Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Osiření z kolekce Vyhráváte soutěž o nejdrsnějšího operátora
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 12.10.2005 (19:30:09)
další ve sbírce>

http://www.fotoaparat.cz/index.php?r=25&rp=148573&gal=photo

 

takové ticho
na všech kanálech...
být to v Benátkách,
je konec s italštinou

pod mlhou psycho,
že plavcům padá dech
zpátky do plic
a moře nezná jinou
řeč než mlčení
vikingských veslic

na dně



Poznámky k tomuto příspěvku
markýza andělů (Občasný) - 12.10.2005 >

Skoro mi docházel dech.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.10.2005 > markýza andělů> sakra, došly kyslíkový láhve, mám tu jen sifonový bombičky! ;o) dík
<reagovat 
Raimund (Občasný) - 12.10.2005 > I s fotkou.
Body: 5
<reagovat 
hajka (Občasný) - 12.10.2005 > být to v Benátkách,
je konec s italštinou

Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 12.10.2005 > Výstižné ....
Body: 5
<reagovat 
vanek (Občasný) - 12.10.2005 > Moc pěkná kooperace !
Body: 5
<reagovat 
drfaust (Občasný) - 13.10.2005 > ta fotka!* to mu vyřidˇ...* tak ať někdy nějaké ukáže.
<reagovat 
Rambonaut (Občasný) - 13.10.2005 >

Super. Akorát mě egil předběhl...myslím s tou inspirací.

Ukládám...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lhostej (Stálý) - 15.10.2005 > ukládám
až teprv teď jsem se mrkla i na foto.
obé moc hezké. vážně povedené.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Stálý,Redaktor) - 15.10.2005 > JO! Tichotam to okomentoval moc hezky. Škoda jen, že to tu taky není pohromadě. 
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
ireversible (Občasný) - 16.10.2005 >

Tichotam to vystihl velmi dobře.

Ohodně lépe než bych to vystihl já, nicméně s ním souhlasím:)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 16.10.2005 > I z takového ticha může vzniknout tsunami:o) Hele pěkný.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 13.10.2005 > ale je třeba říct, že ta fotografie není špatná... ;-)
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Smetiprach> no to potěší - dík, (já ho) vyřídím! ;o))
<reagovat 
fff (Občasný) - 13.10.2005 > ješiš... ticho psycho....
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > hajka je buh> možná to mělo být spíš Psycho :o)
bo to je Hitchcock a to je pro mě symbol hrůzy, kdy se bojíš dýchat... a zároveň ještě retro... brutální a lehce banální, jak tenhle rým - kterej tam tímto zkrátka patří a basta!
ale dík za koment :o)
<reagovat 
Leatherface (Občasný) - 13.10.2005 > fotočka výtečná, bajo
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Leatherface> :o) danke
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.10.2005 >

líbí...:)

 

a dobrej zdroj inspirace..


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > egil> zdroj si o to koledoval, no ;o))
<reagovat 
tichotam (Občasný) - 13.10.2005 > Mě se to psycho svázalo nejen s tichem (což by znělo trochu banálně) ale také asonančně s posledním slovem první strofy, se slovem "italštinou". Snad proto jsem se nezarazil a přijal toto slovo v rámci autorčiny jemné anglofílie, která je ovšem nedílnou částí jejího stylu. Jinak jsem tou básničkou fascinován. Vážně líbí... Kanály rádia, kanály lidských hlasů, kanály na ulicích... a benátky, to je středověk a to jsou právě kanály a v nich život zločinců. Kanál je vdnešní představě středověkkého města významným symbolem. Já si představím architekturu, manené silnice, nepořádek, uličky plné života a italského štěbetání... Aby se myslelo, že v benátkách je konec s italštinou, stačilo by umlčet kterýkoli význam kanálů... A pak dech plavců padající v této spojitosti až středověce brutálně zpět do plic, vydýchaný, opdzimní a podvodní... Vzduch jako z kanálu. Ale plavec je již dnešní symbol... je to progresivnost, dravost.. ne středověk. Poslední obraz není už ani středověk ani dnešek, ale mytická doba. Vikingy nevnímáme časově, vikingové znají elfy. Je to mýtus.. a teď finiš: je na dně.. je tedy opět dnešní, mrtvý.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > tichotam> psycho viz Psycho výše ;o) čiže je to asi více filií dohromady...
ad asonance - taky se tomu říká špatnej rým, ne? ;o)

chlape, trefa! :o))) rádio, hlasy, kanalizace, gondoliéři... a Psycho a vraždy a lapání po dechu a tonoucí... našels plavce na fotce? možná právě doplaval - nebo naopak přemýšlí, jestli skočit do vln?
a Vikingové - teď si uvědomuju, že někde v pozadí mi u toho v hlavě běžela Atlantida :o)
žeby bylo třeba se pro mýty potopit? uff, moc pěkná poznámka! díky
<reagovat 
Bix (Občasný) - 14.10.2005 > Veľmi silné mlčanlivou atmosférou...som trochu v rozpakoch z tej trojbodky v závere. Pripadá mi tam absolútne zbytočná, akoby chcela básni dodať ešte niečo nedopovedané, ale pocit nedopovedanosti tam nie je kvôli jasnej pointe.

So slovom psycho bojujem, ale podlieham atmosfére :o)
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Bix> trojbodka nevím - asi jsem nechtěla, aby pointa půspbila úplně jasně a do hlavy úderně :o) asi jsem chtěla naznačit ještě niečo nedopovedané... jakože to potápění se pro mýty bo co
psycho viz výše ;o) to tam musí bejt!
díky za zaujímavý názor, ráda se podívám z tvého úhlu pohledu :o)
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 14.10.2005 > na dně jsou ty V veslice - ne my, tak to je první stupínek ode dna .-))) ale vlastně jak to víš, že tam jsou ?? .-)))
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Lyryk> někdo tam kurňa mlčet musí, ne? :o) když to nejsme my...
já je tam vidím, ty veslice, páč nad vodou je sice mlha hustá, že by se dala Rákosníčkem krájet, ale voda je ouplně čirá a lahvově zelená - tak a teď si interpretuj ;o))
<reagovat 
freeworld (Občasný) - 15.10.2005 > jj kelly v okamžicích skvělosti.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > freeworld> co ode mě budeš chtít? ;o)
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 16.10.2005 >

mě ta fotka spíš ruší

"psycho" mi taky příjde jako trochu slabší místo, ale jinak ---


Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > MiKa> když ono by to bez tý fotky jaksi nevzniklo ;o)
psycho je prostě Psycho, viz výše :o) a dík za koment!
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 17.10.2005 > Kelly> mně se tam totiž nejvíc líbí ty benátky, tak proto :)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > MiKa> a voni móře na tebe, viď? no to pak chápu :o)
<reagovat 
Bix (Občasný) - 17.10.2005 > Ono je asi najlepsie, ked je nedopovedanost prirodzene vyplyvajuca z textu, nie navodena trojbodkou...(ako teraz :o))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Bix> vím, jak to myslíš :o) a tady máš asi pravdu
možná ještě půjde do kytek, trojbodka
<reagovat 
Bix (Občasný) - 17.10.2005 > Tam jej mozno bude lepsie...trojbodke :o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > Bix> tak! na Psycho ať mi nikdo nesahá, to nedám - ale v případě trojbodky jsem byla přístupná domluvě, hihi
<reagovat 
Newton (Občasný) - 17.10.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Lei (Občasný) - 18.10.2005 > jo, je to fajn, i když mně se psycho asociuje s něčím jiným...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.10.2005 > Lei> s čím, s čím??? :o)) a maj Číňani znak pro psycho?? ;o)
<reagovat 
 Lei (Občasný) - 18.10.2005 > Kelly> ani se neptej; je to hrozný tajemství:-) hele pro psycho asi znak nemaj, ale dokážou to opsat.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.10.2005 > Lei> chci všechno vědět!! můžeš to třeba nakreslit někam na zeď :o)
<reagovat 
born to be child (Občasný) - 14.10.2005 > ta fotka..no, není nejhorší, ale cítím z něho umění teplického fotokroužku kolem roku 1988 8¨-)))
báseň bez fotky jsem nepochopil
s fotkou kupodivu pochopil 8¨-))))

to "na dně" mi připomíná některé dovětky v mách textech pro "slabozraké" 8¨-))))))
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 16.10.2005 > born to be child> 

vysílání bbc :))

někdy se můžou věci říct naplno a básni to svědčí víc než kdovíjaký kódování


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.10.2005 > born to be child> okamžitě to odpochop, chci zůstat záhadná a nepochopená!! :o))) a slabozraká
ten teplickej fotokroužek by mě zajímal, no ;o))
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 16.10.2005 > MiKa> co jsem zase udělal špatně? 8¨-)
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 17.10.2005 > Kelly> já do toho kroužku chodil..tak vím, o čem mluvím..byli jsme tam jen tři rebelové..já například odmítal leštit fotky 8¨-))
jinak samej páprda..uměleckej 8¨-)))
neuchopená? 8¨-))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.10.2005 > born to be child> leštěnkou??? to bych taky odmítla :o)))
jo, neuchopená - mě nikdo neunese!!! ;o))
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 18.10.2005 > Kelly> kam by tě nosili..prosím tě? 8¨-)))
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.10.2005 > born to be child> to oni únosci většinou neříkaj ;o))
<reagovat 
 born to be child (Občasný) - 18.10.2005 > Kelly> to já nevím..mě ještě nikdo nikdy neunesl..asi jsem příliš velké sousto i pro velmi otrlé únosce 8¨-)))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 (5) 6
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter