Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Vesele
Autor: tichotam (Občasný) - publikováno 10.10.2005 (11:54:35)

 

 

 

Zeleň stromů

hnědne  kůra

od severu

zelená -

 

Blecha v mrazu

vlhkým dechem

z tvých úst

 

zavrzla a je mrtvá

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

věnováno

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Lhostej (Stálý) - 10.10.2005 >
Body: 5
<reagovat 
fff (Občasný) - 10.10.2005 > taky mi to zavrznutí nejde přes patro
<reagovat 
protěž (Občasný) - 10.10.2005 >

Prima :o)

ale první sloka rytmicky slibuje, co druhá nedodržuje..

zvlášť ta část

"z tvých úst

 

zavrzla a je mrtvá" ..

na tak  málo slov by to chtělo vylepšit.. Jinak prima.. Taky mě vždycky rozveselí blecha v mrazu...


<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 10.10.2005 > protěž> to má být ale právě to zavrznutí... ale co už ;-)
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 10.10.2005 > tichotam> nojo.. ale moc nezavrzlo.. zavrzává se jinak :o) .. tady naopak tuhne... si pokorně myslím ;o)
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 10.10.2005 > protěž> Není to jen zavrznutí, je to přesněji spíš zatajený dech po tom co někdo zabil mouchu a ještě s ní v dlani si uvědomil, že mouchy nezabíjí, že jich již spoustu uvážěně pustil dál životem, ale tady byl zaskočen sám sebou. Vrzne po téhle chvíli myšlenka: já jsem zabil, nechtěl jsem... Proto je poslední řádek odpálený, proto je třetí řádek po sestupných řádcích vzestupná - to "úst" je prudký nádech a zatajení dechu v úleku. Mohl jsem přirozeněji napsat "ze tvých úst" místo "z tvých úst"... ale chtěl jsem podpořit to zajíknutí, nezajíkává se ladně. Čímž váš soud nechci přebít, jen obhajuji záměr a to, proč to tak nechávám. Je docela dobře možné, jak naznačujete, že ta báseň geniální není ;-)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 10.10.2005 > tichotam> člověče...

tim, žes to tu tak hezky vysvětlil, jsi z ní udělal docela parchantíka.... kterej se bez autora neobejde....


škoda.
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 10.10.2005 > tichotam> Ach ano.. už to vidím! Hájíš dobře, leč.. nejsem přesvědčena... ;o)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 10.10.2005 > tichotam> mimochodem... takovej kód... ty jsi předurčenej k válčení. kam se hrabou indiáni:o))))
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 10.10.2005 > protěž> Já bych to tak brutálně neřekla.. ale musím souhlasit..
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 10.10.2005 > zkrveživ> Ty máš pocit, že jsem tu báseň vysvětlil? Schválně jsem pro vysvětlení té formální téhleté zvolil mouchu a ruku... V té básni je něco docela jiného, jen mírně příbuzného. Myslím, že báseň je stále sama a že se čtenář musí stále obejít beze mne... Neřekl jsem o ní prakticky nic. Možná se beze mne neobejdeš ty... ;-)

protěž: ok, v poslední instanci je to vždy na sympatii čtenáře
<reagovat 
 fff (Občasný) - 10.10.2005 > protěž> taky jsem dlouho váhal, než jsem kliknul na odeslat... přece jenom jsem v jádru citlivej kus vola.
<reagovat 
 protěž (Občasný) - 10.10.2005 > tichotam> já mám sympatie! a velké! ale ten konec.. no.. sympaticky mi prostě nesedne ;o)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 10.10.2005 > tichotam> hele, pokud se já při čtení týdlenctý básňuchy neobejdu bez tebe, znamená to, že se básňucha neobejde bez autora -- logish

neřekl jsi nic, ale vlastně všechno - pro vysvětlení.


a kdybych to četl někde v papíru, těžko bys vysvětloval cokoliv... ne snad?
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 10.10.2005 > zkrveživ> Kdybys to četl v papíru a v knížce, měl bys důvěru v autora a hleda za vším záměr... jinak se k básni přistupovat nedá. Jde o to, jak kdo umí číst a jak moc chce číst... Nesamostatnost textu by měla jít dokázat poukázáním na chybu ve struktuře - na něco, co je matoucí. Je to prosté: pro vytvoření dojmu zajíknutí jsem použil nečekané odražení posledního řádku (zklamané očekávání) a ještě další zklamání očekávání ve třetím řádku druhé strofy, kde jsem se hrubě provinil proti rytmu. V tom místě je tematizováno zamrznutí... Proč by to pozornému čtenáři nemělo dojít? A hlavně.. ono to nemusí docházet, je to slyšet. Přečti si to... zajíkneš se. Na téhle rovině se hájit budu, protože to prostě je konkrétní sledovatelná věc.

Že se neobejdeš ty beze mne byl vtípek.. nikoli nějaké moje tvrzení ;-)
<reagovat 
 fff (Občasný) - 10.10.2005 > tichotam> :o)))

okej, nechme toho, zůstaňme u konstatování, že zkrveživ je tupec, kterej neumí číst.


vono totiž mluvení o básničkách je stejně tak zbytečný, jako zabíjení much. vždycky přiletí nějaká další.




(a četl jsem to a nezajík - každej prostě neni nastavenej stejně jako ty. a nikdy nebude.)
<reagovat 
tři_černí_mravenci (Občasný) - 10.10.2005 > ...se nám líbí,jak když se na to koukneme, tak
mimo je ten třetí řádek, ale když se to čte, tak zavrže první slabika čtvrtého...dobrej nápad...víc to vynikne když se to čte nahlas...ale obsahově tak napůl, první sloka nám úplně nesedne...
Body: 4
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 10.10.2005 > Mne právě ty absurdní výrazy - obrazy lákají k interpretacím a představám.Čtenář by si měl také někdy předloženou krmi upravit a dochutit podle svého.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 11.10.2005 >

 

 

 

Neleň Romům

hnědne  kůra

od severu

zelená -

 

Blecha v mrazu

vlhkým mechem

z tvých pust

 

zamrzla a je břitva

 

 


<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 11.10.2005 > miroslawek> Jen se mi těžko představuje hnědnoucí neleň... Jinak nechápu, co to provádíš. Kdyby to bylo perverzní nebo nějak jinak výrazné, tak pochopím... tohle ale vypadá, jako by ses napůl slabě snažil a napůl bavil... I když možná trochu perverze by se našlo... a řešilo by to problém hnědnoucí nelení...
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 11.10.2005 > tichotam> neleň... nelenit, komu se nelení, tomu se zelení... nesnažil jsem se ani slabě, jen jsem se bavil...
<reagovat 
 tichotam (Občasný) - 11.10.2005 > miroslawek> k té neleni.. také jsem se bavill.. narážel jsem jen na to, že v mé básničce je slovo Zeleň podstatné jméno, s čímž počítá zbytek textu... zatímco tvá verze je lehce nakopnutá... Ale to je fuk, bavme se :o)
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 11.10.2005 > moc dobré
Body: 5
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 12.10.2005 > když na mě to zaškobrtnutí působí dost neuměle, no...
a vůbec se tady u té básně nechytám - vlastně se mi an ní ani nic nelíbí ;o)
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 14.10.2005 >

tohle je ten typ textu, u kterýho si člověk říká, že ti asi někdo něco nepěknýho udělal.

píšu z pozice toho, kdo píše obdobný věci někdy a baví se tím.

příležitostné.

a taky mi to zní... jako podklad pro skladbu pro flétnu...


<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 15.10.2005 > První část - krásná. O blechu v souvislosti s ústy jsem se zadrhla.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter