Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Interpretace soulože
Autor: freeworld (Občasný) - publikováno 11.10.2005 (20:29:17)

Karel líbá Janu a dobývá se jí do kalhot. Jana líbá Karla, hladí ho po zadku a nijak se nebrání jeho nájezdu - naopak, její pohlaví se pod kalhotkami (se zrzavou šmouhou vzadu) otevírá jako květ leknínu omoklý ranní rosou.

 

Karel je prostě rozený milovník a právě tím se vždycky toužil stát i profesor Kopýtko, jenž se materializuje na scéně s informačním proužkem ve výši prsou: "Profesor Vladimír Kopýtko, světoznámý interpretátor soulože, jak jistě všichni víte." Kdo profesora náhodou nepřepne, je zaražen, že z něj padá pozoruhodné množství informací - profesor ví zkrátka o souloži všechno. Je schopen vysvětlit každý Karlův pohyb a každou Janinu reakci: co na to podvěsek, co na to synapse, a co to dělá s hladinou endorfinů. S požitkem upozorňuje na Karlovy jemné finesy - předstírané zachroptění, přitištění Janina obličeje k poduškám svým hrudníkem atp., atd... Profesor upozorňuje, že Karel je velmi rafinovaný.

 

Kdo viděl Jaroslava Duška v roli milovníka z Pelíšků, nemusí být dále poučován o tom, co se stane, když se profesorova výkladu chopí kokot. Toncek a Máňa - rafinovaní jsou oba. Se zarputilým výrazem primitiva zastrčí Toncek svůj řeznický ukazovák Máni do zadku, až Máňa zaječí. Hned si však uvědomí, že to nebylo vhodné, a zeptá se Toncka, co tím myslel. Toncek jí to vysvětlí slovy profesora Kopýtka a Máňa je uklidněna, že má doma opravdu rafinovaného a edukovaného milence. Je to věru hedonický vztah. Máňa jde ze záchodu a Toncek na ni chrstne kýbl ledové vody, a s chrochtáním se jí zmocní. Ano, teplotní šok skutečně může probudit zlenivělé nervstvo a být počátkem mimořádné rozkoše. Tak to říkal profesor. Skutečnost, že je rozdíl, když chrochtá Brad Pitt a Toncek - to si právě Toncek nikdy neuvědomí.

 

Milovník Karel, ten ví svoje: "Do začátku prostě potřebujete vědět pár základních věcí, kam se to strká, co a jak... No a potom už se to rychle ukáže; buďto máte talent a umíte ženskou udělat, nebo jste prostě kopyto." Na otázku, zda pomůže nějaká teoretická průprava, se Karel jen zasměje. "Todle z knížek nevyčtete, hlavně nemáte čas nad takovýma věcma přemýšlet, když jste v akci."

 

Mluví dost rozumně - ptejte se básníků, oštěpařů a karatistů.

 

Ale i Máňa s Tonckem žijí spokojeným životem: "Ježišmarjá, to bolí," řve Máňa, když jí Toncek drtí ňadra. "To právě zesiluje tu rozkoš," chroptí Toncek, "pamatuješ, jak to říkal ten profesor, ne?"



Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 12.10.2005 >

tohle je co?:-) to jako má být narážka na interpretaci? nebo na co? na literární jazyk, nebo jazyk někde jinde (v něčem, či v někom jiném)?

 

blondýna nepochopila, asi to bude tím, že to je shit. koukej napsat něco kloudnýho, ať mám co číst.

 

šup. šup:-)


<reagovat 
cit-i-zen (Občasný) - 12.10.2005 > V pořádku. Jakoby se Petr Měrka a William Burroughs sesedli dohromady a napsali jedno takové pověstné "burroughsovské číslo". A jakýpak řev se za tím skrývá?
<reagovat 
surel (Občasný) - 12.10.2005 > ježiši to zas někdo neměl při přednášce co dělat...

<reagovat 
agovirin (Občasný) - 13.10.2005 >
Body: 5
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 13.10.2005 > agovirin>  Neříkej, agovirine, že se Ti tohle může líbit .... (?)
Body: 1
<reagovat 
 agovirin (Občasný) - 14.10.2005 > Barča> líbí... jsem velmi jednoduchej a prostej člověk, komparatistiku sem nestudoval... v Národním divadle na Prodaný nevěstě taky nebyl... ale příspěvky Filipa mě vždycky pobavěj, maj koule- bych tak řek... proto ty body.
<reagovat 
 Barča (Občasný) - 14.10.2005 > agovirin> Tenhle příspěvek má opravdu jenom ty koule ...
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 15.10.2005 > Nějak mě nenapadá, co by na tom mohlo být teoreticky poetického.
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > Vidíš, Naty. A já to považuji za svou klíčovou literárně-vědnou úvahu; básníkům by nemělo nijak vadit, že je zde problematika teorie tvorby podávána formou obraznou a zašifrovanou.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 15.10.2005 > No, myslím, že je zde podána obrazně jen jedna jediná stránka tvorby, a sice ta katarzní, ventilační ...... když to bereš takhle .... ale že by to bylo zvlášť výstižné, to se mi nezdá .....
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > Myslíš, že sportovní střelec prožívá "katarzi"? Řekl bych, že tvá myšlenka jde hodně vedle.
<reagovat 
Barča (Občasný) - 15.10.2005 > Sportovní milenec ( střelec ) pochopitelně katarzi nemusí prožívat, ale z tohoto textu se m. j. vůbec nepozná, jestli jde o milence ze sportu, nebo o milence s velkým vrozeným nadáním k milování ( Karel ), který to sportovně brát nemusí ... ( "stačí" mu upřímnost ) ....
<reagovat 
Barča (Občasný) - 16.10.2005 > Ale já přece netvrdím, že lze být čímkoli vrcholovým bez nadání ! Naopak, nadání považuji za prvotní, jako Ty.
Jenom jsem říkala, ( možná ne přesně ), že se zde nepozná, jestli jde o nadaného milovníka "ze sportu", nebo toho upřímného, který miluje z lásky.
Už to, že do toho pleteš sportování, není vhodné přirovnání ani pro tvorbu, ani pro milování .... ( Chybí tam m.j. ta ventilace, uvolnění, katarze ... ) Kromě toho zde chybí různé druhy jemné erotiky duševní ...... tajemství, přitažlivosti .... atd. .....
<reagovat 
ztratila (Stálý) - 18.10.2005 > a Karel Škrabal, ten ti taky něco proved|?.))
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 18.10.2005 > květ leknínu omoklý ranní rosou - no fujtajbl! :o))))

a dyk já ti rozumím... ale stejně tě nemám ráda! (o:
Doporučil 
<reagovat 
čtenář markétka - 12.11.2005 > myslím, že je to dobře znázorněno:)
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > Myslíš, že lze být vrcholovým plavcem/střelcem/básníkem/milencem ze sportu a bez nadání?

Já se domnívám, že ne. A co víc - tvrdím, že teoretizováním si lze dopilovat styl, pokud nadání je, pak se ale na něj musí okamžitě zapomenout. Šermíř, který by pomyslel na poučku, jak tasit meč - je mrtev. Genialita bez teorie - či teorii navzdory - je schopna tvořit velká díla (nejeden velký sportovec a umělec jsou nestyloví), teorie bez geniality nikoliv. V této oblasti - totiž oblasti umění - je teorie vlastně parazit, který nejen že odvádí pozornost, ale především vytváří zcela klamný dojem, že genialitě se lze naučit. Jo - s tím jedním bodem jsi to posrala. Za časů, kdy tu panovala soudnost (před příchodem fausta) se to dávalo za nesmyslný text s hrubkami. Tehdá to bývala pětka.
<reagovat 
 kapciel (Občasný) - 6.3.2006 > freeworld> Asi jako když se na FAMU říkalo: tak jsme vás tu pět let učili, jak se píšou scénáře, tak teď na to koukejte zapomenout a něco napište.

Úvaha brilantní, jednoduchý dobře zvolený příměr řekne víc (a lépe) než stránky hyperteoretického textu.

Líbí se mi to na pět bodů, ale nedám je, neb bodování tohoto druhu literárního projevu mi připadá zbytečné.

<reagovat 
Jacques_Kubin (Občasný) - 8.3.2006 > mně to přijde docela názorné, "stravitelné" a v neposlední řadě docela vtipné...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter