. Velkou část svého duchovního života jsem zasvětil tarotu, meditaci, hermetice, astrologii i numerologii. Kromě meditací a cvičení jsem vypracoval desítky horoskopů a numerologických rozborů. A čím dál tím víc cítím, že tudy cesta nevede, tady se cesta dá jen částečně pochopit. A tak předkládám následující meditaci. Dostal jsem se do ní spontánně, pouštěl jsem si písničky o lásce ze 60. let. Nevím jaká dimenze to byla, ucítil jsem velkou úctu k ženám a k Panence Marii, kéž je svatá Matka pochválena.

Na konci meditace jsem byl dítětem a potkal jsem Krista jak slouží mši sv..

Řekl: „Zas budu sloužit mši. Vzpomínáš Krištofe?“ Doufám, že lidé najdou při Jeho mši více lásky. Jeho příchod předpovídala jak Bible, tak i Korán. A my ho moc potřebujeme. On nás povznáší nad zákon, dává nám usmíření a Lásku. A my ho musíme přijmout. Židé i muslimové Krista odmítají. Ale bez Jeho Lásky a odpuštění zemřeme strašnou smrtí a to nejen lidskou, ale i duchovní.

Tak tady je jedna meditace, jenž snad naplní Srdce lidí, kteří ji budou číst …Láskou:

 

HEXAGRAM

 

Starý židovský symbol Davidovy hvězdy, symbol ochrany, který doprovázel a chránil Izraelity. Ale také starý symbol Indů vyskytující se v jejich prastarých mandalách.

O čem však skutečně je? O lásce! Že ne? Že blábolím?  Něco tak složitého, že se to vyskytuje i v kruzích mágů kreslených při evokačních rituálech a já blbec tu cosi kecám o lásce?

Je to ale skutečně tak. Dolní trojúhelník ukazuje na jangové (lehké) živly ohně a vzduchu stoupajících vzhůru.  A také náš vzestup od pragmatičnosti, materialismu a přízemnosti k lehkosti bytí.

Horní trojúhelník znázorňuje Božské tvořící hmotu a sestupující do projevu coby vodu měnící se v zem.

A nebo také obráceně, či vše najednou. Božský oheň sestupující do hmoty a očištěná hmota měnící se v božský Duch.

Ale proč to vše?

Protože tvoření bylo, je a vždycky bude aktem lásky. Není třeba žádné magie, jógy, mystiky, ani astrologie, tai-chi, channelingu a já nevím čeho ještě. To jsou všechno pragmatické nauky, jenž obalují naše srdce. Naše srdce by především mělo zářit láskou ve středu hexagramu a oživovat ho. Pak by i vědění, odvaha, chtění (vůle) a poznání, tj. čtyři živly: voda, oheň, vzduch, země byly zcela ve službách božího Ducha.

Na tomto místě bych také chtěl vzdát hold ženám. Protože více cítí a milují a skrze své mateřství přinášejí skutečnou oběť lásce.

To my muži nemusíme. My musíme mozek oklamat svojí astrologií, psychologií, procenty, pragmatismem, magiím mystikou, ale naše srdce bývá často prázdné. A často jsme tak hluší, že zraňujeme i ženy jenž nás mohou tolik naučit o lásce.

Cílem našeho mystického snažení je božská Láska, jenž nás nakonec přijme a pohltí. Ale božské Lásce nás učí láska lidská. Člověk se nejvíce povznese, když miluje a toleruje. Vždyť i na Stromu života je Chesed-Milost blíže k bohu než Gevura-Přísnost. Je pravda, že na této úrovni ještě musíme budovat most k Otci, Synu i Duchu svatému (tj. k hornímu trojúhelníku sefirot) přes moře nenávisti a zrady. Zde musíme použít rozum, odvahu, vůli a sílu abychom dospěli k Porozumění. Ale pak… Pak už je božský rozměr bytí, který dává nadhled bez myšlenek, vědění bez myšlení, rozšířené vědomí, které normální člověk nezná a nechápe. Nechápu ho myšlením samozřejmě ani já. Proč?

a)      Jsem normální člověk žijící normální život

b)      Rozšířené vědomí je stav transpersonální. A já se v transu neumím věnovat své práci, své ženě, ani normálním lidským povinnostem. Jen tak mimochodem, zkusili jste někdy během rituálu nebo meditace či kontemplace, jenž vás vynesla nahoru, jít na záchod? A přece je to také někdy potřeba

c)      Nemám na to věk. Skutečné stáří je úctyhodné. Dnešní staří lidé spíše litují, že nemohou konzumovat či hromadit tak jako za mládí, litují, že se nemohou oddávat svému tělu. Ale my musíme vše odevzdat na konci života tomuto světu a stáří je tak přirozenou přípravou na vstup do duchovnějšího rozměru oproti tomu našemu.

 

Až o tom možná budete přemýšlet, vezměte si do rukou hexagram, nebo si ho prostě vizualizujte a do jeho středu obrazně vložte celé své milující srdce abyste mohli prožít mystickou svatbu mužského rozumu a ženské intuitivní lásky, nebo prostě jen tak dejte něco hezkého své partnerce (partnerovi), kterého máte rádi. Snad tak objevíte skutečnou mystiku.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Pescatore (Občasný) - 22.8.2005 >

Miloši..., s tvými rozbíhajícími se úvahami mám celkem problém. Nedržíš se u toho, co si zvolíš na začátku, a spojuješ dohromady páté a deváté, hexagram, jin-jang s Božím duchem a Panenkou Marií, muslimy a židy s významem mateřství a ženských schopností jít rychleji k centru moudrosti. Tohle je přesně ta linka guláše, kterou zcela oprávněně kritizují ti, kdo v označení něčím "mystika" cítí neupřímnost a příliš vábivou směsku magie, mystiky, tarotu, numerologie, alchymie, šamanů i tatrmanů. Jistě, že duchovní věci lze ve stavu kontemplace či meditace zažít v různé míře spojitě.

Úroveň archetypů je taky pěkně rozsáhlá. Ale podávat to pak takto namíchané jako guláš? Pokud s tím vším máš propojené zkušenosti, prosím. Z té tvé úvahy zde to ale na mne nedýchá. 

Takovéto míchání: not my way. 

A onen pohled o tom, že my Krista musíme přijmout, jinak zemřeme strašnou lidskou i duchovní smrtí beru jako neradostného bubáka na strašení druhých. Velmi lituji, ale takto (z mého) úhlu pohledu ne.


<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.8.2005 > Pescatore> Díky za názor Pescatore. Tohle je ovšem Frantova meditace a uveřejňuji jí na základě jeho požadavku. A nevyzdvuhuji jí a ani ji nekritizuji, ač bych mohl ze svého úhlu vnímání, ovšem i toto podle mě může být dobrá cesta pro začátek (či pro pokročilého uvěmomění si toho, co mu shází) tak jak je a zároveň je ukázkou toho, že to můžeš uchopit "téměř" jakkoliv, je-li ti to blízké a zároveň to vždy má své ale! a omezení... Ale hlavní zůstává vnitřní touha, záměr a výběr metody a provedení je jen už na tvé úrovni a vyzrálosti, čemuž odpovídá i výsledek. Předládat "ryzí" mystiku je zde, jako kdekoliv jinde přinejmenším neplodné...Buďto k ní člověk má dozrát a cesta se najde, nebo hold dostatečně nechce a nemá to ani v živ. úkolu, a dozraje v jiném životě. Vždyť o nic nejde, vše je jen hra a o co jde Stvořiteli hry??
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 22.8.2005 > Miloš...> 

Ok. Přehlédl jsem, že jde o Frantu, tedy někoho dalšího. Nu, nepozornost. :-)

S tou hrou a stvořitelem hry, no nevím, slovo hra mi až tak úplně nesedí. Ale myslím, že z jistého úhlu se to tak dá brát. Domněle sebe-vážné se ukazuje jako hra iluzí a sebeklamů? 


<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 22.8.2005 > Miloš...> Ještě dodatečná omluva, trochu zhurta jsem to vzal, ten svůj pohled.
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.8.2005 > Pescatore> ...To neva. Hra Života to podle mě beze sporu je. Navíc všechny pohledy co nejsou absolutní, tedy bez ohledu na čas a prostor a tím i jakoukoliv předpojatost a zosobnění se s jakoukoliv rolí, jsou nutně už ve světě stvořeném dle určitých zákonistostí, smyslu a rolí a tím i omezené, stávají je na čas projití či "prokouknutí" obětí té hry, tak jako ve snu jsme plně jen ve snovém světe, dokud si sebe neuvědomíme i v jiné realitě, a to už obvykle následuje probuzení a zjištění, že vše je jinak. Podobně i v mystice, jen po kapkách a sic "věčných okamžicích", které ale rychle vyprchávají po návratu do známé omezenosti, začínáme vnímat vše z jiné perspektivy, jiným Já. Toť dle mého mystika v praxi. Vše ostatní jsou je hry více či méně užitečné jako příprava na toto.
<reagovat 
Robinsonka (Občasný) - 23.8.2005 > Jenže vážení na hajzlu taky nejste sami, tam vám taky asistuje přiměřený počet neviditelných bytostí, kteří se snaží, abyste se alespon tam dokázali ze sebe dostat, to co vsude jinde ne :))))))))))))))))))))

příjemné uvolnění vážení
Body: 5
<reagovat 
Robinsonka (Občasný) - 23.8.2005 > kabala se skryte dostava do popredi, to je videt i vnejsimi projevy, citlivy, jako Franta to vnima dobre, Daviduv stit je velice aktualni pro zasvecence prave v teto dobe. tudiz je videt, ze dobre texty, ale na nespravnych mistech. To je lepsi mlcet, nez to davat k dispozici pro pitomce
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 22.8.2005 > Tohle můžu s fleku podepsat , jen jedna osobní zkušenost - lze-li jít na záchod při meditaci to také nevím , ale vím , že lze meditovat při sraní .
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.8.2005 > jiri-jirik> :-) To se mi nikdy nepovedlo.-)) Ovšem záchod je jinak prima, protože se tam jako málo kde jinde člověk dokonale uvolní...-)))
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 22.8.2005 > Miloš...> Miluju debaty vo hajzlu - mimo ono uvolnění , dost na jisto zaručuje samotu a to je dneska vzácnost.
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.8.2005 > jiri-jirik> Ale lidí rádi unikají a stále hledají jakékoliv potvrzení ve vnějším světe skrze druhé. Až když nesedí na h., ale jsou v něm, přicházejí na to, kým vlastně jsou...-)))
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 22.8.2005 > Miloš...> ... a inštituce hajzlu opět povýšila coby kritérium sebepoznání .
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 30.8.2005 > jiri-jirik> A konec konců: přes průsery vpřed, když to nejde jinak,-) i to je cesta k poznání a přeměně sama sebe uvnitř sebe...A co jiného je svět??, než na miliardy kousků rozstříštěné a vzájemně se odsrážející naše já???
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 30.8.2005 > Já je vše a vše je nic . Pláču nad válkami kříže , svými slzami hasím hranice žen a svou láskou křísím moliony židů ...    Cítíš to až takto ?
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 31.8.2005 > jiri-jirik> Tak zrovna ne e. Že vše je nic můžou tvrdit jen povrchní buddhusti. Ve skutečnosti za vším je nic známého a naší omez. myslí pojmutelného, ale je třeba to prožít, jak vypadá svět za zrcadlem, je tam jakoby vše naruby.
A nějaké hranice žen a židy bych do toho netahal, ani nevím čeho?...
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 31.8.2005 > Omlouvám se , já někdy blbnu .
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 22.8.2005 > i já si myslím, že v jednoduchosti je síla, proč věci komplikovat, když za vším stvořeným je v podstatě láska, jinak by nemohlo nic vzniknout, jenže já mám tu smůlu, že jsem se po různých těhle stycích s tím uvnitř a za, vizualizováním nebo zjevením Panenky a tak, propadnul do psychózy, což asi bylo dáno tím, že jsem po delších stavech nesebedůvěry a různých komplexech své ego v těchto stavech nechal řádit a ono mě spolklo a tak... takže se vlastně meditací a podobného potom musím tak trochu bát, aby to se mnou zase nezacvičilo, je asi třeba v těchto věcech jakási vnitřní pevnost a kázeň, a tu jsem moc neprojevil... 
Body: 5
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 22.8.2005 > stanislav> No jo, ale rozlišit vnímání rozšířené vnitřní reality, což člověk zprvu může vnímat jako svojí fantazii, od svých předstat, tedy naprojektovaných přání do duchovní sféry je vskutku oříšek. Proto vždy byli a jsou šamanové, guruové a kněží u kterých se rozšířené schopnosti min. předpokládají, ovšem nenaletět tomu samému z jejich úst je stejně tak těžké, pak pomůže při rozlišení jen pocito-intuice probuzená niternou touhou po individuaci a zkušenost co rozdělí zrno od plev...
<reagovat 
 Pescatore (Občasný) - 22.8.2005 > Miloš...>  ba prauda praudoucí.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 22.8.2005 > Miloš...> Ono se to ani moc rozlišovat nedá - začne to jako ubohé přání vyhrát ve športce a skončí nádhernou vizí panny , která roztrhá tiket a požehná nehodného rozšířeným vědomím coby kvalitnějším statkem , než sou prachy.
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 30.8.2005 > jiri-jirik> No, když je to spontální, tak má tak jako tak cenu, že v člověku probudí trochu toho duchovního smýšlení, pokud se do toho ovšem jen nechce uzavřít před nepříjemným světem, co nedá vyrůst jeho egu...
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 7.9.2005 > jiri-jirik> Co to máš pořád s těma panama a nevěstkama. Koukám, že v tom nemáš stále jasno, nebo už jsi pochopil? Musíš asi nejdříve začít sám u sebe, pak dostaneš to co potřebuješ. :-)))
Doporučil 
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 7.9.2005 > sibyla> Až pochopím , má krásná věštkyně , zařvu heureka tak hlasitě , že to jistě uslyšíš . Zatím jsem zde pro Tebe malý , na hnůj odložený , nechápající .
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 7.9.2005 > jiri-jirik> No tak takhle jsem to nemyslela. :-))) Určitě někdy pochopíš. A víš vůbec co vlastně skutečně chceš? Děláš to, co máš rád? A jsi s lidmi co máš rád a chceš s nimi opravdu být?
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 29.9.2005 > Tohle jsem sem dávala 8.9. a žádná reakce:

Krásné :-))) Díky moc. Tohle mě opravdu oslovilo a trochu mi to i vehnalo slzy do očí. Taky to tak cítím. Myslím si i já, že tarot, skleněné koule, magie, různé sošky atd. není to potřeba. Skutečná láska a pravda se musí prožívat. To má každý v sobě a tyto náhražky moc nepotřebuje. Díky ještě jednou, moc jsi mě potěšil a zlepšil jsi mi náladu. :-)))) Jsi vnitřně krásný a bohatý člověk. /Vzhledově nevím, to Tě neznám./ :-))) Taky bych asi napsala, šťastná to žena, myslím ta Tvoje. :-)))

<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 4.10.2005 > sibyla> Jo ty myslíš tohle, aha.-) Tak to zítra ukážu Frantovi až za mnou přijde do práce, před měsícem měl svatbu s Terezou a tou mystickou s božským já v Srdci už pár let prochází a snad vydrží celou transformaci.-) Neb vletět do meditací jde poměrně snadno a rychle a někdy i nečekaně, ale přijmout pak vše co přichází a přitom se neodklonit, nestrčit zpátky hlavu do svých iluzí už zvládne opravdu málokdo....
F. ještě nemá internet, ale právě mu budu dávat počítač kvůli hvězdaření.-), tak se možná časem i připojí.-)) Jinak je to člen Univerzálie - neplést s Unitáři.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 4.10.2005 > > Jo tak, tak moc pozdravuj Frantu. A ať mu to v manželství vyjde. Univerzálii neznám. O co jde? Jo tak to jsem myslela na něj, já jsem si původně myslela, že jsi to psal Ty, tak už jsem doma. /Já ty okolní reakce moc nečtu, tak jsem nevěděla, že jsi to nepsal Ty, i když ten název mě mátl./ Ale Franta je podle mě v pohodě a je hodně srovnaný v sobě i okolo. :-))) Tak budu ráda, když mu to ode mě vyřídíš. :-))) Já taky nemám doma Internet, no co se dá dělat. Snad si ho časem pořídím. Jo chtělo by to asi více mužů jako Franta. :-))) No snad mi taky nějakého ze shora sešlou. :-)))
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 7.9.2005 > Krásné :-))) Díky moc. Tohle mě opravdu oslovilo a trochu mi to i vehnalo slzy do očí. Taky to tak cítím. Myslím si i já, že tarot, skleněné koule, magie, různé sošky atd. není to potřeba. Skutečná láska a pravda se musí prožívat. To má každý v sobě a tyto náhražky moc nepotřebuje. Díky ještě jednou, moc jsi mě potěšil a zlepšil jsi mi náladu. :-)))) Jsi vnitřně krásný a bohatý člověk. /Vzhledově nevím, to Tě neznám./ :-))) Taky bych asi napsala, šťastná to žena, myslím ta Tvoje. :-)))
Body: 5
<reagovat 
 Miloš... (Občasný) - 5.10.2005 > sibyla> Myslím,že to není tak úžasné.Napsal jsem to ve stavu rozšířeného vědomí,které je zatím spíše inspirací pro normální život.Ale co by byl život bez božské inspirace?Franta
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 5.10.2005 > Miloš...> Pro Frantu: Mě to úžasné přišlo, tak jsem Ti to chtěla napsat a nepíšu to každému. :-))) Co by byl život bez božské inspirace nevím, ale v každém je část božského. :-) Ale neznám moc lidí jako Ty, kteří by měli ženský a mužský princip tak srovnaný. No neznám Tě, možná to tak není, ale mě to tak přišlo a toto se mi fakt moc líbilo. Tak díky. :-))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(2) 3
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter