Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 2.5.
Zikmund
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tady mi to podepište
Autor: xy64 (Občasný) - publikováno 23.9.2005 (08:40:08)
„Tady mi to podepište.“,řekla mladá zaměstnankyně personální agentury, „Potom tady, tady a sem přijde taky jeden.“ Podepsal jsem. A byl jsem v tom. Ten okamžik jsem se snažil oddálit co nejvíc a najednou byl tady. Měl jsem práci. Já, velký „revolucionář, řečník a vůdce mas“ jsem byl chycen spáry vražedného systému.
Sny se rozplývaly. Poděkoval jsem a vyšel z kanceláře do mrazivého březnového odpoledne. Brodil jsem se ušlapaným sněhem a rovnal si to v hlavě. První práce, tu bychom měli. Teď by měla přijít první manželka, první dítě, auto, dovolená v Chorvatsku… Míjel jsem lidi s tím všudypřítomným výrazem ve tváři. Důchodci se síťovkami na odpoledních pochůzkách po lékárnách, poštách,úřadech a magistrátech všeho druhu. Přihlásit psa, zaplatit za plyn, vodu, elektřinu, vzduch, zdanit život a odepsat si své radosti. Tak mě taky chytili.. V ruce jsem držel neúplnou smlouvu. Chybělo číslo účtu,  který jsem neměl. Mířil jsem k bance. Šlapal jsem zimní břečkou a nebylo mi vůbec dobře. Sakra jak se to mohlo tak rychle seběhnout? Ještě před chvílí jsem byl plný myšlenek jak předělat svět, naivní spratek vydržovaný matkou. Bez závazků, schopný se kdykoliv sbalit a vyrazit neznámo kam. A teď? Loudal jsem se rozbředlým sněhem, boty už promočené a v kapse mě tlačila „Dohoda o uzavření pracovního poměru“. Došel jsem do banky a mžoural po vizitkách na stolech, nechal jsem doma brýle. Tak jsem se posadil na volnou židli u přepážky. Vedle zůstala stát vyjevená babka, že prý jsem ji předběhl. Úřednice mě odbyla letákem o druzích účtů . Spakoval jsem se a zase vypadl.
Z toho už se asi nevyhrabu. Dneska to byl začátek. První krok nikam.


Poznámky k tomuto příspěvku
fanýs (Občasný) - 23.9.2005 > Vítejte na palubě.
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 26.9.2005 > Souhlasím, vítej mezi dospěláky:))) Vtip v tom je a číst se dá dobře také tak jsem zvědava na další kousek:)
Body: 4
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 3.10.2005 >

Lamarski je na tebe - coby ranaře zbůhdarma hodná.

protože:

tohle by obstálo jako úvod k něčemu, nad kterým by ses mohl zamyslet a později ho proškrtat, protože ti bude v příběhu (opravdickém příběhu se začátkem, koncem a pointou) trochu přečnívat.

jinak jde obecně vzato spíš o pocit, ověšený klišátkama, než něčím výjimečnej literární text. si teda jako myslím já.)


Body: 2
<reagovat 
 xy64 (Občasný) - 4.10.2005 > Ztratila> Ale ono to je o klišé.
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 4.10.2005 > v jakém smyslu?
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 4.10.2005 >

Pokud už, tak mi to přijde napsaný nevděčnou trochu formou "zloděj křičí: CHYŤTE ZLODĚJE".

Navíc aŤ tak či tak to působí dojmem pouhýho úvodu k něčemu, samo o sobě to nic moc neopřináší - nezdá se ti?


<reagovat 
Rony Rubinek (Občasný) - 4.10.2005 >

Mně se to líbilo, ale taky mi to připadá jako úvod, bude celý příběh? Bodovat zatím nebudu, já si počkám:-))


<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter