Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Letní žár
Autor: Kateřina Farkasová (Občasný) - publikováno 28.7.2001 (00:48:18), v časopise 8.8.2001
Dusno až k zalknutí, výstřel hořícího šípu z kuše nabité jakoby z rozmaru ničivou silou, spaluje okolní bytosti a teď právě zasahuje terč, cíl, červená líčka snědé panny.
Její dech, tápající po chladném vzduchu, se krátí a nese stopy námahy, zdolávající kapkami potu nekonečné nadvládí ohně a plamene. Kdysi bílé, z hedvábí utkané, dnes špínou potřísněné šaty se spolu se vzdechy plazí po statném těle dívky a jsou jediným pojítkem mezi ní a nekonečným, obnaženým prostorem. Není stínu, není místa, jež by podrželo chlad, není lavice, nerozpálené panovníkem mučivé síly, Sluncem.
Zbývá už jen jediné: okusit hloubku zapomenuté studny, jež už nestojí v poušti samotné, je však až na samém pokraji lidského světa. Cesta tam se nevyrovná ani nevýslovné potřebě uniknout žáru, protože je cestou úplného zániku. Cesta tam je jen pramínkem věčného hledání lidské duše.


Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Albireo - 10.10.2001 > Tohle mi moc neříká; připadá mi to dost mnohomluvné.
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 20.1.2002 > Vysychá mi v krku, půjdu se napít!
Body: 3
<reagovat 
čtenář Sóky - 20.1.2002 > Vysychá mi v krku, půjdu se napít!
<reagovat 
Ilona (Občasný) - 28.7.2001 > Je z toho pěkně dusno. I když původně měl asi přebíhat po zádech lehký mráz. Jenomže když se spojí upocené šaty, plazící se po statném těle s pramínkem hledání lidské duše, přijde mi to malinko o dvou rovinách. Zásadní a banální.
Body: 3
<reagovat 
Paula (Občasný) - 28.7.2001 > Souhlasím s Ilonou, naprosto...máš tam jako by dvě hlavní myšlenky, ale nemáš vymezenou tu, která "vede"...ale je to jen můj subjektivní názor, takže to ber s rezervou....a piš dál, máš na to se hoooodně zlepšit:o)))))
<reagovat 
Kateřina Farkasová (Občasný) - 30.7.2001 > Díky ti za reakci na můj poetický text, jsem tomu ráda, že jsi se ozvala, neboť dílo bez kritiky není dílem. :-))))))))))
<reagovat 
Kateřina Farkasová (Občasný) - 3.8.2001 > Možná bych se měla ještě vyjádřit k oněm "dvěma rovinám". Když jsem tento text psala, vedla jsem své myšlenky po jedné přímce,která má začátek a graduje na konci, jedna myšlenka oblékla tu druhou, z níž se stala potom "královna" celé básně. Ve zkratce tedy, jen se znovu do problému ponořte a sledujte dívku, jež mizí v myšlence zabývající se problémem světa, jeho bolístkou. Zase se mi ozvěte. Díky za zájem. Katka
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter