Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Ráno za jistých okolností
Autor: drfaust (Občasný) - publikováno 23.9.2005 (10:30:56)





 

 

 

 

 

 

Ráno za jistých okolností



skleněná rostlina objata


na čtyřech stranách


ve zdi.


cihlové márnice civí


oko. Hybný sval

 

zaťat.

Den

 

roste, den

 

bují,

 

napíná obvod


čtverce.



 





 



Poznámky k tomuto příspěvku
Seregil (Občasný) - 23.9.2005 > ... dostáváš mě na kolena... ***
Body: 5
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 23.9.2005 > někdy k prasknutí...napíná...
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 23.9.2005 >
Body: 3
<reagovat 
riply (Občasný) - 23.9.2005 > v neživotných slovech to bují. přijde mi dobrá.
Body: 5
<reagovat 
Levity (Občasný) - 23.9.2005 > jako bych tomu rozumněla..... ...... .......
Body: 5
<reagovat 
anae (Občasný) - 23.9.2005 >

vyjádřeno nejspíš zdařile ... ale po přečtení mi zbyl nepříjemný pocit ...tak -1 


Body: 4
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 23.9.2005 > ok
Body: 4
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 23.9.2005 > slušnej pocit odcizení se mi z toho udělal... připomíná mi to funkcionalistický baráky na Babě :o)
Body: 4
<reagovat 
xy64 (Občasný) - 23.9.2005 > tohle můžu
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 23.9.2005 > A to ty ses hádal se šíleným melounem? Vždyť ten je mnohem srozumentelnější a zábavnější! Tomuhle nerozumí ani čert
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 23.9.2005 > se ví :)
<reagovat 
anae (Občasný) - 23.9.2005 >

ale jo, přemýšlela jsem o tom - kolik textů zapůsobí odpudivě ... a přesto tě přinutí o lecčems popřemýšlet, někdy ti změní i celý život  (viz zoufalství při čtení Dostojevského nebo Kafky a mnoha dalších ...) .... je to dobrej text ... i tobě asi bylo hnusně ... tak jsi to tam dal ... ale mně bylo pak taky nelibě .... tak -1 bylo to momentální popuzení ... ale body jsou pro mě konglomerát všech dojmů a pocitů a náhledů a tak .... nejde o líbivost ....taky existuje něco jako estetika (nebo estétství? :-)


<reagovat 
drfaust (Občasný) - 23.9.2005 >

já nechci o ničem nijak zvlášť diskutovat...alespoň ne po netu - to nechám na born to be child a jemu podobné. Hodnoť jak chceš, to je tvá věc. To mé, jako cokoliv mé za čím není otazník nebo to nebylo explicitně řečno, byla jen poznámka, nikoli příspěvek do diskuze... jsem strašně vysílenej z diskuzí... čím dál tím míň se chci s kýmkoli bavit očemkoli... já už chci jen svatej klid...

 

dík za hodnocení příspěvku. 


<reagovat 
.......... (Občasný) - 23.9.2005 > pro mě perfekt tahle
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 23.9.2005 >

však taky jo... vůbec z toho nemělo být čtenáři hezky... právě naopak... a jestli vámbylo nepříjemně, takje to nejlpeší ocenění...

 

jinak tím se asi trochu taky ukazuje rozdíl mezi hezkou básničkou a dobrým textem... já mám - pokud to takmohu říct - u tohohle pocit, že je to dobrej text! :) a kurva si fakt nemyslím, že je to hezká básnička... k čertu s nima. To je především pro anae, jako¨že snížení těch bodů, je nakonec přičtním bodů..:)

 

já si nedokážu představit, že třeba po přečtení nějakejch existenciálních textů bude někdo říkat: mám z toho příjemný pocit...


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 23.9.2005 > drfaust> Lukáši, nebudeš mě doufám podezírat z toho, že neumím odlišit kategorie "dobrý text" a "hezká básnička" ;o)
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 23.9.2005 > drfaust> souhlas


nicméně taky viz Kelly

a mimochodem: já když dočetl Sártrovu Zeď, tak ve mně ještě dlouho předlouho zůstával libý pocit ;-)
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 23.9.2005 > první tři řádky na mě působí trochu neobratně... v porovnání se zbytkem a pak i s celkem. Skleněnápravděpodobně protože je to rostlina rána... ale pak zazděnost do zdi a zazděnost do místnosti... to jsou v mé hlavě jiné věci a nějak se mi to mele. To ráno je ve zni, tedy uvnitř zdi... ale přitom jsou tam čtyři strany, a nakonec také čtverec... takže to ráno není ve zdi ale mezi zdmi. Tahle myšlenková operace mi tu básničku znepříjemnila (jakožto text). Ale jinak jsem zmrazen... oko-hybný sval a ten konec a vlastně celé, když si to v hlavě přelouskám... velice expresivní kousek.
Doporučil 
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 23.9.2005 > no fuj...jedinej přívlastek, kterej nás napadá, je, že je to patologický...

ani ne představa jako taková, ale ten slovník no...hybný sval zaťat..den bují...brrrr...




Body: 5
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 24.9.2005 > Básnička se mi líbí na první přečtení.Hlouběji se obsahem nezabývám, raději se chvilku dívám z okna abych dal odpočinouti znavenému oku.
Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 24.9.2005 > Jakoby surreálně dramatické -- to se mi líbí ... hybný sval zaťat -- to je krásné ... jako výkřik ...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
moyri (Občasný) - 2.9.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Li-duše (Občasný) - 23.12.2008 >
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter