Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Příčiny konce dětí květin
Autor: romann (Občasný) - publikováno 6.10.2005 (11:03:35)

Období šedesátých let bylo v mnohém vyjímečné. Odpor proti establishmentu a generaci otců byl neobvykle silný. Měli záměr bezkonfliktně změnit svět a byli ochotni jít příkladem. Proč se jim to nepodařilo? Jednoduchá a přitom dosti úplná odpověď je - vyšlo to z módy, ta má své zákony. Povrchní přístup nedává naději na dlouhé přežití jakékoliv ideje.

Nechápali, že někdo může odmítat žít v bezkonfliktní lásce, kráse, tvořivosti a radosti. Léta se jim dařilo, silně ovlivnili celou civilizaci, ale potlačené problémy se ozývali stále silněji. Snad v každém jsou horší části, jež se snaží po čase uplatnit, pokud se neočistí.

Někdy až bláznivá divokost a nedisciplinovanost vyvolaná touhou po svobodě vedla k excesům, zejména v sexu i vlivem zneužívání drog, což urychlilo zkázu hnutí. Aniž si to uvědomovali, mystický proces některým spouštěl temnou noc ducha se zesílením problematických sklonů.

Měli se spíše zaměřit na svoji práci, než se marně snažit o všeobecnou revoluci, na kterou nebyli připraveni ani jejich idoly a intelektuální vůdci, natož oni sami, kteří vlastně jen silněji přáli co lidé vždy, tedy žít Ráj na Zemi. Byla k tomu potřeba daleko větší a delší změna jejich osobnosti, než si dovedli představit.

Neznalost, nezkušenost a naivita byla proto hlavní příčinou pádu. V sedmdesátých letech se jejich vliv vytrácel a dnes z něj nezbylo téměř nic. Nastalo to, co nikdo nečekal a tehdy ani dnes nechtěl - protipól ducha šedesátých let. Narodila se totiž generace s úplně jinou povahou, zcela odlišnými kořenovými archetypy. Pojmy jako cool a unisex byly tehdy nemyslitelné.

Mnoho umělců však zůstalo věrno svým ideálům. Největší problémy pochopitelně vznikaly u komunit. Jen některým se podařilo přežít do dnešní doby a to museli hodně slevit ze svých představ. Přesto zůstaly ideje hippies trvale známé a vcelku příznivě přijímané, i když nenásledované.

Něco tak velkého se nepodařilo mladé generaci před tím ani potom. Lze očekávat, že se znovu vrátí, ale bude to asi trvat ještě dlouho, než se pozvolna změní přístup k životu, ideje a hodnoty celé civilizace, který se dnes spíše blíží té funkcionalisticko-materialisticky borgské či matrixové ze sci-fi filmů s přídechem pohanství a magie středo- a starověku. Musela by se narodit zcela jiná generace.

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
romann (Občasný) - 31.10.2005 > příliš se neví, že po šedesátých letech nastalo těžké období pro beatniky, což souviselo s jejich bolestivým procesem temné noci duše, duchovní proměnou, kterou si ani neuvědomovali. Až tato generace odejde, kdo a jak bude vést tuto civilizaci?
<reagovat 
sibyla (Občasný) - 15.11.2005 > Myslím, že v současné době se opět duchovno probouží a hodně lidí se tomu blíží.
Jelikož se o to taky dost zajímám a o duchovno se zajímám už asi 14 let, hrůza, jak to letí. Tak něco vím. Bohužel hnutí hippies bylo zničeno záměrně. No a jak, bohužel drogy. Toto čisté hnutí, které šířilo lásku se nehodilo určitým mocenským skupinám, které vydělávají na lásce. No a jak lze ovládat lidi, přes sex a drogy. To se i bohužel stalo. :-))) Duchovní rozvoj nemůže nikdy být skrze volný sex a ani drogy. Jak by si mnozí mohli mylně myslet. :-)
Doporučil 
<reagovat 
čtenář porcelain - 24.11.2005 > Tohle je oslava dětí květin?Proč? Moc o tomto tématu nevím, nejsem odborníkem, ale vskutku, co dokázali? Nejsou to pouze slova?Pokrytectví?To se doopravdy měli všichni tak rádi, jak tvrdili?
<reagovat 
romann (Občasný) - 29.11.2005 > nezapomeň, Sibylo, že drogy užívali šamané před statisíci lety a dělají to dosud. Problém byl v tom, že si s tím hráli všichni a to nejde, není to na hraní. Já myslím, že to bylo zlo, co zevnitř zničilo tu dobu, prodralo se ke slovu, viz Mechanický pomeranč z r.1971 aj.
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 29.11.2005 > romann> Mechanický pomeranč neznám, tak nevím. To je jasné, že drogy nejsou na hraní. :-( Šamané - ti skuteční byli ovšem na zcela jiné duchovní úrovni, a tak to pak je asi rozdíl. I když já jsem proti drogám u kohokoli. Myslím ale že původní myšlenka "květinových dětí" byla dobrá a chtěli dobro. Ale i dobré myšlenky se dají zneužít. Tak doufám, že už se to nebude opakovat.
<reagovat 
romann (Občasný) - 30.11.2005 > tyto drogy jsou pouze katalyzátory změněného stavu vědomí, hypnozy, nic víc. Já doufám, že se to opakovat bude, i když tu už asi nebudu fyzicky. Bylo to období o řád lepší než dnes. Ve všem. Jen si pusť tehdejší hudbu, možná pochopíš toho ducha doby, radost, kráása, Tvořivost, Láska. To, že dnes není žádný mladý zpěvák vyjma Langerové je toho důkazem. A ty filmy..., mezilidské vztahy, kdepak cool...
<reagovat 
 sibyla (Občasný) - 30.11.2005 > romann> Já jsem jiný ročník a mám i raději jinou dobu, tohle mě moc neláká. Ale podle mě se líbí každému jiná doba. :-) Jestli chceš, jukni na moji povídku "Já, mé druhé já a archanděl Michael." Zajímalo by mě, co Ty na to. díky
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter