Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Co říkají slovníky z Národní knihovny o Sv.Valentýnu ?
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 14.2.2000 (07:51:04), v časopise 14.2.2000

Co říkají slovníky z Národní knihovny o Sv.Valentýnu ?

(Ottův slovník naučný 1907)

Sv.Valentin. Byl knězem v Terni v Itálii, kde r.306 utrpěl smrt mučednickou. Památka jeho se světí 14.února. V Anglii a ve Skotsku bývalo zvykem, že v ten den (Valentine´s Day) mladí lidé obého pohlaví volívali si buď losem nebo koho ráno potkali, za Valentina nebo za Valentinku; Valentin pak byl povinen své Valentince po celý rok konat galantní služby, jako konávali středověcí rytíři svým dámám. Slovo Valentýn odvozuje se od fr.galant a původ vzniku hledá se v tom, že prý ten den "ptáci se žení". Nový zvyk ten přestává na pouhém zasílání milostných dopisů, často škádlivých.

(Masarykův slovník naučný 1931)
Sv.Valentin, křesťanský světec, který byl umučen 306 v Terni v Itálii. Památka jeho se slaví 14.února.

(Le Petit Larousse 1997)
Valentin (Saint) martyr romain. A´la suite d´une tradition médiévale, la Saint-Valentin, célé
brée le 14 février (début de la période des amours chez les oiseaux) est devenue la fete des amoureux.
(přeložit si SamoDomo :-)

(The Cambridge Biographical Encyclopedia - David Crystal, 1994)
Valentine, St (? - c.269) feast 14 February. Roman priest and Christian martyr, said to have been executed during the persecution inaugurated under Claudius II. The Goth; but claims have been made for another st.Valentine, supposedly Bishop of Terni, taken 60 mi to Rome for martyrdom. The custom of sending lover¨s greetings on 14 February has no connection with either saint, but dates from the later Middle Ages, when it was believed that this day marked the beginning of the mating seson for birds.

Sv.Valentin (?,269) je oslavován 14.února. Římský duchovní a křesťanský mučedník. Říká se, že byl popraven během pronásledování v počátcích vlády Claudia II. Pro svoji věrnost Bohu. Tvrzení však vznikla za jiného Sv.Valentina, biskupa z Terni, prohlášeného v Římě za nějaký čas mučedníkem. Obyčej posílání si milostných pozdravů 14.února má souvislost s oběma svatými, je datován však až od pozdního středověku, kdy se věřilo, že tento den označuje začátek doby páření ptáků.



Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)   Nepublikovat mimo Totem.cz  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter