Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Starý papír
Autor: Natasha_ (Občasný) - publikováno 8.9.2005 (23:13:12)

 

 

Chodím pro starý papír do bílého krámu

Zatuchlého

Jako jeho pán

 

Z nosu tíženého vahou dioptrií

Mu rostou nejdelší chlupy na světě

(A jimi obrací stránky)

 

Pro stará slova chodím do té dílny času

Prosebně vyjídám z polic sníh

 

Když kniha pláče

To totiž sněží



Poznámky k tomuto příspěvku
kidal (Občasný) - 9.9.2005 > smekám
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zrzohlávka (Občasný) - 9.9.2005 > líbí vyústění...
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 9.9.2005 >
<reagovat 
Sarrah (Občasný) - 9.9.2005 >
Body: 5
<reagovat 
fff (Občasný) - 9.9.2005 > mně se to taky nelíbí.
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 9.9.2005 > zajímavý konec, chlupy mě rozhodily, ale není to špatné
Body: 4
<reagovat 
g morr (Občasný) - 9.9.2005 > Mně se líbí představa těch chápavých chlupů, ale jinak nee. A to dokonce vůbec.
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 9.9.2005 > g morr> To je dobrý, silná reakce na druhou stranu, a tos mohl dát jeden bod :-)
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 9.9.2005 > Natasha_> 

Vidíš, to jsem mohl :))

 

Mně se zdá, že je tam až příliš přitlačíno ...


<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 9.9.2005 > g morr> Sama mám z toho textu takový pomezní pocit, proto jsem si sem šoupla tu žádost o hlubší kritiku. Obecně se mi ale vlastně líbí, takovým tím způsobem, jako bych ho ani sama nenapsala (což, pravda, u svých textů necítím často).
Spíš je to asi osobní věc.

Dík.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 9.9.2005 > Natasha_> 

Ještě to jezení sněhu z polic. Na to slyším. To slyším.

 

Není to ale (celé) dokonce až poučné? Přemýšlím o tom. Asi by mně vyhovovalo, kdyby napřed bylo představeno prostředí a pán... možná úplně suše, dokonce i bez slovesa. A pak teprve bys přicházela ty...

Líbí se mně některé kusy, ale asi by se pro mne musely přeskládat do jiného tvaru.

A zvláštní, pro mne nerozkódovatelné je tam to "prosebně", jedno slovo. Možná i klíčové...
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 9.9.2005 > g morr> Kdybych měla najít chybu sama, asi bych řekla, že ten text není rozhodnutý, zda má být groteskní nebo citový. Ale vlastně obojí tam mělo být, protože ta situace....je vlastně taková.
A já jako divák jsem v ní nepatřičná. Ta prosebnost je vlastně vyjádřením pocitu neoprávněného narušení. Hm, tak.
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 9.9.2005 > Natasha_> 

Takhle tam tu prosbnost nedokážu přečíst, to pro mně není slovo na místě.

 

Groteskní a citový se nevylučuje. Wernisch je takový už leta --  v tym to nebude ;)


<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 9.9.2005 > g morr> Zkusím se na to ještě podívat, ale já obvykle s hotovým tvarem textu už nehýbu (než na něj dojde, přemýšlím o tom i tak dost). Spíš to téma můžu příště vzít za jiný konec.
<reagovat 
ariel (Občasný) - 9.9.2005 >

plačící-sněžící kniha je legitimní obraz (když má účel), jenže

mně hlavně připadá, že první a druhá půlka k sobě nepatřej - tu máme takovou drsnější legraci, tu jemnou reflexívnost, od každého něco a nic pořádně

a diopritrií, to neznám a nechápu

 

 

 


<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 9.9.2005 > Ale jinak to pomezí je schválně, jak jsem už psala.
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 9.9.2005 > ariel> Nojo, hloupý překlep.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 9.9.2005 > U mne to vyvolalo přesné pocity v antikvariátu, velmi poetickým způsobem. Bála bych se už do toho šahat .... Ta váha dioptrií se mi moc líbí. I ta jednoduchost a nenásilnost ....Skoro bych tam ale dala ---- místo dílny času --- díry času .....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 11.9.2005 > Barča> Já do toho šahat určitě nebudu, to zkusím zase spíš něco na zelené louce...a děkuju.
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 13.9.2005 > Taky jsem z toho trochu v rozpacích. Dílna času se mi líbí. Zarazilo mě spojení bílé a zatuchlosti.
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 15.9.2005 > Ukládám a nemá tomu co vytknout.Přdstavivost pracuje na plný výkon:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Natasha_ (Občasný) - 25.9.2005 > ireversible> Díky, potěšilo mě to. A krám a knihy taky.
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 30.9.2005 > mně se taky moc líbí
taky ukládám
a podívám se na tvé další
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 1.10.2005 > Jo , to já mám rád , když to dýchá ...
Body: 5
<reagovat 
čtenář Romeo - 1.10.2005 > Poslední dvě sloky se tam nějak nehodí...
<reagovat 
Čtenář - 6.10.2005 > jediné co to ve mě vyvolalo, je otázka, co se děje, když se kniha potrhá smíchy... jinak, bohužel, nic...
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 3.5.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 3.5.2010 >
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter