Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Akkon 2005
Autor: Leodegrance (Občasný) - publikováno 29.8.2005 (23:36:46)

 

Obrácen do dnů kde raší sníh

                podebrán v branách pláčem vyvláčený

 

                                  Bulvárem zbrocen a Vrtulí sesečen

                                                 zkřižné mřou cesty děsem

 

                                  Pod stromy nepřiznáš les

 

Hnu kostmi

         skřípem skrz maso skrz brň

 

                                  Písečná Kosa Scezená Krkavicí

                                  Pro stromy zběhnu vymýtit les

 

                                                                     a pysky sešít sladkým spratkům



Poznámky k tomuto příspěvku
fff (Občasný) - 30.8.2005 > .
avízo na pozdějc
Doporučil 
<reagovat 
 fff (Občasný) - 30.8.2005 > pořezaná_sluncem> ď.)
<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 30.8.2005 > mně se nelíbí to písmo, špatně se mi čte, potom nevím ,co je to akkon, jinak silný a neohraný básnický obrazy, i zvukově, cítím z toho beznaděj, jako by se marně bránil beznaději, pěkný slovo brň, běhá z něj mráz po zádech, připomnělo mi řád německých rytířů v severním polsku, myslím, že to autor ale nechtěl, ale i ten název, sna dse tak jmenovala nějaká jejich pevnost, cítím v tom středověk, kámen, studený moře, studenej řád a pohled někoho, kdo se tomu marně brání, asi se nedá nic dělat.

<reagovat 
pořezaná_sluncem (Občasný) - 30.8.2005 > napíšu zítra ráno něco konkrétnějšího. chce se mi nad tím přemýšlet, nad tím řádem a pískem a zimou.

<reagovat 
honza_bordovicky (Občasný) - 31.8.2005 > Mno já dám čtyři, ale to ne kvůli Kamenolomům:))) ale proto, že mi některé obrazy nic moc neřekly (2. a 4. strofa). Ostatní to ale vyvážily. Proto čtyři;)
Body: 4
<reagovat 
.......... (Občasný) - 31.8.2005 > avi, až budu při smyslech
<reagovat 
jan(ek) (Občasný) - 31.8.2005 > Hele, tak tohle né, takhle navečer... ukládám a někdy za čerstva... ten font je nešťastnej, za prvé se fakt blbě čte a za druhý by se kurzíva měla používat na vložené...tedy pokud to není něco ála manuscript, ale to není... jo, ale to nesouvisí se samotným textem, o tom jindy..
<reagovat 
Lei (Občasný) - 1.9.2005 > Grafická úprava mě upřímně řečeno taky trochu ruší, není to jen font, ale asi kombinace jeho velikosti a té rozstrkanosti po obrazovce. Křižácká tematika mi nic moc neříká, takže se mi hůř hodnotí, ale obrazy jsou tam silné, o dost víc se mi líbí první polovina (mimochodem u mně většinou rašívá déšť:-)), zdá se mi sevřenější a dobře uzavřená tím "pod stromy nepřiznáš les"; druhá polovina se mi nějak sype. Zdá se mi trochu křečovitá ta hlásková instrumentace, když je taková tušená a nepřehání se to s ní, je to z mého pohledu lepší.
Body: 5
<reagovat 
miruna (Občasný) - 1.9.2005 >

sešít pysky sladkým dětem ! ano. začal školní rok,:(

 

a ten font sedí k tomu obsahu
Doporučil 
<reagovat 
fff (Občasný) - 1.9.2005 > .
Body: 5
<reagovat 
Claw (Občasný) - 1.9.2005 >

Obrácen do dnů kde raší sníh * (připomnělo - obrácené oči do sebe, ale to bylo asi jinde)

Pod stromy nepřiznáš les – jo, ale nebylo to tu už někde? – Možná ne doslova, jenom do písmene…

zběhnu vymýtit les *

 

Přijde mi to trošku „přenarážkované“, pochybuji, že jsem všechny dokázala spolknout.

(Ty děti tam sou schválně?)

 

Jinak si začínám na styl zvykat. Žádný pes jiná ves - teda zatím.

 

Sečteno, podtrženo - líbí moc.


Body: 5
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 1.9.2005 > Claw> Díky. Ty děti tam mají být a přesně takhle. Původní varianta teda byla "sladkým spratkům".
<reagovat 
 Claw (Občasný) - 1.9.2005 > Leodegrance> 

sladkým spratkům jsem kdysi říkala andílci - pak mě naučil parchanty jeden parchant


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 3.9.2005 >

Četla jsem, ale nekomentovala. Asi bych se musela znovu podívat na film, či přečíst knihu, aby mi došly všechny náznaky, takhle trochu tápu. Ta středověká atmosférá z toho ovšem dýchá, i příznačná bezútěšnost.

Font mi taky nevadí, myslím, že se k námětu opravdu hodí.

Sladcí spratci by se mi asi líbili víc.


<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 3.9.2005 > Naty> Nemusela. Budiž to pro mě varováním, abych příště neinterpretoval vlastní věci, kdyžtak jen soukromě. Dík za názor.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 5.9.2005 > já bych tedy bez vysvětlení asi netušila :o)
i když zmíněný film jsem viděla, dobrý...
a pysky sešít sladkým dětem *** spratci by byli lepší :o)
<reagovat 
ouvej (Občasný) - 11.9.2005 > Já se vrátím, něco mi říká, že je dobrá, přes všechny archaismy jako je mřou, přes skoro násilné aliterace, každopádně, tu jistou nabubřelost dokonale utlumíš dvěmi verši, pro mě skoro dokonalými, to je to, jak pod stromy nepřiznáš les, a ten závěrečný o sešití pysků sladkých dětí.
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 12.9.2005 >

obvykle nehodnotim, ale rozhodl jsem se udelat vyjimku, za toto:

 

" skřípem skrz maso skrz brň"

 


Body: 1
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 12.9.2005 > Ewonne> Tomu se říká kakofonie. Možná je nepovedená...
<reagovat 
 Ewonne (Občasný) - 12.9.2005 > Leodegrance> jo, to bude kakafonie
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 12.9.2005 >

teraz neviem, tu je pokus o moderno?

tak rozhádzané, že tomu fras nerozumiem... na toto si neviem zvyknúť ani u iných, ale časom sa to možno poddá

 

mne sa viac páčia sladké deti, ako spratci...

 

to je na mňa priveľa, tu treba fakt svetaznalých odborníkov...


<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 18.10.2005 > až teď jsem se dodatečně pobavil nad "Bulvárem zbrocen"... bez té kurzívy je mi to milejší, jsem víc ochotný se soustředit na text, dobře, že si ten font změnil.. není to můj šálek čaje, ale přesto si tam svoje najdu, nepřiznáš les a samozřejmě sladké spratky...
Body: 5
<reagovat 
lulka (Občasný) - 19.10.2005 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 12.8.2006 > Je to nezvratný zlovozvyk používat anti logická neproduktiva - pokud jde ale o novou poezii, je třeba skloniti kolena a tolerovati ...přesto se mi to jako návykové nezdá a časem se to vrátí do antihmoty ...:)
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 30.8.2005 > > 

A kruci, to eště nikdo neřek, že se mu to špatně čte kvůlivá fontu. Nerad bych ho měnil. Akkon je hrad ve Svaté zemi, poslední velká křižácká bašta, kterou dobyl Saladin. Brň je kroužková zbroj. Na to Prusko a Řád německých rytířů vůbec jsou tam narážky - zkřižné cesty, Písečná Kosa. Ovšem jen zprostředkovaně, ten správný Vláčilův/Körnerův film není Písečná kosa, alébrž Údolí včel s Janem Kačerem a Petrem Čepkem.

 

Bodíky nebudou?


<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 31.8.2005 > Leodegrance> ach tak, jsem četla údolí včel od vladimíra körnera, ale neviděla, ale byla to skvělá kniha, a v tomhle to je, ondřej z vlkova nebo takovej ńákej by chtěl body, když ten font je vážně strašnej, ale já jsem to skoro teda rozluštila, no, líbí se mi to. + co je brň jsem věděla sama.
Body: 5
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 31.8.2005 > pořezaná_sluncem> Ten film je vynikající, podle mě lepší než Marketa Lazarová, a to nejsem žádnej filmovej fanda. Ondřej z Vlkova děkuje.
<reagovat 
 Leodegrance (Občasný) - 14.10.2005 > porezana_sluncem> tak už je to jiným fontem. Palatino Linotype. Líbí?
<reagovat 
 pořezaná_sluncem (Občasný) - 15.10.2005 > Leodegrance> ano. docela ano. děkuju. vážím si té změny.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter