Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 23.4.
Vojtěch
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Okamžik inspirace
Autor: vabartos (Občasný) - publikováno 22.8.2005 (22:47:21)
Nepřichází tak často, jak by si člověk přál. Je to takové jemné šimrání, že teď můžete napsat, co máte dlouho na mysli, nebo spíš konečně víte, že se můžete skutečně pustit do psaní. Mně to zrovna dneska chytlo v nohou, tam vám to začalo mravenčit a já jsem si řekl, že to musí ven. Někdy vás napadne, co budete psát, hned. Jindy na to musíte chvíli počkat. Mně napadl nejdřív název. A tak píšu, ani to nebolí. Skládám si slovíčko ke slovíčku jako malé děti. A když je celá věta hotova, ty děti dospějí. Pak už jim můžu jenom přičísnout vlasy a někdy ani to ne, protože si už žijí svým vlastním životem a maminčin nasliněný kapesník, aby jim utřela čmouhu z tváře, dávno nepotřebují, natož otcovské rady. No, a takhle, vážení, vzniká povídka. Vlastně se jen tak povídá, vypráví, hraje se slovíčky a celé se to pak zakončí něčím, čemu se odborně říká pointa. Ale k čemu pointu? Klidně se objedeme bez pointy. To dělají ti odvážnější. Průměrný spisovatel pak raděj sáhne po něčem, co psal na začátku, jako bych třeba mohl končit slovy: „Nepřichází sice tak často, ale když přijde, stojí za to, užijte si ji, nemusí to být vždy jen inspirace spisovatelská, může jít o inspiraci k velkým činům. Té si važte nejvíce.“ To je taková mravokárnější podoba. Může být i verze vychloubačná: „A vidíte, jak krásnou věc může člověk napsat právě díky inspiraci.“ Někdy se ovšem končí tím, že se dojde k závěru naprosto obecnému. Třeba, že tu a tam přepadne inspirace a ono chvění každého z nás, takže není ničím výjimečným. Taky se můžeme trápit či si povzdechnout, proč nepřichází tak často. Ale závěru jsme se věnovali už dost a že se mi ještě končit nechce, na závěr zatím zapomeňte. Stejně bych konec pojal odvážněji a povídku prostě neukončil.


Poznámky k tomuto příspěvku
alias (Občasný) - 22.8.2005 > máš to v ruce :-)

moc pěkný
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 23.8.2005 >
Body: 3
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.8.2005 >
Body: 2
<reagovat 
zirael (Občasný) - 23.8.2005 >
Body: 1
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 23.8.2005 > ? ... povídka ...? .... kde? (asi by to chtělo jinou rubriku, nebo pozornějšího čtenáře) ... jinak mi v tom chybí cosi jako originalita atd, takže proto si myslím, že je to podprůměr
Body: 1
<reagovat 
 vabartos (Občasný) - 28.8.2005 > Quotidiana> Originalita? Co je to originalita?
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 29.8.2005 > originalita je opak tuctovosti
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter