Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zapomenutý a Olověnej kůň
Autor: Zapomenutý (Občasný) - publikováno 28.9.2005 (23:16:51)

Zapomenutý a Olověnej kůň


Vídával jsem ho často. Běhal po náměstí a zvonil mosazným kravským zvoncem dokud ho neodvezli policajti.

Pořád se smál a volal na všechny strany, zpíval, dováděl, vřískal a jednou předčítal z imaginárních novin.

Pokaždé přiběhl až ke mně a do kovového rámusu křičel přímo mně do očí: „Ty jsi kůň, koni, olověnej kůň, olověnej kůň!“ Smál se div nebrečel. Pak ztichnul, zíral mi chvíli do očí, plácl se do stehen a rozběhl se směrem k radnici.

Pokaždé, jen 12. října 1992 ne. Nesmál se, nevolal, vlastně bych si ho byl vůbec nevšiml. Plížil se pomalu a potichu, velký zvonec držel za srdce. Dlouze se mi podíval do očí a s výrazem nejvyšší naléhavosti zašeptal: „Ty nejsi kůň, viď?“ Zavrtěl jsem hlavou. Sklopil oči a já zalitoval, že jsem jen člověk. Ruku mi položil na rameno, „To je mi líto. Odpusť“ a odšoural se směrem k radnici. Z dlaně mu vypad zvonec a on, jako by si toho nevšim, pomalým krokem dorazil ke kašně, posadil se na obrubu a zíral do vody. Policejní hlídka tentokrát prošla aniž by si ho všimla a on se dlouho toužebně díval za ní, ale neodvážil se je zavolat Teprve když zašli za kostel, tlumeně vykřikl: „Já jsem tady“ a znovu se posadil.

Už je to třináct let, co jsem ho viděl naposledy. Už je to třináct let, co mám na poličce zašlý zvonec. Je na něm vyrytý sotva čitelný nápis. Jedno slovo. Zapomenutý.



Poznámky k tomuto příspěvku
MiKa (Občasný) - 29.9.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Zapomenutý (Občasný) - 29.9.2005 > MiKa> Děkuji
<reagovat 
Bílý Tesák (Občasný) - 29.9.2005 >
Body: 1
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 29.9.2005 > Je v tom učitá dávka poezie a dojemnosti. Sice jsem si nedokázala představit ani Zapomenutého ani Olověného koně, ale dobrý:)
Body: 3
<reagovat 
 Zapomenutý (Občasný) - 29.9.2005 > Lamarski> Děkuji za komentář. Je to v podstatě vysvětlení tohoto nicku
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 1.10.2005 > My lidé jsme hovada , který i čiročirý nevinnosti skazí každou srandu .
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Zapomenutý (Občasný) - 2.10.2005 > jiri-jirik> Tak tak. Děkuji za komentář
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter