Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Otázky z kolekce duše
Autor: jiri-jirik (Občasný) - publikováno 15.9.2005 (14:15:43)
další>

Zdá se , že nelze měnit svět . Jediné co je možné měnit jsem já . Jenže , proč se měnit připadám-li si skoro dokonalý ? Vše kolem je špatné , jen já jsem dobrý – aj vaj to nějak skřípe . Jak se tedy dívat , abych viděl své chyby ?  Že by přes špatnost světa ? Že by ony nedokonalosti kolem , byly odrazem mé vlastní temnoty ? Fuj , to je ošklivá myšlenka !! Ta polodebilní a omezená sousedka , že je odrazem mé intelgence !!  Rychle , nějakou fůru písku …  Tak dobře , je to můj obraz sousedky , není to skutečně ona  , co je špatné .   A …             …přežil jsem to . Zkusím to zevšeobecnit . Mé obrazy světa jsou špatné a ošklivé , svět takový být nemusí . Ale může , zahlásí skeptik . Tak jak to vlasně je ? Co je raelita ? Jak odliším , vlastní špatností skreslený obraz , od reality ?  S tou sousedkou lze jít pokecat a vše vyjasnit , ale co třeba komunismus , předseda vlády , Bill Gates nebo hladem umírající děti v Etiopii ? Odraz mé špatnosti  nebo realita ?  Jak – jak se změnit , abych svět vnímal kladně , dobře a byl tedy skutečně dobrým ??                       



Poznámky k tomuto příspěvku
Zu* (Občasný) - 15.9.2005 > s tím budhou máte pravdu..takže má poznámka patří tak trochu i Vám
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 15.9.2005 > ano, jistěže, protože Bůh je cit...ať už jakýkoli, ke kterému se obracíme, kterého jsme plní nebo prázdní...a který jsme schopni i plně prožít
<reagovat 
fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > Když se k lepšímu změníte Vy, tak to třeba přijde do módy a změní se i sousedka, protože bude chtít být také in. Nakonec se změní třeba i Bill Gates. I když být na jeho místě, těžko bych k tomu hledal důvod.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> Udělat módu z dobra se nepovedlo ani Kristovy . A to byl sakra větší pašák jak já .
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> Kristovi se to nepovedlo, protože křesťané a dobro k sobě moc nejdou. Já měl na mysli, že byste se mohl stát dalším buddhou.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> Vědí Fanýs , z mého hlediska Buddha nebo Kristus to vyjde nastejno , voba makali jak draci a voba zašli na lidskou blbost .
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> Nevím, co víte o Buddhovi, ale určitě nezemřel na lidskou blbost, nýbrž zemřel v pokročilém věku na otravu jídlem, což v Indii není ani dnes nic neobvyklého. Jinak se myslím trochu liší ve výsledku snažení. Ve jménu Krista bylo zavražděno mnoho lidí počínaje inkvizicí konče žehnáním zbraní ve válce. Kvůli Buddhovi se neválčilo a přesto má miliony následovníků, kteří se ho snaží napodobit.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> Opět sem jich podcenil a vzal vážně jejich ateismus . Ale sou objektivní , budhisté se nám nevyrovnají počtem mrtvých , ale počtem válek ano . V Indii a Tibetu se to vodjakživa mydlilo ta jak u nás doma . Myslejí , že někde žije rasa dobrých lidí ? Dyť všichni máme jedny geny .
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> V době kdy žil Buddha v Indii vládl hinduismus. Budhismus se v Indii nevyskytuje již tisíc let. Tibeťané s nikým neválčí jsou okupováni Číňany. Křesťanský biskup požehná vojákům zbraně a dovolí jim zabíjet. Buddhista nemá nad sebou nadřízeného a sám sobě odpovídá zda poruší zákaz zabít a sám za to nese odpovědnost. Nikdo mu nemůže odpustit, dát rozhřešení a ani "z něj sejmout hříchy",  jak se to s oblibou dělá u křesťanů. Mohu o sobě říkat, že jsem budhista a mohu zabít, ale nemohu zabít a tvrdit, že je to ve jménu Buddhy, protože ten si to určitě nepřál. Myslím, že církev se ještě nezřekla křižáků a neomluvila Husovi.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> Já to řeknu takto : mám rád Buddhu a mám rád Krista . Nemám rád křesťanství a nemám rád budhismus .
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> Kristus udělal velmi dobrou věc, změnil starý zákon. Bez něj by např. dosud platilo "Oko za oko zub za zub". Já také nemám rád církev jak křesťanskou, tak budhistickou. Podle mne si buddha nepřál vytvořit náboženství a již vůbec ne církevní papaláše. On našel cestu a chtěl ji ukázat ostatním. Kdyby viděl co z jeho filosofie udělali v některých zemích hlupáci (zlaté sochy, chrámy atd.), tak by se asi hodně smál nebo spíš plakal. On výslovně zakázal mnichům vlastnit majetek (to ostatně Kristus také) a jak to dopadlo. Historický Buddha nebyl jediný člověk, který našel cestu. V průběhu tisíciletí ji bylo více. Možná jedním z nich byl i historický Kristus. Když jejich myšlenky očistíte od všech pozdějších blábolů, začnou se nápadně podobat.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> Přesně tohle sem měl na mysli , když sem psal , že oba zašli na lidskou blbost .Sám bych to líp jak voni nenapsal .
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 15.9.2005 > A co tak vzít to tak, jako že svět jsi ty..a pokud změníš sebe, změní se i svět...jenže, ono by musel takhe uvažovat každý...a to je ten problém, každý tak neuvažuje a někdo neuvažuje vůbec...a když to tady čte, klepe si na čelo...takže, to je pak těžký něco měnit, nemyslíš?
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > Zuzulinka> Mohu měnit jen své mínění o druhých , druhé měnit nemohu .
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > Zuzulinka>  Já zapomněl napsat . Zatím jsi jediná , která nějak odpověděla . Děkuji
<reagovat 
 Zu* (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> 

možná by sis měl přečíst Osha..takový rebel, byl vykázán z mnoha zemí za své názory...kniha se jmenuje Odvaha..k nebezpečnému životu, neboť život je nejistý, jeho podstatou je nejistota. A tato ochota žít v nejistotě je odvahou. Jinak dobréé téme, o tomto diskutuji ráda...

 

a s Budhou má fanýs pravdu...křesťanství prolilo spoustu krve, ve jménu Boha...což takhle říct si, že Bůh je vlastně v každém z nás, my jsme Bůh....


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > Zuzulinka> 
"Bůh není osoba, ale zážitek samého života." Osho

<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > Zuzulinka> 

Fanýs slovy Oshovými odpověděl přesně , i já si myslím , že Bůh je až když je prožit .

 

Křesťanství prolilo potoky krve , ale ani náhodou nemá na krveprolévání monopol .


<reagovat 
 Zu* (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> 

nebo taky, my jsem život, život je v nás, v každém přítomném okamžiku

 

možná Bible...Bůh je láska,kdo v lásce přebývá, v Bohu zůstává a Bůh je v něm...


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> 

Monopol na krveprolévání jistě nemá, když vezmete lidské oběti Inků, nebo náboženské rituály lovců lebek. Nejlépe jsou na to ovšem muslimové, protože jejich prorok Mohamed osobně přepadával a vraždil kupce. O tom, že korán nařizuje zabíjet bezvěrce víme všichni. Buddha říkal: "Jestliže ublížíte živému tvoru, zákon příčiny a následku Vám to vrátí." Tečka konec žádná možnost odpuštění, prostě si to odpykáte. Je na Vás jak špatnou nebo dobrou karmu si vytvoříte.


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> Souhlasím se vším co napsali tady nahoře i tam dole . Já jen , že Kristus není křesťanství a Buddha není budhismus . Zodpovědnost má člověk ne náboženství .
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> Konečně jsme se dostali k tomu co jsem Vám radil na začátku jako vtip, ale myslel to vážně. Začněte u sebe, čím více lidí to udělá tím lépe.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs>  ... a o tomhle je ta úvaha . Hezky se nám to zacyklilo .
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> Ještě si neodpustím Vám říci čím mě Buddha vlastně dostal. Nechtěl, abych něčemu věřil. Řekl, našel jsem cestu, můžete zkusit po ní jít, ale ničemu co říkám slepě nevěřte, vše si vyzkoušejte na sobě. Takže to nemůže být náboženství. Náboženství je o víře.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > fanýs> 

Já budhismus vidím jako cestu , osobní , intimní cestu .


<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> 
Myslím si totéž a asi si to myslí i lidé, kteří se tím zabývají déle než já:
 
"Buddhismus může být do jistého stupně ukázán, potom však musí být pomocí opravdové píle uskutečněn a prožit."

Leopold Procházka "BUDDHA a jeho učení"
 
 

<reagovat 
kidal (Občasný) - 15.9.2005 > asi je jedinou cestou měnit sebe bohužel je to cesta neschůdná v globálním rozměru...bojujme větrných mlýnů je dosti
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 16.9.2005 > kidal> Z hlediska mě , je má změna globální . Jedinej větrnej mlejn je má vlastní hlava .
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 16.9.2005 > Nádherná diskuze se tu rozvinula:)) Vše už bylo řečeno, takže mě už nezbývá co dodat. Snad jen to, že místo mystiky bys své otázky měl směřovat do filozofie:), ale to já jen tak, aby řeč nestála:) A koukám, že Oshoa čte hodně lidí...
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 16.9.2005 > Lamarski> Nebo do Blbůstek.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 16.9.2005 > Lamarski> Osha píše PŘESNĚ to co mi lidé chceme od mystika slyšet. Je to lotr .
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 16.9.2005 > g morr> Další lekce ??
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 16.9.2005 > jiri-jirik> Ne, nebudu tě zadarmo školit :)) Ani jsem nepsal tobě. Vím, že tě to asi zas podráždilo, ale to nebyl můj prvotní záměr. Vždyť i ty máš svoji sousedku nakonec docela rád.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 16.9.2005 > g morr> I Tebe mám docela rád .
<reagovat 
 g morr (Občasný) - 16.9.2005 > jiri-jirik> A to ani nejsem polodebilní!
<reagovat 
anae (Občasný) - 15.9.2005 >

jestli chceš být opravdu dobrým - tak jdi vzdělávat Etiopany ... aspoň to svoje koumání vrazíš do něčeho užitečnýho  (a zároveň se zbavíš omezené sousedky)


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 15.9.2005 > anae> Hovoříš jak učitelka , před třiceti lety bych tě možná poslech . Já tu omezenou sousedku mám docela rád .
<reagovat 
 fanýs (Občasný) - 15.9.2005 > jiri-jirik> Nejste první, kdo anae podezírá, že je učitelka. Není, studuje prestižní vysokou školu.
<reagovat 
 anae (Občasný) - 16.9.2005 > jiri-jirik> ale já jsem učitelka!   ale je fakt, že lepší je být dobrým na svém místě a jít příkladem ostatním pozdravuj ode mne svou MILOU sousedku
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 16.9.2005 > anae> 

 

 

100 kilo v mírném předklonu

ruce v bok

mohutný nádech a...

 

Já ten pozdrav nemohu vyřídit .


<reagovat 
 anae (Občasný) - 16.9.2005 > jiri-jirik> pjoč?  říkals, že je vlastně fajn ... no, nějak začít musíš ... pokus se -  mít ji ját  ................
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 16.9.2005 > anae> Trošku jí mám rád a trošku ne . Trošku se jí bojím a trošku jí potřebuji . I víno je někdy kyselé .
<reagovat 
 anae (Občasný) - 16.9.2005 > jiri-jirik> nakonec se ukáže, že ji vlastně už dávno miluješ ... že je to stabilní sloupoví tvého života
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 18.9.2005 > anae> Žádnej extrém , vobyčejná sousedka . 
<reagovat 
 buryzon (Občasný) - 19.9.2005 > anae> ty sloupoví...radějí volím pozitivní SMRT
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 23.9.2005 > Pokud každý začne od sebe, pak bude i svět lepší. :-)))
Myšlenkově dobrý, ale ...:-))) možná trochu zapracovat na stylistice ...? :-)))
Ale myslím, že už Tě chápu a tak vím... co asi budeš psát i do budoucna. :-))))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 1 3 (5) 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 28 29 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 48 49 50 51 52 53 54 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter