Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Kmen Suruahá
Autor: romann (Občasný) - publikováno 10.10.2005 (14:44:21)

Etnologové našli v Amazonii zajímavý kmen. Před lety přišel o náčelníka i šamana, a tak všichni jsou šamané a nikdo jim nerozkazuje. Kupodivu to nevedlo k pádu kmene, i když problémy vznikly. Všichni totiž, i děti, často požívají přírodní halucinogeny. Dostávají se tak v tranzu do astrálního světa a když vidí, jak všichni jejich mrtví v něm žijí, přestali se bát smrti. Proto pro každou banalitu páchají sebevraždy přírodním prostředkem používaným na lovení ryb, které jed ochromí. Sirotci jsou vychováváni příbuznými, ale kmen lovce postrádá. Mnoho se jich podaří zachránit vyvoleným zvracením.

Další odlišností je neexistence úcty ke starým lidem, jinde tak běžná. Často jsou odkázáni na pomoc bělochů, domácí je zásobují jen neochotně. Přesto je kmen stále životaschopný a je důkazem, jak i podivné zvyky mohou existovat.

Etnologové by měli prostudovat, zda se lidé v tranzu dostávají i jinam než do astrálu a co všechno to s nimi dělá. Ten totiž není žádnou kvalitou. Museli by to ovšem umět. Vědí jen to, že jsou nevypočitatelní. Chovají se často podivně, ale k útokům zatím nedošlo.

Osoba zkušeného šamana je nutná, nemůže ho dělat každý. Členové kmene se chovají diletantsky, ale přesto vědí víc, než naše civilizace, která tyto látky zneužívá.



Poznámky k tomuto příspěvku
Rony Rubinek (Občasný) - 11.10.2005 > Je to zajímav informace, škoda, že toho neni víc a že sis s tim nepohrál. Ale tohle jsem ještě neslyšela. Astrál vyvoalný halucinogeny ..ne vždy to musí být astrál, v tomto případě je jasný, o co jde, když páchaj sebevraždy, v tomhle jsem skeptik.
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.10.2005 > napsal jsem to podle dvou reportáží v televizi. Nejsou to feťáci, ale celkem normální divoši. Co je na tom divného, že jdou do astrálu? Šamané a zasvěcenci totiž spíš chodí do božských světů. Jiní i jinam... Ostatně jako hypnotizér mám své zkušenosti.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 12.10.2005 > romann> Já netvrdim, že jsou to fe´táci:-))Ale zastávam spíš názor, že ty rostliny, nebo co tam žvýkají, obsahují silné halucinogeny navozující pocit astrálu. Na astrální tělo jako takové se mi moc nechce, nebo spíš nejde věřit. Právě že jako hypnotizér jistě víš, že mozek někdy reaguje tak, že vyluzuje hormony, které mysli dodávají pocit, že opuští fyzické tělo. Třeba v případě smrti, což je dokonce vysvětlený nějakou nezlomnou teorií, ale nikdy neříkam nikdy, takových teorií už bylo spousta. Jinak máš zajímavou profesi, stejně si ale myslím, že na tyto věci, dojmy, má vliv sugesce a co se šamanů týče, plní spíš funkci vůdce kmene a dopomáhají si tímto k respektu. Prostě takové divadlo, ale přesvědčivé. Každopádně je to strašně zajímavý.
<reagovat 
romann (Občasný) - 13.10.2005 > chtělo by to mít osobní zkušenost. Mám dojem, že jsi spíš materialista, ale zrovna včera našel můj známý jasnovidec ztracený předmět a nebylo to poprvé :-) Jsou zkrátka věci, o kterých nemá tato civilizace ani tušení :-) A takových knih o tom je.
<reagovat 
 Rony Rubinek (Občasný) - 13.10.2005 > romann> Já jsem to zkoušela, přes holotropní dýchání, ale usnula jsem u toho:-)Jinak moje babička zase prosí Svatého Antoníčka a vždycky tu věc najde. Pokládám to za nějakou sílu podvědomí, který si asi pamatuje, kam jsme ten předmět odložili. Jasnovidnost neodsuzuju, naopak, věřím tomu, že existují lidé vnímavější, citlivější a otevřenější duchovnímu světu, ale dívám se na věci i z druhé, logické stránky, to nikdy není na škodu. ´Máš pravdu, že potlačit své ego je třeba k tomu, aby člověk tohle dokázal. Ale je to těžké, protože téměř každý to vnímá tak, že je tu sám za sebe.
<reagovat 
romann (Občasný) - 14.10.2005 > Holotropní dýchání a usnout? Tam jsem začínal v 92! Zkoušej to znovu, jak říká staré české přísloví Einmal ist keinmal. Jinak neboj, jsem strojař a vše musím mít logicky podloženo, a mám. Jedinou překážkou je nechtít, odmítat, mít strach. A když jsem začínal, neměl jsem žádné schopnosti, ani proutek se mi nehnul když jsem s ním chodilpo louce:-) Vše se ale dá rozhýbat.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter