Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Poslední Rendezvous
Autor: Adam Josef (Občasný) - publikováno 9.9.2005 (18:19:03)

 

 

 

POSLEDNÍ RENDEZVOUS

 

 

Karel se na Janu zlobí. Zase přijde pozdě. Dali si sraz na Petříně, pod Máchou a Karel už čeká dobrou půlhodinu a Jana stále nikde. Někdy si říká, jestli to vůbec má s Janou nějaký smysl. Hezká, to ona je, hloupá taky není, ale Karlovi se pořád zdá, že v tom jejich vztahu něco vážnějšího chybí. Možná si ho neváží. Ano, to by mohlo být ono. Za ten půlrok, co jsou spolu se zatím všechno točilo jen kolem Jany. Chodili tam, kam chtěla ona, v čase, který vyhovoval hlavně ji. On, Karel se zatím musel vždy přizpůsobit. A dnes? Dnes se to Janě hodilo v pět odpoledne, Karlovi ani moc ne, ale za deset minut pět stál pod Máchou. O půl hodiny později tady stále stojí a začíná být ze svého vztahu s Janou lehce unaven.

Najednou kolem něj projde mladá dvojice. Vypadají tak odlišně… Mladík je vysoké a zoufale hubené postavy. Pod polodlouhými mastnými vlasy se dívají chytré oči zpoza tlustých skel nemoderních brýlí. Na bledých tvářích jsou vidět pozůstatky pubertálních kožních potíží. Dívka je naopak nepříliš vysokého vzrůstu, ale o to více širších ženských partií. Z jejího širokého růžolícího obličeje září optimismus. Tato nesourodá dvojice před sebou tlačí zánovní kočárek a beze slov hledí před sebe. Přitom se šťastně usmívají.

Karel tuto dvojici upřeně sleduje. Když kolem něj projdou a začnou se mu ztrácet z dohledu, lehce se Karlovi zamlží zrak. Pootočí hlavu a dole pod kopcem uvidí Janu, která právě  začíná stoupat směrem k němu. Nemůže Karla zatím vidět a tak ji nerušeně pozoruje. Vysoká, opálená podle nejmodernějšího odstínu, dlouhé černé vlasy, se vlní jak v pravidelných intervalech pohazuje hlavou. Vytříbený vkus. Extratřída. Oči jsou schovány pod tmavé černé sluneční brýle. Lehce se usmívá, ví, že se za ní muži velice často otáčejí, když si tak kráčí ve své kraťounké sukni a minitričku bez rukávů.

Karel ji sleduje s obdivem, je to vážně kus.Najednou se mu Jana na chvíli ztrácí s dohledu. Karel zvedne ruku, ve které svírá kytici růží a dlouze se na ni zahledí. Najednou se pomalu otočí, přistoupí k odpadkovému koši a kytici do něj jemně vloží. Vsune si ruce do kapes a vykročí opačným směrem, než kterým přichází Jana.Karel pomalu odchází. Kdyby mu někdo v té chvíli pohlédl do tváře, viděl by, že se usmívá.

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 9.9.2005 > Jinak ještě aby zas nebylo nějaký drama říkam to s humorem, jo?
<reagovat 
zirael (Občasný) - 9.9.2005 > not bad. oceňuju pokus o zkratku. chybný čárky (), sem tam zadrhne slovosled, ale jinak lepší než co tady čtu obvykle.
Body: 4
<reagovat 
Adam Josef (Občasný) - 9.9.2005 > Přátelé a uvažovali jste třeba na tím, že Jana Karla vůbec nezná... ?
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 9.9.2005 > Adam Josef> To je docela možné. Třeba ho měla jen jako módní doplněk.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 9.9.2005 > Adam Josef> já ne, ale zkusim to. Debata je to pro mě zajímavá, zvlášť když má každý jiný pohled.
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 9.9.2005 > Adam Josef> Ne, tak nad tím jsme neuvažovali. Nemůžeme v textu vidět to, co tam není;)
<reagovat 
 Adam Josef (Občasný) - 10.9.2005 > zirael> Milá ziraeli, nemůžete brát pouze to, co je v textu graficky znázorněno, to se pak snižujete na úroveň povrchnícho kritika, který si něco letmo přečte a aniž by nad tím zauvažoval, vysloví svůj nemilosrdný ortel..

<reagovat 
 zirael (Občasný) - 10.9.2005 > Adam Josef> 

Můžu vás ujistit, že jsem zrovna tenhle text četla pozorně (protože je úplně jiný než většina prózy na T a to mě zaujalo) a jednoduše: nic jiného než "Karel je nespokojen se vztahem s Janou a rozhodne se jej po určitých myšlenkových kličkách ukončit" jsem tam nenašla. Varianta "Karel je psychopat a vymýšlí si vztah s Janou, která o tom vůbec neví" mě prostě nenapadla. Nebyl důvod, aby mě napadla. Anebo ano? Řeknete mi, kde v textu je nějaká indicie, podle které chápat jinak, než jak jsem chápala napoprvé?  


<reagovat 
 Adam Josef (Občasný) - 10.9.2005 > zirael>  On Karel své zamilování asi opravdu trošičku předimenzoval... Dobře zná denní rutinu milované dívky a vždy je také připraven zasáhnut už konečně do jejího života. Karel je však srab, snílek. Není ale psychopat, proto ve chvíli, kdy si plně uvědomí, že k lásce musejí býti dva, upouští od svých nenaplněných představ.
V tak malé literární zkratce není místo pro vysvětlování, vše záleží na čtenáři. A navíc - že spolu tito dva lidé chodí, tak o tom v textu také není ani zmínka...
<reagovat 
 zirael (Občasný) - 10.9.2005 > Adam Josef> 

Nechci být zlá, ale tohle je přesně ten případ, kdy si autor myslí, že mu čtenář vidí do hlavy. Pokud napíšete "za ten půlrok, co jsou spolu", co myslíte, že napadne čtenáře? Že se spolu vůbec neznají? Celý první odstavec křičí: Karel a Jana spolu mají vztah! To už je potom jedno, jestli je tam napsano explicitní "chodí spolu" anebo ne. Vyznívá to stejně.

Aby bylo jasno, já taky nemám ráda texty, ve kterých je všechno hezky doslovně a po lopatě naservírováno čtenáři až do mozečku. Ale tohle je ten druhý extrém - tady se ta konstrukce, kterou jste teď výše předestřel, prostě vytušit nedá.  


<reagovat 
 Adam Josef (Občasný) - 10.9.2005 > zirael> I když znám i čtenáře, kteří v tomto mikropříběhu odhalili i onu nevýraznou druhou stránku, máte také do jisté míry pravdu.
Není se však čemu divit - nekomerční autorská komunita píše hlavně pro sebe, aby si udělala radost (nepočítám teď grafomany). A pak právě vzniká onen autorský subjektivismus, který však věřte mi, není na škodu.
Děkuji za komentář.
<reagovat 
zirael (Občasný) - 10.9.2005 > OK. Jsem zvědavá na další texty.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 10.9.2005 >
Body: 2
<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 9.9.2005 > No teda, to byl ale srab! když ženská vypadá dobře, hned se jí lekne. Ono je to tím, že ženy jsou prostě  silné osobnosti a chlapci je holt nezvládaj. jinak hned první věta to nějak zazdila, teda u mě. Ale story je klasický, trochu zapřemejšlí, najednou z něj spadnou růžový brejle, cítí se manipulovanej, protože musí dělat kompromisy a to ho štve, tak to všechno hodí na ní a radši se na ní vyprdne a jde hledat nějakou tvárnější osůbku.
Body: 3
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 9.9.2005 > Rony Rubinek> Líbí se mi sebevědomé ženy, ale to sebevědomí nesmí být postaveno na kráse a módním oblečení. Krása je pomíjivá. Když přítelkyně nestíhá rande, protože má obchodní jednání, je to v pohodě, ale když nemůže, protože musí mít ten nový úžasný odstín rtěnky nebo musí k holiči, tak je to naposledy co jsem měl čas já.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 9.9.2005 > fanýs> Vy byste jí neodpustil holiče?teda já zrovna moc často nechodim, ale víte kolik je práce získat termín? teda pokud je to dobrej holič. Přimlouvam se, abyste holiče odpouštěl, rtěnka může počkat, to je fakt. Aspoň byste měl typ na dárek:-))
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 9.9.2005 > Rony Rubinek> 

Ona dobře ví, že si nového účesu stejně nevšimnu a že mě zajímá co má v hlavě a ne na hlavě.  Dává-li muž ženě rtěnku je to sobecký dárek, protože doufá, že ho většinu dostane zpátky. Rtěnky obvykle chutnají odporně, takže je nemám rád.


<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 9.9.2005 > fanýs> teda ale to byste měl. Jasně že povaha je důležitá, ale neříkejte mi, že vzhled ne. Minimálně charisma je třeba. Touha líbit se je naše ženská přirozenost, taky potřebujem občas povzbudit. Proč sobecký dárek? To je právě nesobecké, že tu odpornou chuť přemůžete a obětujete se, aby měla radost:-))jinak jsou i rtěnky s příchutěma, aspoň myslim.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 9.9.2005 > Rony Rubinek> Samozřejmě na vzhledu trochu záleží, ale ne příliš. Rozhodně ne na tom umělém. Za mlada jsme vždy holky vzali na týden na Šumavu pod širák a na konci jsme věděli jak skutečně vypadají a hlavně jestli se hodí i do nepohody. I dnes odhadnu jestli třetinu výplaty nedává chemickému průmyslu. Nedělá mi problém říci ženě, že je krásná i když kvůli mě nebyla u kadeřníka a nepoužila rtěnku, protože chce pusu.  S příchutěmi se dělají i jiné věci.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 10.9.2005 > fanýs> Pod širákem bych se bála, ale na Šumavě žiju a přírodu miluju.Jinak je  vidět, že se vyznáte:-))
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 10.9.2005 > Rony Rubinek> Čeho byste se bála? Medvědy tam již snad nemáte.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 10.9.2005 > fanýs> to nemáme, ale občas sem tam nějakej vrahoun prchá přes hranice:-)) A jinak mi taky vadí ty lesní potvory, ale to bych asi přežila. Každopádně sama s partnerem v lese pod širákem by byl docela odvaz.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 10.9.2005 > Rony Rubinek> 

Řekl bych, že potkat vrahouna na Šumavě je méně pravděpodobné než ve městě. Když si s partnerem sjedete řeku na kánoi, tak ho poznáte lépe než za rok soužití.


<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 10.9.2005 > fanýs> To musí být krásné. Já ale nejsem vodák, jezdim na lodi,  dokonce i kanoi bych zmákla. Ale po přehradě. myslím, že se tomu říká "píchat olej" nebo tak nějak.
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 10.9.2005 > Rony Rubinek> Nikdo se jako vodák nenarodí. Jednou prostě začnete. Když potom zjistíte, že Vás partner při cvaknutí (převrácení lodi) zachraňuje dříve basu piv než Vás (skutečná příhoda), tak víte na čem jste.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 10.9.2005 > fanýs> jestli to byla jediná basa, kterou jste s sebou měli...
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 10.9.2005 > Rony Rubinek> Ono to bylo ještě zajímavější. Jel jsem na kánoi s budoucím švagrem a vezli jsme moji budoucí ženu. Lužnice byla rozvodněná a skončili jsme v koruně stomu. Když jsme všechno vylovili a naskládali na břeh, tak kluci, kteří nás pobaveně pozorovali, povídají: "Ještě Vám chybí ta ženská" . Pak jsme ji teprve začali hledat.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 11.9.2005 > fanýs> Kristepane, chudák. A to si vás vzala:-))tak to si gratulujte. Já bych se teda zachránila taky sama a pak byste litoval, že jsem se radši neutopila:-))Ba ne, jestli nešlo o život, tak bych se musela strašně chechtat. No jo, ono to je fakt, pravdivý, jak říkaj v reklamě: chlapi sobě:-))
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 11.9.2005 > Rony Rubinek> 

Protože je to holka do nepohody, tak jí to ani nepřišlo divné a hrdě hlásila, že zachránila doklady. Potom začala věšet stokoruny na prádelní šňůru a k tomu si otevřela jedno to zachráněné pivo. Jak myslíte, že by reagovala ona krasavice z povídky.


<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 11.9.2005 > fanýs> No to je asi zřejmé. Ale zdání někdy klame a třeba by vás překvapila. Těžko říct, moc indícií o ní tam není. Pokud už by tedy ale jela na vodu, tak by nereagovala zas nějak zle, protože by jí příroda a tramping něco říkali, tudíž by to asi taky byla holka do nepohody.Jinak vaše žena reagovala skvěle. Měla recht. Ono je to fakt, že je nejlepší spoléhat se sám na sebe:-))
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 11.9.2005 > Rony Rubinek> Neměl jí tedy zvát na Petřína, ale na vodu. Ona by odmítla, protože by se jí kosmetická fabrika nevešla do batohu a nemusel být u Vás za sraba.
<reagovat 
Tomáš Tvrdý (Občasný) - 2.10.2005 > Tomu říkám rozvětvená debata panečku :O) Abych to stočil zase trochu zpět k povídce...mno, podle mě takových Karlů běhá po světě nespočet(snad i víc, než "normálních" chlapů). Přitom stačí dotyčnou Janu vystavit stejné zkoušce. Sjednat si s ní rande, samozdřejmě kdy jí by se to hodilo(jak jsem pochopil z textu) a pak tam prostě nepřijít. Její reakce na vzniklou situaci odhalí, zda-li ke Karlovi něco cítí, či nikoliv. Asi to bude znít tvrdě, ale což, upřímnost nadevše-dalo by se to napsat i působivějším a poutavějším způsobem(netvrdím, že já sám bych to tak zvládl). Každopádně tréning dělá závodníka. Jen tak dál ! ;O)
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter